Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T quattro 1996 yllättävän tehokas/tehoton? kone vaihdettu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Onko normaalia näissä että turbopotku tulee siinä 4000kiekassa ja vetää tappiin asti melko raivolla?
    Ylävetoisuus vakioahtimella on melko varmasti hukkaporttiongelma. Vakioahtimista tahtoo ne läpät löystyä ja joskus jopa irrota.
    Raivolla oli tässä yhteydessä myös sellanen sana, joka pisti vähän hymyilemään :)

    Comment


    • #32
      Niin voihan sen "turhan" venttiilin jättää letkun päähän roikkumaankin.. täytyy räpsiä kuvia kun joutaa.k
      voisko sen potkun aiheuttaa tuo imunokka? kun ei oo se säätö pelissä niin voiko se vaikuttaa niin paljoa tuohon vetoon? ahdot kyllä nousee melko nopeasti, muttei alle 1500 kierroksen tapahdu juuri mitään.
      E: ja tuo potku hävis kun tuli kovat pakkaset.. vetää tasaisesti ja ei tunnu kiihtyvän, auto oli sitten pari tuntia lämpösessä hallissa ja sen jälkeen lähti kuin tykin suusta, repii ihan älyttömästi ja vasta kolmosella alkaa pitoa löytymään =)
      tuossa ekassa vedossa kuulu jostain kauhea jysäys ja sit mentiin vielä kovempaa. luulen et oli jotai tukos taikka sitte ampu vähä putkessa?
      Viimeksi muokannut Ape86; 2.12.2010, 21:33.

      Comment


      • #33
        Yletytkö kokeilemaan sitä hukkaportin tankoa, jos olisi vaikkapa hukkiksen kello sökö

        Comment


        • #34
          Ettei sulle olis vaan sattunut yksi mualiman tehokkaimmista ykskasitöö nelkuista, kun noin "repii" ja "raivoaa"? Harvinaisia sanoja vakion ykskasitöön käyttäytymisestä.
          Repimiset ja tykin suusta lähdöt kuulostais paremmalta, jos puhuttais esmes 997 turbosta tms.

          Comment


          • #35
            oiskos semmone mahdollista että auto ois lastutettu, ja nyt kun omistaja sillä ajelee alle vakiotehoisena (joku vika päällä), tuntuukin sitten normi-lastutetun toiminta maata repivältä mutalingolta ?

            ero vakio-koneisen huonosti-ahtavan 1.8t:n ja lastutetun välillä on kyllä melko suuri, eritoten jos molemmilla joutuu vähän aikaa ajelemaan ja persdyno kalibroituu mopompaan. RRRrrrraivoa ei pikkuhyrrällä kyllä tule, mutta täähän onkin makuasia. Niistä ei saa kiistellä, mutta niistä saa aikaan hyvän tappelun ;)

            Comment


            • #36
              Kyllä 1.8:llakin repii ja raivoaa ainakin mitä viime tahkon reissulta muistan, auto penkassa jumissa niin repiminen ja raivoaminen alkoi;)

              Comment


              • #37
                Kyllähän se voi olla niinkin, mutta mulla oli vuosi sitten lähes 300heppainen volvo 2.3 T5 niin ei sekään saanu niskoja kipeäksi =)
                Mutta voihan sen tunteen tehdä nelivetokin, mut jokatapauksessa tuo on nopea peli sanokaa mitä sanotte .)

                Comment


                  #38
                  Jos noinkin repii, niin kohta on kanget poikki :) 20e sijoitus ahtopainemittariin voisi olla suotavaa ennenkuin käkikello lyö 12...

                  Comment


                    #39
                    Hauskaa, että on noin innostunut uudesta kulkineesta. Ois varmaan itsestäkin tuntunut tuollainen yllättävän tehokkaalle ajokortin saatuani aikoinaan. Nykyisin ei edes oma kulkine tunnu repivälle ainakaan. Tarttis tehdä jotain... No toivottavasti saat auton oikeelle gurulle ja tulee kuntoon. Siitä se lähtee ja pikku hiljaa päivittämään sitten tehoa ylös päin.

                    Comment


                    • #40
                      juu tarkotus ois käydä lukemassa sakarivon laitteilla auton koodit ja luultavasti vaihdetaan uus n75 vena, niin voin sitten laittaa vaikka videotakin =)
                      ei tätä sen kummemmin ole tarotus viritellä kun on ihan käyttöpelinä ja ihan hyvin kulkee tällaisenaankin.
                      Ja vielä sattui oleen tällä heikommalla AWT koneella niin tarkotus ois vaan pitää peli ajokuntoisena..

