Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 1,8t öljyä tihkuu pakosarjan päälle, mutta mistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 1,8t öljyä tihkuu pakosarjan päälle, mutta mistä?

    Olisiko tietoa mahdollisesta vuotokohdasta moottorin (1,8t 120kw) edestä katsottuna vasemmasta ylälohkosta esim. tiivisteistä? Vuotokohta tarkastelun tuloksena kohdistui kutakuinkin suoraan pakosarjan yläpuolelle, josta tippuu tippa sillon tällöin pakosarjan pintaan makeahkoa tuoksua aiheuttaen.

    Ko. ilmiö tuli esiin kun lähiaikoina vaihdatin koneeseen uudet öljyt. Ilmeisesti uusi öljy juoksee rivakammin rakosissa..

  • #2
    Veikkaan että venttiilikopan tiviiste vuotaa..

    Comment


      #3
      Venttiilikopan tai kannen tiiviste vuotokohdan korkeudesta riippuen.

      Comment


      • #4
        Tattis tähän mennessä. Oisko muita mahdollisia kohtia mitä kannattais tarkistella kun nuo katteet tuosta purkaa pois?

        Comment


          #5
          Yksi hieman mukavampi tapaus tuli tästä mieleen, mutta tarkistahan toi aiempi ehdotus ensin. Toivotaan että vuodon aiheuttaja löytys sieltä.

          Comment


            #6
            Niin, vähän ikävämpi mutta ihan yhtä todennäköinen vuotokohta on ketjunkiristimen tiiviste. Käsittääkseni sen tiivisteen pystyy vaihtamaan ilman nokka-akseleiden irroittamista, mutta tällöin se vaatii V.A.G. -erikoistyökalun.

            Comment


            • #7
              Näyttäis olevan ketjunkiristimen tiiviste motikan matkustajan puoleisessa reunassa, suurinpiirtein puolessa välissä moottorin syvyyssuunasta katsottuna. Osuinko oikeaan? Vuotokohdassa näkyy ikäänkuin sellanen tapin pätkä leveämmässä metallinkappaleessa.

              Onko kenelläkään heittää arviota, kuinka kauan tiivisteen vaihtoon menee ammattimieheltä?

              Comment


                #8
                Ketjunkiristin on jotakuinkin keskellä sylinterikantta moottorin takaosassa. Laakkosen hinta-arvio oli tiivisteen vaihdolle ~500 euroa, koska joutuvat purkamaan nokka-akselit pois. Homma tehtiin samalla kun jakopäänhihna vaihdettiin, jolloin kustannus oli tiivisteen hinnan luokkaa. Jälkeenpäin kävi ilmi, että on olemassa oma erikoistyökalunsa, jonka avulla vältetään nokkien irroittaminen, mutta työaikaa en tälle menetelmälle tiedä.

                Comment


                  #9
                  Mulla vuoti kiristin niin joutuivat vaihtamaan koko kiristimen uuteen (osa n. 700e). Onneksi meni takuuseen koko hoito ja vaihtoivat samalla ketjunkin varman päälle.

                  Mutta 500e työtä pelkän tiivisteen vaihdolle melko perus... Ei saakeli :D

                  Comment


                  • #10
                    Samanmoisia "ilouutisia" kuulin Tampereen Laakkoselta, että puolen päivän homma + noin 130 € osat päälle. Mutta suosittelivat ryhtymään operaatioon vasta jakopään remontin yhteydessä, kun konetta silloin kuitenkin auotaan. Siinä kuulemma säästää ainakin puolet työhinnasta (n. 2,5h, raikkaat ~100€/tunti).
                    Itsellä kilsoja vasta 72t, eikä homma ole kovinkaan akuutti, että suosiolla siirtelen jakopään remonttiin asti.

                    Jakopääremppa oli muutens kohtuu edukas tuohon konetyyppiin, noin. 550€ töineen ja osineen. Tämä siis Treen Laakkosella. Sitä odotellessa..

                    Comment


                    • #11
                      Ei siinä tiivisteen vaihdossa ainakaan BFB:ssä tarvitse nokkia irroitella, ahdasta on mutta tehtävissä kuitenkin. Aika simppeli homma kunhan hommaa sen erikoistyökalun että saa ketjun löysälle. Jos ammattikorjaamo tuossa hommassa 4h saa menemään niin kerkeää kyllä pitää kahvitauon jos toisenkin.

                      Comment


                      • #12
                        Omaan autoon kejunkiristimen tiiviste vaihdettu jakopään remontin yhteydessä. Tiiviste tais maksaa n.15e.

                        Comment


                          #13
                          Onkos se nyt todettu mitenkään että vuotaa sieltä ketjun kiristimestä? Itekkin päättelin ja luulin että ois siitä vuotanu, mutta kun avattiin venttiilikoppa ihan asia tarkastaakseen - oli venttiilikopan tiiviste neljästä kohtaa poikki ja myös se tulppakaivojen tiiviste rikki. Vaihdettiin tiivisteet ja siihen loppui öljyn tiputus pakosarjan päälle sekä myös öljyn kulutus väheni samalla.

                          Comment


                          • #14
                            ketjunkiristäjän tiivisteethän ne siellä vuosivat. Vaihdettiin jakopäärempan yhteydessä ja hintaa tuli n. 350 osineen lisää, kun keula oli jo valmiiksi auki asennossa. Öljyvuoto ei ollut suuri, että ei tuo juurikaan aiemmin öljyä kulutellut, alta litralla pääsin huoltovälin. Saas nähdä nyt miten käy kun haava on ummessa.

                            Comment

                            Working...
                            X