Eilen ajoin auton normaalisti pihaan. Muutaman tunnin kuluttua autolla koitettiin lähteä. Pakki toimi normaalisti, mutta kun koitti lähteä eteenpäin D:llä tuntui kuin kytkin luistaisi. Pakko ykkösellä kulki parhaiten ja 3:lla sekä D:llä huonoimmin. Esim. 2:lla ajettaessa välillä auto nykäisi rajusti. Pari kertaa siirrettäessä vaihde D:lle, auto sammui. Tänään sitten koitin vikaa selvitellä. Vikakoodit luettiin ja sieltä löytyi seuraava: 00753 - Electrical Connection to Wheel Speed Sensor 35-10 - - - Intermittent. Koodi poistettiin ja muutaman metrin koeajon perusteella todettiin että pakki toimii, 1:llä auto tuntuu lähtevän normaalisti. D:llä ja 3:lla "kytkin luistaa". Laatikkoöljy tuskin noin yhtäkkiä menee pilalle. Auton alla ei ollut öljylätäkköä. Pakkasta on 8 astetta mutta ei se ennenkään ole haitannut. Mitähän mahtaa olla vialla? Omat neuvot alkavat loppumaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Automaattiloota temppuilee
Collapse
X
-
-
Ehkä kaukaa haettua, mutta mulla hajosi äskettäin laturi omasta, ja siis jännitteet liika alhaisia, niin automaagi rupesi pikkuhiljaa käyttäytymään juurikin noin ja lopulta vaihtoi sitten isoimmalle ja pysyi siellä. Ja lopulta auto lakkasi toimimasta. Eli onko akku ja laturi kunnossa?
Comment
-
Suodattimesta en tiedä mutta öljyläikkää ei löytynyt auton alta. Öljyn vähyys tuskin ilmenee noin äkillisesti.
Korjaajalle soittelin ja hän sanoi painineensa vastaavan ongelman parissa, vuosi sitten. Auton vuosimalli oli vaan hieman eri. Siinä oli väärä lohkolämmittimen asennus aiheuttanut sen että oli hantin jalkatilaan valunut vettä. Hantin jalkotilassa sijaitsi ohjausboksi. Korjaaja neuvoi ensimmäiseksi repimään maton irti ja ruiskuttelemaan crc:tä liittimiin. Revin mattoa pois ja koitin katsella josko sieltä boksia löytyisi. En löytänyt. Osaako joku neuvoa missä vm.-96 kulkineessa boksi sijaitsee.
Oli ollut A4 tuo korjaajan korjaama. Ei ihme ettei löytynyt.
Boksi löytyi. Siellä se oli jalkatilassa. Ei ainakaan läpimärkä ollut. Tätä samaa kysyin eräästä keskusteluryhmästä ja siellä kerrottiin samanlainen tapaus kun minulla. Vika oli hajonneessa boksissa. nyt sitten tarttisi löytää uusi numeroilla, Manufacturer Part Number: 0 260 002 394 Other Part Number: 4A0 927 156 ALViimeksi muokannut Sleepy2; 7.12.2010, 14:19. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.
Comment
-
En oikein jaksa uskoa öljyn vähyyteen. Vähyys ei ilmene noin äkkiä, ilman lammikkoa. Auto on nyt hinattu lämpimään talliin. Täytyy huomenissa alkaa taas ihmettelemään. Tämä keskusteluryhmässä mainittu juttu oli samanlainen kun minulla. Oli ilmoittanut laatikolle saman vikakoodin. Koodi oli poistettu. Sitä ei enää uudelleen tullut. Lisäksi tuo korjaajan kertoma oirehti samanlaisesti. Pakko ykkösellä pääsee liikkeelle, isommassa vauhdissa kun lyö D:n tai 3:sen päälle laatikko tuntuu vetävän ok. Itse pistäisin rahani likoon boksin puolesta. Täytyy tosiaan liitokset vielä tarkistaa. Pistetään kuitenkin tuo öljyn lisäys korvantaakse.
Comment
-
Tänään tuli boksi. Ei korjaantunut vika. Korjaajalle soittelin ja tiedustelin että mikä nyt eteen. Laatikko vaatii kuulemma täydellisen peruskorjauksen. Hinta-arvio 1500 - 2000 €. Tuolla hintaa joutuu itse repimään laatikon pois ja heittämään takaisin. Millainen operaatio tuo irroittaminen mahtaa olla? Olen joskus laatikkoja irroitellut mutta ne ovat olleet vajaavetoisia manuaaliaskeja.
