Audi Cuope quattro 20V -89 ---> S2 projekti.
En löytänyt aikaisempaa topiccia joten laitoin oman.
Eli ensiksi auto on tuontipeli joten prosentit vähän tiukemmassa kuin suomiautoilla? vai saako vaihtaa 35% ilman kanta-autontarkastusta.
Toiseksi Cuope on aina typ89 vuoteen -95 asti? mutta onhan Cuope S2 myöskin typ89?
Vaihtoon menee käsittääkseni seuraavat osat:
- Itse moottori apulaitteineen, ajattelin 3b:tä (yleisempi / halvempi kuin suorasytkäkone)
- vaihdelaatikko? eroaako 20v vaparin (en tiedä tyyppiä) vakio laatikko S2:sen 5v laatikosta? (lähinnä sopivuus, kesto ja välitykset)
- kytkin?
- eturunkopalkki
- Jarrujen koko on vissiin sama, mutta ässässä 5-pulttinen jako, vaatii kai katsastuksessa että vaihdetaan (samalla ajattelin pultata Seatin isommat jarrut, mutta kelpaako nekään kun ei ole vertailuautossa vastaavia?)
- Johtosarja
- Pakoputki
- Takakallistuksen vakaaja täytyy lisätä. Onko bolt-on?
- Iskarit ja jouset. Olen kuullut, että ässässä on paksummut etutolpat. pitääkö paikkansa?
- Muuten alustan ja voimansiirron pitäisi olla sama?
- Bensaletkut ja bensapumppu?
- Sitten vielä lisätään IC sun muut palikat mitä unohdin tästä.
Sitten katsastus, eli mitä papereita tarvitsen mukaan?
Tiedän, että järkeä sun muutakaan ideaa tässä ei sinänsä ole, mutta ensi vuoden puolella valmistuu halli, niin täytyyhän siellä jotain tehdäkin.
Kertokaahan kokemuksianne ko. swapista ja valaiskaa tietämätöntä.
En löytänyt aikaisempaa topiccia joten laitoin oman.
Eli ensiksi auto on tuontipeli joten prosentit vähän tiukemmassa kuin suomiautoilla? vai saako vaihtaa 35% ilman kanta-autontarkastusta.
Toiseksi Cuope on aina typ89 vuoteen -95 asti? mutta onhan Cuope S2 myöskin typ89?
Vaihtoon menee käsittääkseni seuraavat osat:
- Itse moottori apulaitteineen, ajattelin 3b:tä (yleisempi / halvempi kuin suorasytkäkone)
- vaihdelaatikko? eroaako 20v vaparin (en tiedä tyyppiä) vakio laatikko S2:sen 5v laatikosta? (lähinnä sopivuus, kesto ja välitykset)
- kytkin?
- eturunkopalkki
- Jarrujen koko on vissiin sama, mutta ässässä 5-pulttinen jako, vaatii kai katsastuksessa että vaihdetaan (samalla ajattelin pultata Seatin isommat jarrut, mutta kelpaako nekään kun ei ole vertailuautossa vastaavia?)
- Johtosarja
- Pakoputki
- Takakallistuksen vakaaja täytyy lisätä. Onko bolt-on?
- Iskarit ja jouset. Olen kuullut, että ässässä on paksummut etutolpat. pitääkö paikkansa?
- Muuten alustan ja voimansiirron pitäisi olla sama?
- Bensaletkut ja bensapumppu?
- Sitten vielä lisätään IC sun muut palikat mitä unohdin tästä.
Sitten katsastus, eli mitä papereita tarvitsen mukaan?
Tiedän, että järkeä sun muutakaan ideaa tässä ei sinänsä ole, mutta ensi vuoden puolella valmistuu halli, niin täytyyhän siellä jotain tehdäkin.
Kertokaahan kokemuksianne ko. swapista ja valaiskaa tietämätöntä.
Comment