                      E:tuossapa kuvia
                      Viimeksi muokannut Ape86; 4.12.2010, 14:40.

                      Comment


                      • #41
                        En ikinä ole 1.8t:n vakio ahdinta nähnyt, mutta tuo tuskin sitä ainakaan kovin paljoa isompi on.

                        Comment


                        • #42
                          Vakio tuo on. Korkeintaa k04, paha sanoo kun ei juurikaan päällepäin eroa.

                          Comment


                          • #43
                            Millä kierroksilla näissä on rajoitin? tämä nappaa sen 7000. Onkohan tuo n75 sökö kun ilman sitä ahtaa 0,3b ja sen kans 0.6b muttei vedä niinku ennen?

                            Comment


                            • #44
                              Se repiminen varmaa johtuu tosta vaparista, mistä noita saa? :)

                              Comment


                              • #45
                                http://www.doc-power.com/index.php?p...ducts&group=86

                                Comment


                                • #46
                                  6800 vakiorajoitin. Nostetaan aika usein virittäessä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Aika mielenkiintoinen probleema kyllä. Vaikean tästä tekee juuri tuo subjektiivisuus tehojen tunnussa. Joko siellä oikeasti tapahtuu vakiotehoista pomppaamista ylöspäin, mutta ihan hyvin voi mennä myös alaspäin. Se "repivä" meno nimittäin voi ihan hyvin olla normaalisti toimiva kone ja se heikkotehoinen "normaalikone" oikeasti vikatilassa hyrräävä. Joku vaikka 0-100 arvio voisi kertoa enemmän sinnepäin.

                                    Perstuntuma tehoissa on erittäin epämääräinen yksikkö :) Olen ajanut kaverin perässä kiihdytyksessä naurua pidätellen pintakaasulla, kun edessä näkyi hytti olevan täynnä menoa ja meininkiä. Edessä meni päälle 10s 1.8 Golf ja itse tulin päälle 6s 535d:llä. Kaveri oli oikeasti sitä mieltä, että Golfissa oli todella tuntunut menoa ja hetkellisesti tullut tunne, että minä jo hieman jään. Ja se 535d oli vieläpä tämän kyseisen kaverin oma käyttöajokki ja Golffi vain välillä käytössä. Että se siitä perstuntuman paikkansapitävyydestä...

                                    Hienoahan se tietysti olisi löytää viripalikkaa ostamastaan autosta, jos sellaista ei ollut odottanut. Teho on aina positiivista.
                                    Viimeksi muokannut jasso; 6.12.2010, 00:45.

                                    Comment


                                    • #48
                                      joo sellanen epäilys on että olisi vikatilassa.. ahtoa on muttei kulje. Pitää vielä katsoa ahtovuodot. tuossa pari päivää sitten auto oli lämpösessä hallissa pari tuntia ja pelas hyvin, mut auton seistyä jokunen tunti pihalla ei enään toiminutkaan.. Mikähän vois olla?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Vikakoodit luettu:
                                        -N75 signaali katkos satunnainen (liitin ollut irti)
                                        -Imusarjan paineraja jäänyt saavuttamatta/ylitetty, en muista kumpi kun kerkesin tyhjentää muistin siinä toivossa että vika tulee uudestaan(minun virhe;)
                                        -Moottorin lämpötila-anturin g62 signaali katkos satunnainen
                                        -Kaasuläpästäkin taisi olla vikakoodi
                                        Näitä edellämainittuja ei enää tullut takaisin senjälkeen kun ne oli nollattu.
                                        Tällainen koodi tuli uudestaan: 16989- Internal control module: ROM Error P0605- 35-00--

                                        Sellainen jäi itseäni hieman hämmentämään että blokeja lukiessani arvot näkyivät muutamissa kohtaa miten sattuu. Esim. nakutus blokeissa (cyl1,cyl2,cyl3,cyl4) näkyi moottorin kierrokset, lämpö, akun jännite, jne.. en oikeen päässyt kärryille miksi muutamissa kohtaa oli tiedot jotain muuta kuin mitä mitattava kenttä antoi ymmärtää. Sitten löytyi aukko myös meikäläisen sivistyksestä, mikä noissa vanhemmissa mittaa imusarjan painetta? Olen ollut siinä luulossa että jos ei erillistä map anturia ole niin pitäisi mennä letku ecu:lle, ei löytynyt kumpaakaan? Jokatapauksessa testilenkillä en huomannut mitään vakio 1.8t:stä poikkeavaa käytöstä, veto oli tasaista ja uusia vikakoodeja ei ilmestynyt, paitsi se yksi. Ahdin on käsittääkseni alkuperäinen, laatassa luki k03-029. Yksi juttu vielä, voiko autossa olla vanha ecu ja uudempi moottori? Tuo kulkee tällaisella moottorin ohjaimella: bosch 0 261 203 550/551 ja audi 8D0 907 557.
                                        Viimeksi muokannut sakarivo; 7.12.2010, 17:34. Perustelu: Ään piste lisätty ;)

                                        Comment


                                          #50
                                          Todella vaikea lukea tuota tekstiä.

