Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T quattro 1996 yllättävän tehokas/tehoton? kone vaihdettu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8T quattro 1996 yllättävän tehokas/tehoton? kone vaihdettu?

    eli tuli ostettua "sika säkissä" autossa ei ollut tehoja vaikka hukkaportin letku oli poikki. Muutaman letkun vaihdettua ja klemmarin kiristettyä ei auttanut mitään, mutta sitten aivan ku salama kirkkaalta taivaalta meinas niskat mennä nurin kolmosella kun yhtääkkiä potkas ku muuli =)

    No niin itse asiaan tuskin on normaalia että melkein vakio quattro lyö tyhjää kakkosellakin 225/45r17 kumeilla ja nastarenkailla vaikkei mikään kovin liukaskaan ole?
    Ihmettelin kun puolien päällä lukee s4 ja kannesta löytyy imonokan ajoitus jota ei vissiin näin vanhoissa ole?
    Ainut viritys taitaa olla BSR filsu lömpösuojalla? lastukin voi olla mut en ole vielä ahtomittariakaan kerenny hankkia.
    Viimeksi muokannut Ape86; 9.12.2010, 23:37.

  • #2
    Kato nyt ekana ne ahdot.

    Comment


    • #3
      Muistuu mieleen vanha Volvo V70 2.5T AWD, siitä meni hukkaportti rikki ja lähti kuin elukka =).

      Comment


      • #4
        Meinaatko, että olis salaa vaihdettu S4-kone .. :)
        Viimeksi muokannut Pitkänen; 21.11.2010, 10:47. Perustelu: hymiö lisätty :)

        Comment


        • #5
          joo =) mutta jos ei lastua oo niin pitäs katkoa bensansyöttöä? ja ei luulis että tuommonen pikkuahdin jaksais kovemmilla paineilla vetää ihan rajottajalle asti? onko AeB koneessa S4 puolat alkuperin?
          Käynpäs hakeen tänään ahtomittarin...

          Comment


            #6
            Voi puuh... S4 merkintä siinä puolan päällä tarkoittaa jotain ihan muuta, vaikka taitaa kyllä ässässä ihan samat puolat olla kuin siinä perus 1.8T koneessa.

            Comment


              #7
              AEB-koneessa on pulttikiinnitteiset puolat, siinä missä uudemmissa koneissa lähtevät ihan vetämällä (esim. AVJ 1.8T). Noista S4 puolista en osaa sanoa kumman tyyppiset ovat...

              Mistäs päättelit, että olisi säätyvä imunokka? Moottorityyppi pitäisi löytyä stanssattuna siitä koneen etukulmasta.

              Comment


              • #8
                siinä on semmonen liitin imunokan päässä, mutta johtoa ei ole. Milloin näihin on tullut tuo imunokan ajoitus?
                Sitten lueskelelin tätä-> http://www.audizine.com/forum/showth...simplification

                Ja multa löytyy tuo kuvan mukainen potikka imusarjasta niin konekko on vm 2002->??

                Comment


                  #9
                  Etsippä nyt sieltä etukulmasta se konekoodi.

                  Comment


                    #10
                    Eikös tuo ole imuilman lämpöanturi tai vast.?
                    Kuvan yhteydessä ollut teksti:
                    If you have a 2003 or newer the third port is adjacent to the second port and its right next to the throttle position sensor,...sorry no pics.....

                    Ja jos sinulla olisi 2002 kone autossasi, ei AEB;n Motronic sitä osaisi ohjata?

                    Comment


                    • #11
                      ai tuo koodi se oli AWT
                      e: tuo merkintä vissiin oli kannessa kiinni?

                      Comment


                        #12
                        AWT on 2000-2005 käytetty 150 heppainen.

                        Comment


                          #13
                          AEB imunokan päässä on hall-anturi ja ilman sitä moottori ei kyllä toimi niinkuin pitäisi.

                          Comment


                          • #14
                            Ahdot n 0.6-0.7 mutta tippuu vedossa 0.4-0.5 oisko hukkis löysä? Onko hukkiksessa säätömahdollisuus?
                            Mitenkäs tuo jakoremmin vaihto jos on aeb alakerta awt kannella??

                            Comment


                            • #15
                              No vaihtaa se pitää 90tkm välein, eikai tuossa muuta erikoista ;)

                              Comment


                                #16
                                Ahtopaineen käytös on vakio-ohjelmalle normaalia.

