Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Tärinää maantieajossa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Tärinää maantieajossa.

    Olisiko kenelläkään kokemusta tai ideoita mistä johtuu Audiini ilmaantunut tärinä?
    Tärinä alkoi ihan itsekseen jo kesällä.
    Tärinä tuntuu koko autossa, ei siis erityisesti enemmän ratissa.
    Tärinä ei myöskään ihmeellisemmin kovene nopeuden kasvaessa kun mennään yli 100kmh.
    Olen ostanut uudet vanteet ja kesä- ja talvikumit, mutta tärinä jatkuu niiden vaihdoista huolimatta.
    Talvirenkailla (Nokian hakka5 205/55/16) tärinä alkaa vasta yli 90kmh nopeudessa.
    Ostamillani kesärenkailla (225/45/17) tärinä alkaa jo yli 65kmh nopeudessa.
    Ohjauskulmat on säädetty ja renkaat tietenkin tasapainotettu useampaankin kertaan.
    Kesäkumeja kokeiltu jopa toinenkin setti, jotta varmistuttiin, ettei vika ole niissä.
    Olen käyttänyt autoa Audicenterissä tuon vian vuoksi, mutta he eivät ottaneet minua tosissaan, vaan tasapainottivat uudet talvirenkaani ja väittivät vian korjaantuneen. Ei korjaantunut.
    Toisella korjaamolla vika havaittiin, mutta tärinän aiheuttajaa ei paikallistettu, vaikka sitä kovasti yritettiin etsiä.
    Korjaamon kaveri veikkasi, että vika saattaa olla vetoakseleissa. Se oli siis vain veikkaus ja vetareiden uusiminen maksaisi tuhannen euroa.
    Jottei minun tarvitsisi alkaa etsimään tätä vikaa uusimalla osa kerrallaan koko auto, niin kaipaisin asiantuntevia mielipiteitä ja vinkkejä.
    Audin on A4 Avant TDI 2.0 AUT vm. 2006 ja kilometrejä reilu 100th.

  • #2
    Kuuluisikohan tämä kuitenkin aihepiiriin kori, valot, renkaat?

    Comment


    • #3
      Vaikuttaako jarruttaminen tärinään?

      Comment


      • #4
        Täriseekö vedättäessä pelkästään vai täriseekö myös vapaalla?

        Comment


        • #5
          Mitä huoltoja tehty alustaan? vetarin suojakumia yms..? onko vanteen ja navanpinta tarkistettu olevan puhdas?
          huonot iskunvaimentajat tekevät renkaaseen ainakin sahalaitaa mutta ei nyt suoranaisesti tärise kokoaika.

          Comment


          • #6
            Jarruttaessa ei tunnu mitään tärinää, eikä polkimessakaan tunnu. Jarrulevyt siis ei ole soikeat.

            Tärisee myös kun päästän vaihteen vapaalle.

            Vanteen ja navan pinta on katsottu. Vika ei alkanut renkaan vaihdon yhteydessä, vaan normi ajossa. Alustan huolloista en tiedä. Iskarit tuntuisi olevan ihan ok kuntoiset.

            Jälkimmäisessä huollossa auto nostettiin nosturille ja käytettiin vaihdepäällä autoa 0-100km mittarissa. Mitään tärinää ei havaittu.
            Korjaamon kaverin mukaan tärinä tuntuisi enemmän kun on veto päällä.
            Tuohon en itse osaa sanoa että onko näin.

            Kumpa olisin itse ollut paikalla kun koko auto tutkittiin, niin voisi varmuudella sanoa, että joka paikka tosiaan tutkittiin.

            Kiitos vastauksista, mutta älkää toki vielä luovutako, vaan kaipaan lisää asiantuntevia veikkauksia.
            Kuten voitte arvata, niin tämän via kanssa ajaminen ei ole mukavaa. Onneksi talvirenkailla ajo on ihan siedettävää, mutta kevään koittaessa kesärenkailla ajosta ei tule mitään.
            Kiitos.

            Comment


            • #7
              onko auto nelivedolla? ja varmasti paremmin alkaa tärittää kun on voimansiirrossa vastusta eli tienpinta.
              vetoakselit alkavat vaikuttaa siltä että tekisivät tuota jos kerta on tutkailtu ja uusittu vanteita ja renkaita.
              onko auto kauan ollut sinun omistuksessa??

              Comment


              • #8
                Etuvetoinen on.
                Kesällä ostin Kölnistä Fleishauer:sta, siis merkkiliikkeestä.
                Kaikki määräaikaishuollot on tehty, ei ole kolaroitu tai muuta sellaista, joka näkyi Audicenterinkin tietokoneelta.
                Kaikki pitäisi olla kunnossa.
                Ajettiin noin 3000km kunnes vika ilmeni.

                Comment


                • #9
                  Lainaten topiikkia... Minulla A6 1,9 PowerTDI. Tärisee/jurisee, kun kiihdyttää kovasti. Jurina voimistuu kun kääntää oikealle ja kiihdyttää.

                  Tasaisessa ajossa ei mitään ja normaali kiihdytyksissä ei mitään erikoista. Vetari?

                  Voiko vetarin kuntoa jotenki testata muuten kuin ajamalla ympyrää ja kuuntelemalla?

                  Comment


                  • #10
                    Ulommalle vetonivelelle ääni täältä. Tarkista varalta kuitenkin molemmat pyörän laakerit edestä ettei ole väljyyttä.

                    Comment


                    • #11
                      Se on jo saanut toisen äänen kaveri piiristä. Kokeilin välykset, mutta en löytänyt mitään. Tilaan vaihtoajan.

                      Comment


                      • #12
                        Tänään käytin pajalla. Totesivat että sisempi nivel on väljä. Menee vaihtoon koko akseli, kun ei saa erikseen sisäniveltä... Eikä tietysti saanut tarvikkeena.

                        3.2. Vaihdettu koko akseli ja vika korjaantui.
                        Viimeksi muokannut ViKi81; 3.2.2011, 20:44.

                        Comment


                        • #13
                          Paljonko jouduit maksamaan akselin vaihdosta ja missä?
                          Tokihan voisin käyttää autoani huoltamolla, jossa ensin tarkistetaisin nuo vetarit, ennen kuin niitä vaihtaa.

                          Tärinäni ei "valitettavasti" tule esille kääntäessä tai voimakkaasti kihdyttäessä, vaan vasta kun ajellaan kovempaa vauhtia suoralla tiellä.
                          Tosin....nyt en ole enää havainnut tärinää talvirenkaila ajaessa.
                          Eiköhän tärinä taas tule takaisin kunhan keväällä laitan kesärenkaat alle, joilla tärinä oli sietämätöntä.
                          Niin mielelläni haluaisin diaknosoida että vika on kesärenkaissa/vanteissa, mutta kun vika on alkanut alunperin kesärenkailla ja ihan vaan yhtäkkiä, kuten alussa kirjoitin.

                          Comment


                          • #14
                            Akselin vaihto ja työt 600 euroa Laakkosella Hyvinkäällä. Akselia ei siis saa tarvikkeena ja maksaa yli 400 euroa.

                            Comment

                            Working...
                            X