Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kampuran Hihnapyörä, AAN

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kampuran Hihnapyörä, AAN

    Mitäs kampuran hihnapyörää olette laittanut AAN koneeseen?
    054105251J lukee nykyisessä pyörässä ja vulkanointi pettänyt ympäriinsä eli tarve uudelle. Hinta tuolle 481,50 marmorilta.
    Eli käykö tuohon jonkun muukin hihnapyörä (halvempi siis) ja mistä olette ostaneet?

  • #2
    ilmeisesti tieto hukassa..

    Comment


    • #3
      Ihan mielenkiinnosta...viitsisitkö laittaa kuvaa miten tuo vulkanointi on särkynyt?
      Ulkomailta voisi ehkä löytyä edullisemmin
      http://www.autoparts-shop.nl/producten/054105251J

      http://www.autoteile-shopping.de/default.asp Täällä ei näköjään ollut ainakaan tuolla katalogissa (RIEMENSCHEIBE , KURBELWELLE) mutta kannattaa ehkä kysäistä.
      Viimeksi muokannut Rusty; 24.11.2010, 17:33.

      Comment


      • #4
        täytynee huomenna ottaa kuva siitä.

        Comment


          #5
          http://cgi.ebay.de/Erleichterte-Riem...item43a3157803

          Mutta kevennettyä versiota... mikähän senkin kokonaishyöty on?

          Comment


          • #6
            Mutta kevennettyä versiota... mikähän senkin kokonaishyöty on?
            Varmaan halvempi valmistaa. Värähtelyjä tuollainen kevyt pellistä prässätty tuskin juuri vaimentaa.

            Comment


            • #7
              joo ei näytä ihan siltä että vaimentelisi värähtelyitä juurikaan.
              voiko muka olla, joku taannoin sanoi täällä että vaikea osa vaihtaa, joutuu tasapainottaa kampiakselin kanssa eli motti auki.
              no mitä nyt itse noita uusia limppuja heitelly kiinni niin eipä oo tullu takasin, paitsi ovat olleet neloskoneellisia, tiedä sitten?

              Comment


                #8
                Siis, eikö toi pidä irrottaa jakoremmin vaihdon yhteydessä?

                Comment


                • #9
                  joo kyllä ainakin itse irroitin. ja nyt olis kansi paikallaan ja muut osat kohta kiinni, odottelen siis vain tuota yhtä osaa että saisi koneen käymään ja ajoon..

                  Comment


                    #10
                    samanlaiseen ku vaihtaa ni varmaan niin justiinsa sen tasapainotuksen kanssa. Purkuosakiinni ja kovaa ajoa. Löytyy varmaan moneltakin ylimääräsenä, mullakin taitaa olla yks tai kaks.

                    Comment


                    • #11
                      pistin osto ilmoituksen ja ei ketään vastannut :D kyllä tarvetta moiselle limpulle.

                      Comment


                        #12
                        Kuinka merkittävää on toi remmipyörän vaimennusfunktio? Ketkeeko kampura heti tommosella "kevennetyllä" pyörällä? Joissakin dieseleissähän näin on päässyt käymään kun kampuran dampperi on ollut rikki.

                        Comment


                          #13
                          Ei kampura sieltä välttämättä katkea mutta laakerit syö huomattavasti nopeammin.

                          Comment


                            #14
                            aan:ssä on muutenkin kevyt dampperi,tuskin sinne vielä kevyempää kannattaa laittaa

                            Comment


                            • #15
                              Kyllä kampiakselinkatkeamisriski on iso, vaikkei se nyt yleensä ihan hetki katki mene. Dampperia ei yleensä koskaan ole turhaan laitettu tehtaan toimesta, koska se on suht kallis komponentti peltipyörään verrattuna.

                              Pari kampuraa multa on mennyt poikki harrastepeleistä. Suurinpana syynä ilmeisesti nykytietämyksen mukaan, että alkuperäisen painoinen dampperi ei toimi oikealla taajuudella kevennetyllä kampuralla ja vauhtipyörällä.

                              Comment


                                #16
                                Bemarin kutoskoneissa ovat kevennetyn vp:n ja kampuran kanssa laittaneet sitten vastaavasti kevennetyn dampperin- eli esitetty että ovat toisistaan riippuvainen kokonaisuus. Rivikutosen julmetun pitkän kampuran värärhtelyjä kuvaa tehtaan kilpateamin kommellukset kun ajoivat 6-sarjasella kilpaa: tietyllä kierrosluvulla irtoili vp:t, lopulta parhailla mahdollisilla pulteilla kiinni ja sitten vielä hitsattiin kiinni- muuten ei kestänyt jotain tiettyä 7 alkavaa kierroslukua

                                Comment


                                  #17
                                  Dampperin tarkoituksena on vaimentaa kampiakselin vääntövärähtelyjä. Sitä ei kannata löyhin perustein mennä muuttamaan. Jos painoa pitää saada pois, kannattaa se ottaa vauhtipyörästä mieluummin, siellä päässä on kuitenkin kytkin sekä aski tasaamassa värähtelyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu, pointtina vaan se että jos vauhtipyörä on kevennetty 9kiloisesta 3kiloiseen limppuun (missä vielä ei ulkokehällä juuri mitään massaa kuten alkuperäisessä), niin se orkkis dampperi voi olla huonompi kuin ei mitään. Nykyisin käytän kevennettyä dampperia mikä on jonkun laskennan mukaan tehty, itse en ole päätäni vaivannut tuolla sen enempää.

                                    Mutta turhaan tuohon ei kannata koskea. Voimakoneissa muutenkin kannattaa käyttäää viskodampperia, sillä saadaan ihan hyvin tehoakin lisää. Sitten kun joku kuitenkin rupee ihmettelemään että miten ihmeessä dampperin vaihdolla voi saada lisää tehoa, syy on että ne värinät vievät tehoa ihan realistisesti mitattavia määriä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X