                                Comment


                                • #17
                                  Uteliaisuuskysymys: noita 1.8T -koneita on vaikka kuinka paljon. Miksi? 150- ja 180-heppaisia ja vaikka ja mitä. Onko tuohon lukemattomiin moottoreihin joku syy? Ymmärrän kyllä sen, jos on pitkittäis- ja poikittaiskoneet, mutta on kai niitä enemmänkin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    erilaiset päästömääräykset ja hinnaston monipuolisuus.
                                    vanhoissa vaijerikaasut ja uusissa sähkökaasu.
                                    sisäiset muutokset, muuttuva nokan ajoitus.

                                    onhan noita syitä paljon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      itselläkin A nelkus s4 merkinnäl varustetut puolat... tiiä sitten onko kaikissa vai onko tää jokin kikkelin kasvatus temppu :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä, ja mulla taas lukee akussakin S4 ;)

                                        Comment


                                          #21
                                          On se kaikissa. Ei kyllä viittaa mitenkään S4-malliin, vaan johonkin muuhun.

                                          Comment


                                            #22
                                            Löytyy täältäkin S6+ puolista samat merkinnät, lienee jotain aivan muuta merkitystä tässä asiayhteydessä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              taitaa olla koko kone vaihdettu kun irtonaisia liittimiä löytyy.. Mikä ihmeen anturi tuossa öljypohjassa on? siihen ei mee mitään johtoa, mutta mikä merkitys tuolla on ja minkävuotisissa esiintyy?
                                              Autosta häviää välillä tehot silloin ku mittasin tuon 0,4b niin ei menny mihinkään?
                                              tänään kuulu kauhee jysäys ilmeisesti pakoputkesta ja sitte mentiin ettei vaihteita tahtonu keretä vaihtaa xD
                                              voisko tuo ahtopaineensäätöventtiili jumia? ja mikä söhköpotikka naksuttelee johon menee ahtopaine letku ja siittä potikasta menee letku lokarin sisälle???
                                              E: minkälaisen jakohihnasarjan tähän lykkään? käykö tuommonen motonetin muutossarja 1,8/1,8T 95->97 Muutossarja rullineen 153-hamp hihnalla 1995 - 1997?
                                              Viimeksi muokannut Ape86; 30.11.2010, 20:56.

                                              Comment


                                                #24
                                                Öljypohjassa oleva anturi on öljyntasoanturi. Noita esiintyy ainakin ajotietokoneellisissa yksilöissä ja ilmeisesti kaikissa joihin on saanut longlife huolto-ohjelman uutena. Ilmanputsarikotelon päällä naksutteleva potikka on taas bensahöyryjen kierrätysventtiili.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  pitää vissiin nakata tuo n75 mäkeen ja asentaa turboruuvi tilalle.. Onko normaalia näissä että turbopotku tulee siinä 4000kiekassa ja vetää tappiin asti melko raivolla?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    N75 poisto ei taida käydä ihan noin vain, muistaakseni menee limp modeen kun n75 liittimen irrottaa. Lastuttamaton 1.8t on vedoltaan hyvin tasainen eikä turbo potkuja tule missään vaiheessa, kannattaisiko ekaksi lukaista vikakoodit ja sitten koittaa vaihdella erinäisiä osia esim. se n75 (katoppa huviksesi sen osanumero, mulla on uusi vena hyllyssä joutilaana)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kannattaa nyt ensin miettiä ja etsiä että missä se vika on ennen ku alat heittelee säätöventtiileitä mäkeen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Vakioahtimella ja ohjelmalla maksimiahdot saavutetaan 2000rpm tuntumassa. Vakioahtimella ohjelmasta riippumatta 4000rpm kohdalla vääntökäyrän kulmakerroin on negatiivinen. Eli ei tosiaankaan mitään "aasinpotkua" pitäisi 4000rpm kohdalla tulla. Jarkko totesikin jo miten vakiokuntoisen ahtopaineet käyttäytyvät.

                                                        Kyllä olisi varmaan paras viedä auto huoltoon / asiantuntijalle nähtäväksi ja erityisesti unohtaa se N75:n korvaaminen jollain viritelmillä... Samalla selviäisi mitä se auto on syönyt, ts. onko vakiorojut ja säädöt vai jotain muuta. Vähintäänkin ahtovuotojen läpikäynti ja N75 vaihtaminen voisi olla fiksu tehdä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tai kunnon kuva ahtimesta ja merkinnät kyljestä tänne, niin joku voi arvuutella onko vakio vai päivitetty ahdin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Veikkaisin, että kohta hajoaa ahdin.

                                                            Kaverin 1.8tq a6 teki just samaa, ja kohta oltiin ahdin kaupoilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X