Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi cq 20v 7A swappi S2:seksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi cq 20v 7A swappi S2:seksi

    Audi Cuope quattro 20V -89 ---> S2 projekti.
    En löytänyt aikaisempaa topiccia joten laitoin oman.
    Eli ensiksi auto on tuontipeli joten prosentit vähän tiukemmassa kuin suomiautoilla? vai saako vaihtaa 35% ilman kanta-autontarkastusta.
    Toiseksi Cuope on aina typ89 vuoteen -95 asti? mutta onhan Cuope S2 myöskin typ89?
    Vaihtoon menee käsittääkseni seuraavat osat:
    - Itse moottori apulaitteineen, ajattelin 3b:tä (yleisempi / halvempi kuin suorasytkäkone)
    - vaihdelaatikko? eroaako 20v vaparin (en tiedä tyyppiä) vakio laatikko S2:sen 5v laatikosta? (lähinnä sopivuus, kesto ja välitykset)
    - kytkin?
    - eturunkopalkki
    - Jarrujen koko on vissiin sama, mutta ässässä 5-pulttinen jako, vaatii kai katsastuksessa että vaihdetaan (samalla ajattelin pultata Seatin isommat jarrut, mutta kelpaako nekään kun ei ole vertailuautossa vastaavia?)
    - Johtosarja
    - Pakoputki
    - Takakallistuksen vakaaja täytyy lisätä. Onko bolt-on?
    - Iskarit ja jouset. Olen kuullut, että ässässä on paksummut etutolpat. pitääkö paikkansa?
    - Muuten alustan ja voimansiirron pitäisi olla sama?
    - Bensaletkut ja bensapumppu?
    - Sitten vielä lisätään IC sun muut palikat mitä unohdin tästä.

    Sitten katsastus, eli mitä papereita tarvitsen mukaan?

    Tiedän, että järkeä sun muutakaan ideaa tässä ei sinänsä ole, mutta ensi vuoden puolella valmistuu halli, niin täytyyhän siellä jotain tehdäkin.

    Kertokaahan kokemuksianne ko. swapista ja valaiskaa tietämätöntä.

    #2
    Audi Cuope quattro 20V -89 ---> S2 projekti.
    En löytänyt aikaisempaa topiccia joten laitoin oman.

    Kyllä tästä on ollut puhetta.


    Eli ensiksi auto on tuontipeli joten prosentit vähän tiukemmassa kuin suomiautoilla? vai saako vaihtaa 35% ilman kanta-autontarkastusta.

    25% kantatarkastusraja. Valituksia on kuulemma sisällä, joten saattaa muuttua koska vaan.

    Toiseksi Cuope on aina typ89 vuoteen -95 asti? mutta onhan Cuope S2 myöskin typ89?

    Kyllä

    Vaihtoon menee käsittääkseni seuraavat osat:
    - Itse moottori apulaitteineen, ajattelin 3b:tä (yleisempi / halvempi kuin suorasytkäkone)

    Saattaa harmittaa jatkossa :)

    - vaihdelaatikko? eroaako 20v vaparin (en tiedä tyyppiä) vakio laatikko S2:sen 5v laatikosta? (lähinnä sopivuus, kesto ja välitykset)

    Sopii paikalleen, mutta katsastusmies tahtoo nykyään vertailuauton laatikon joka tässä tapauksessa on varmastikin S2.

    - kytkin?

    S2:sta ehdottomasti että jaksaa edes vähän tarrata.

    - eturunkopalkki

    Sama

    - Jarrujen koko on vissiin sama, mutta ässässä 5-pulttinen jako, vaatii kai katsastuksessa että vaihdetaan (samalla ajattelin pultata Seatin isommat jarrut, mutta kelpaako nekään kun ei ole vertailuautossa vastaavia?)

    Pulttijaon takia ei tarvitse vaihtaa eli kelpaavat. Isommat on helppo perustella, mutta niistäkin menee %

    - Johtosarja

    No yllättäen ihan erilainen moottorin osalta. 3B-S2 ja ABY-S2 sarjat ns bolt-on.

    - Pakoputki

    Askarreltava

    - Takakallistuksen vakaaja täytyy lisätä. Onko bolt-on?