Comment
-
Ajattelin kuitenkin vaihtaa varoiksi ne öljyt. Sitä on kuitenkin niin paljon ehdoteltu. Suodattimen saisi Tepolta mutta toimitusaika on 1,5 viikkoa. Automaattiaskia paremmin tuntemati, ajattelin vaihtaa öljyt ilman suodatinta. Sitten suodattimen saavuttua uudelleen öljynvaihto. Epäilyttää vaan että onko tuosta vastaavaa hyötyä vai onko peräti haittaa, jos lika lähtee liikkeelle. Öljynvaihdosta olen koittanut lukea mutta vääntäkääs minulle vielä kerran rautalangasta. Auto ylös. Yläproppu pois. Alaproppu pois. Öljyt pois. Alaproppu kiinni. Uutta öljyä niin kauan että valuu yläpropusta. Olikos sitten muuta huomioitavaa? Tarvitaanko tuossa esim. vag-comia, öljynlämmön tarkkailuun? Kerrallahan tuolta ilmeisesti vaihtuu vain osa, Riittääkö se että autoa käyttää tyhjäkäynnillä sekoittamaan öljyt? Jos vika öljyissä on tuskin auttaa että vain osan vaihtaa?
Comment
-
-
Ei löytynyt tietoa onko sama loota. Ajattelin vaihtaa ensin kokeeksi öljyt. Vanhat öljyt valutin pois, ei tuoksunut mitenkään erikoiselta. Väri oli tumman viininpunaista. Sisältö 2,5 - 3 litraa. Uusia öljyjä en vielä erinäisten ongelmien takia vielä kaatanut. Sitten seuraava ongelma. Akku oli hiipunut. Laitoin akkulaturin nokkaan hetkeksi ja kas kummaa hetken latauksen jälkeen kun starttasin, auto lähti käymään mutta samalla aukesi kattoluukku. Katkaisijaan ei koskettu. jos koskee, koittaa luukku aueta enemmän.
Comment
-
Sattumoisin työkaverin A6:sessa (-97) aukesi kattoluukku aamulla myös, ja työpaikan parkkihallissa oli kuulemma jos jonkinmoista vetäjää ja kuusiokoloveivin vääntäjää yrittämässä sitä kiinni. Onkohan noissa joku itsetuho-mekanismi joka on sattunut juuri joulukuun 14. päivälle?
Comment
-
Noh, nyt edelleen kaukaa haettua, mutta omastani ratkesi monta "pikku" häröilyä, kun laturin vaihdonkin ja latailujen jälkeen autossa oli kummallisuuksia, myöskin vaihteiston toiminnassa, tosin minulla jatkuvina vain hieman tökkivä käytös. Eli tossa illalla exide kehiin ja kyllä muuttui auton käytös kaikkinensa aivan toiseksi. Eipä tuo lepojännite 12.2 ole kovinkaan suuri.
Jännä muuten, että startin jälkeen erinnäiset nakutuksetkin hiljeni huomattavasti uuden akun myötä, mikähän siellä nakuttaa?
Noh jos kerta sulla akku kyykkii, niin mites ois uus akku ihan noin muuten vaan?
Mulla meinaan meni lopullisesti mitta täyteen kun aatu ei meinannut antaa avainta pois duunipihassa. Eli askin sähköt härös jännitevajauksen vuoksi. Vielä jaksoi käyntiin, mutta vajaajännitteen myötä moni juttu alkaa tippua pois.
Comment
-
Tuo kulkine viikkoja ollut vähällä ajolla. Kertaalleen latasin akun täyteen viimekuussa, silloin kun temppuilu alko.
Sitten sitä on käytetty muutama minuutti kerralla, että tarkenee korjaileen. Hinattiin talliin, audin kierrokset olivat tyhjänäkäynti luvuissa. Ei paljoa lataa. Siirrettiin sitten lämpimään talliin, miettimään tekosiaan. Pari vuorokautta lämpimässä eivät olleet muttaneet audin käytöstä. Ajoin sen sitten pihaan, pakkasee ja lumimyrskyn armoille. Siinnä se sitten kitu muutaman päivän. Annettiin armon käydä oikeudesta ja koitettiin josko se edes käymäänlähtisi, ja nätisti lähti.
Comment
-
Tuolla olisi ilmeisesti CRH laatikko myynnissä
http://www.autoteile-thielking.de/Ge...-8c0f604a8b47/
Googlesta löytyy linkkejä kun hakee sanoilla "4hp18 crh"
Löytyi myös seuravat tiedot linkistä www.prima-car.cz/userfiles/file/KALATALOG_ZF.xls
Audi 100 / A6 (C4) 2,6L V6 CRH 05/94-06/97 4 HP 18 FLA 1050 020 033Viimeksi muokannut gedu; 15.12.2010, 22:26.
Comment
-
Äläs nyt Mika kyllä minä ainakin myös täällä olen "päivystänyt" -tullut nyt vaan vastailtua tuolla päivän uutisissakin esiintyvän "rikollisryhmän" puolella :) ... varsinkin kun ollut paljon jutuissa arvailuakin ja tavallaan halunnut pitää tämän palstan laatua yllä ettei mene ihan vaan jutusteluksi...
Comment
-
ZF 4HP18 on laatikko"perhe" mihin kyllä, sinunkin automaattilaatikkosi kuuluu. Ainoastaan V8 urssi C4 koriperheessä on saanut 4HP24 laatikon jatkeekseen. Tuossa perheessä on "hiukan" eri välityksillä olevia laatikoita, esim joissain bemareissa on saman perheen ZF lodju, mutta ilman audin jakolaatikkokamoja...
Comment
Comment