Vein A4:n eilen huoltokorjaukseen polttoaineluukun ongelmien takia. Kysyin siinä autoa jättäessä, että missä vaiheessa kannattaa huolestua öljyn kulutuksesta, kun viimeinen iso tuopillinen öljyä meni 2000km ajon aikana.
Miekkonen tiskillä ehdotti sitten, että voitas käynnistää öljynkulutusmittaus, eli lasketaan kaikki öljyt pois, laitetaan tietty määrä uutta sisään ja jonkin ajan kuluttua mitataan paljonko on jäljellä.
Näin myös tehtiin korjaushuollon aikana, mutta onko kenelläkään kokemusta mitä tuon mittauksen jälkeen voi odottaa tapahtuvaksi? Jos auto todetaan syövän liikaa öljyä, niin meneekö motti remonttiin vai mitä? Minulla on onneksi vielä takuu voimassa, joten en siksi huolehdi, mutta kuitenkin kiinnostaisi tietää.
Onko kukaan nähnyt tuommoista noin 40000km ajettua TFSI konetta avattuna? Jos sieltä on 4-5 litraa öljyä karannut sylinterin kautta, niin voisi sen olettaa olevan musta kuin yö ja täynnä karstaa?
Miekkonen tiskillä ehdotti sitten, että voitas käynnistää öljynkulutusmittaus, eli lasketaan kaikki öljyt pois, laitetaan tietty määrä uutta sisään ja jonkin ajan kuluttua mitataan paljonko on jäljellä.
Näin myös tehtiin korjaushuollon aikana, mutta onko kenelläkään kokemusta mitä tuon mittauksen jälkeen voi odottaa tapahtuvaksi? Jos auto todetaan syövän liikaa öljyä, niin meneekö motti remonttiin vai mitä? Minulla on onneksi vielä takuu voimassa, joten en siksi huolehdi, mutta kuitenkin kiinnostaisi tietää.
Onko kukaan nähnyt tuommoista noin 40000km ajettua TFSI konetta avattuna? Jos sieltä on 4-5 litraa öljyä karannut sylinterin kautta, niin voisi sen olettaa olevan musta kuin yö ja täynnä karstaa?
Comment