                                          ROM Error on kait joitain lastuun liittyvää häslinkiä. Auto lastutettu ja checksum viallinen?

                                          k03-029 on B6 audin vakioahdin eli ei ole alkuperäinen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            http://vwmod.com/ecu.php sieltä löytys ekun koodilla että on a4 b5:n orkkis boksi.

                                            ohjelmahan boksin sisällä voi olla sitten mitä tahansa, toi eeprom checksum antaisi vähän osviittaa että olisi lastutettu. Ei taida kylläkään sitten poltella vikavaloa jos on lastutettu (siis tuon takia).

                                            tuo luulosi että pitää mennä letku ekulle (jos ei erillistä mappia) on vanhan kansan juttuja. näis on samassa ilmanlämpö-anturi ja siellä se useimmiten imusarjassa olla sojottaa.
                                            -paitsi AEB-ekussa, missä ei mitata painetta ollenkaan orkkiksena.

                                            sv:n kommentti on melko hyvä. pikkuisen jos saisit tuota .. ulosanti selvennetty ylempänä. hyvä. ;)

                                            tuo että jos vag-com mittakentät ja niitten datat ei ole ihan oikeissa ikkunoissa vanhoissa autoissa ja eritoten jollain päivittämättömällä lukijapiuhalla niin enpä pahemmin asiasta murehtisi.
                                            Viimeksi muokannut repsa; 7.12.2010, 17:38. Perustelu: lisätty dataa

                                            Comment


                                            • #52
                                              onko näissä erillinen paikka chipille vai asennetaanko ohjelma vaan alkuperäisen tilalle? jostain luin, että vois olla lastun löysä kontakti, mut eihän auton pitäis sitten pelata ollenkaan?...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Joissain tapauksissa on piiri juotettu ja niissä voi koodin aiheuttaa myös heikko juotos. Yleisemmin kyseessä on kuitenkin ohjelmavirhe.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Measureblockien selityskentäthän tulee ihan suoraan labels-tekstitiedostoista VCDS:än kansiosta. Niihin voi kirjoittaa mitä vaan minkin kentän selitykseksi. Niiden oikeellisuus riippuu siis ihan siitä, mitä sinne on kirjoitettu ja mitä label-tiedostoa luetaan.

                                                  Vain ne raa'at arvot tulevat ECUlta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    tietäiskö joku miten tämän malliseen n75:een tulisi nuo letkut kytkeä?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      nyt kokeilin tuolla uudenmallisella n75:ellä ja tuntuu alakierroksilla vetävän ja ahtavan, mutta veto katkeaa siinä 3500 kierroksen paikkeilla.. Tiedä sitten onko letkutkaan oikein, mut luultavasti on.
                                                      jouduin ottamaan ahtopaineen imusarjasta niin onko tuolla mitään merkitystä?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuon kuvan venttiilit eivät ole N75:ia kumpikaan. Oikea versio näyttää tältä

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          kyllä noita löytyy ainakin 2.0 TFSI;stä ja Porscheista. ihan samanlainen kapistus
                                                          tämä mun lainassa oleva yksilö on metallia ja peräisin BFB -05 a4 1.8tq b7 audista

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kyseinen venttiili on mallikohtainen ja niissä on sekä mekaanisia että sähköisiä eroja. Jos/kun halutaan että ahdot käyttäytyvät kuten motronic yrittää niin on syytä käyttää oikeaa venttiiliversiota.

                                                            Tämän topicin moottorissa käytettävä venttiili on linkittämäni kuvan mukainen.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              nyt ainakin sain pelaamaan ilman rykinöitä, mutta nyt sitten tänään rupes cuttailemaan?! Mikä ihme tätä vaivaa... Voiko tukossa oleva bensafilsu tehdä tuon? missä näissä tuo filtteri oikeen on? ja oliko tähän quatroon kierteillä tuo filsu?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X