    Riippuu autosi iästä. Jos takakelkassa on paikka niin tarvitsee vaihtaa vain tolpat korvakkeellisiin tai hitsata itse korvakkeet (laitonta).

    - Iskarit ja jouset. Olen kuullut, että ässässä on paksummut etutolpat. pitääkö paikkansa?

    Kyllä, vaihtoon jos S2 on vertailumalli.

    - Muuten alustan ja voimansiirron pitäisi olla sama?

    S2-vetarit 108mm sisälaipoilla.

    - Bensaletkut ja bensapumppu?

    Konehuoneen päässä saattaa tarvita muutoksia. Pumppu muistaakseni sama.

    - Sitten vielä lisätään IC sun muut palikat mitä unohdin tästä.

    Sitten katsastus, eli mitä papereita tarvitsen mukaan?

    Konttorilta saatavan vertailulomakkeen, jossa täytetty eroavaisuudet osanumeroineen. Todistus moottorin alkuperästä ja päästöluokituksesta.


    Tiedän, että järkeä sun muutakaan ideaa tässä ei sinänsä ole, mutta ensi vuoden puolella valmistuu halli, niin täytyyhän siellä jotain tehdäkin.

    Kertokaahan kokemuksianne ko. swapista ja valaiskaa tietämätöntä.

    En ole swapannut, mutta seuraan yhtä sedan-swappia melko läheltä ja jotain pikkuinfoa on tarttunut korvien väliin.

    Comment


    • #3
      Tässäpä linkki Ameriikan pojan sivuille jossa kyselemäsi swappi tehty. Käsittääkseni S2 ei ole ollut siellä markkinoilla, joten tyyppi on askarrellut itse.

      http://www.20v.org/s2/home.html

      Comment


        #4
        Kiitoksia, nämä selvensi jo paljon. Moottorin ei ole tarkoitus jäädä vakioksi, mutta ensin ajelen vakiolla ja joskus tulevaisuudessa viritellään enemmän, kunhan budjetti on kasattu.
        Voisitteko vielä tarkentaa "3b -> saattaa harmittaa jatkossa" kommenttia. Eikös molemmat ole potentiaalisia virikohteita vai olenko hakoteillä. Onko jotain heikkoa lenkkiä 3b:ssä mistä en tiedä?

        Comment


        • #5
          Jos aioitaan virittää reilusti, yli 350hp, niin suorasytkällinen olisi parempi.

          Comment


            #6
            Ja olen kuullut ettei S2:sta välttämättä kelpuuteta samaan mallisarjaan. Luulisin sen johtuvan eri valmistajasta. Eikös S2 ole Quattro GmbH:n valmistama?
            Voi tietysti riippua katsastajasta. Eihän vanhemmankaan coupen vertailuautona ole Urkki.

            Comment


              #7
              Olen kuullut kyllä saman suuntaista, mutta uskoisin että se ei päde Coupessa. Sedanissa kyllä 20v on virallisesti vilkkain malli vaikka t89-mallisarjaa kaikki ovatkin.

              quattro gmbh sen sijaan ei liity S2-tuotantoon mitenkään. Se alkoi "omalla merkillään" valmistaa autoja vasta 96 ja viimeiset S2:t tehtiin samoihin aikoihin.

              Comment


                #8
                Eihän vanhemmankaan coupen vertailuautona ole Urkki.
                Kyllä niitä on vertailuautoina käytetty. Nykytilanteesta ei tietoa ole.

                Comment


                  #9
                  defacto tieto:
                  coupe
                  typ89(5 ja joku kirjain) eli siellä ei suoraan ole typ89:siä
                  tehokkain kone 3b ja kat

                  Comment


                    #10
                    Niin siis 895=coupe, 893=sedan, ihan kuin varaosanumeroiden alkukin.

                    Comment


                      #11
                      se että joku sellasen smuklauksen on saanut tyypitettyä on nykyaikana suorastaan tappio,
                      koska nyt mallisarjantehokkain on s2, mutta jos olisi 7a niin ois paaaljon helpompaa
                      toi swappi ku alusta kelpais sellasenaan ja +20% jarrulapulla ja kovaa ajoa.

                      Tosin tuo mahdollistaa sen että 2.7tt menee kyllä coupeen niin että helähtää.

                      Comment


                        #12
                        No niin, nyt on projekti sen verran edennyt, että tallista löytyy purettuna tuo <- coupe ja -92 urS4 AAN moottorilla ja CBL 6v laatikolla.
                        Eteen on kuitenkin tullut muutamia lisäkysymyksiä:

                        S2 vetoakselit on 108 mm sisälaipoilla?, niinkuin S4. Mitenkäs itse vetoakseli, kuinka paksu akseli S2:ssa on? Eli toisin sanoen, mitkä palikat tarvitsen eteen ja taakse.

                        Laatikoksi tulisi tuo CBL, kunhan keksin minkälaiset kiinnikkeet siihen käy. Sopiiko S2 6v laatikon kiinnikkeet?, ja saako lain puolesta tehdä kiinnikkeet itse?

                        Kardaani on myös arvoitus, käykö 6v S2 kardaani ja tarvitsenko levyn joka on ABY moottorin ja laatikon välissä? Vai saako kardaania lyhentää laillisesti?

                        Sitten vielä ilmastoinnista, coupessa on manuaalinen ja S4:ssa automaattinen, jonka tietysti haluaisi toimimaan myös coupessa, mutta ongelmaksi muodustuu vissiin itse puhallin läppämoottoreineen, ajattelin jos hommais typ89/B4 automaatti-ilmastoinnin puhallin / moottori systeemin, mutta se pitäisi saada toimimaan S4 johtosarjan kanssa?

                        Takaperänä voin kai käyttää tuota coupen alkuperäistä, eikös kaikissa 5cyl quattroissa ollut sama välityssuhde?

                        Comment


                          #13
                          S2 vetoakselit on 108 mm sisälaipoilla?, niinkuin S4. Mitenkäs itse vetoakseli, kuinka paksu akseli S2:ssa on? Eli toisin sanoen, mitkä palikat tarvitsen eteen ja taakse.
                          En tiedä akselin paksuudesta, mutta 6v S2 vetarit eri pituiset kuin 5v, joten helpoin taitaa olla hommata 6v S2 vetarit. Jollakin varmaan parempaa tietoa mitä muita osia voi käyttää.

                          Laatikoksi tulisi tuo CBL, kunhan keksin minkälaiset kiinnikkeet siihen käy. Sopiiko S2 6v laatikon kiinnikkeet?, ja saako lain puolesta tehdä kiinnikkeet itse?
                          En tiedä laista. Taas 6v s2:n tassut on se helpoin. Myös apurunko on eri 6v/5v, mutta sopii kuulemma noin sentin lisäpalikalla toisen tassun alle. Ongelmasi voipi olla vivustot, jotka ovat aivan erilaiset 5v/6v ja 6v coupessa vaatii 6v S2:n vivustot, jotka ovat uniikit S/RS2:lle. Näin siis myöskin halutut ja kiven alla ja kalliit.

                          Kardaani on myös arvoitus, käykö 6v S2 kardaani ja tarvitsenko levyn joka on ABY moottorin ja laatikon välissä? Vai saako kardaania lyhentää laillisesti?
                          Sentin pari lyhyempi etuosa on tarpeen. 6v s2 coupesta tai typ85:stä käy suoraan. S2 avant jne etuosa ja vanha takaosa vissiin myös(??).

                          Sitten vielä ilmastoinnista, coupessa on manuaalinen ja S4:ssa automaattinen, jonka tietysti haluaisi toimimaan myös coupessa, mutta ongelmaksi muodustuu vissiin itse puhallin läppämoottoreineen, ajattelin jos hommais typ89/B4 automaatti-ilmastoinnin puhallin / moottori systeemin, mutta se pitäisi saada toimimaan S4 johtosarjan kanssa?
                          Ei taida isokorisen systeemeistä olla paljon käyttökelpoista sinulle.

                          Takaperänä voin kai käyttää tuota coupen alkuperäistä, eikös kaikissa 5cyl quattroissa ollut sama välityssuhde?
                          Voit käyttää, leimari voi vaatia s2 takavetarit, jos on tarkka. Erona sisänivelien koko.
                          Kaikissa 5syl t89/b4 quattroissa on sama perävälitys.

                          Comment

                          Working...
                          X