Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Biturbo sytkävahvareista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Biturbo sytkävahvareista

    Auto on satunnaisesti käynyt viidellä pytyllä kylmäkäynnistyksen yhdeydessä. Nyttemin sitten vika ruvennut tulemaan lämpimälläkin koneella. Puola vaihdettiin, kahteen kertaan, ei auttanut, sytkävahvarit ristiin, vika vaihtoi puolta.

    Pimeä sylinteri on kuskin puolella, etummaisin.

    Kumpi vahvistin on kuljettajan puolelle, ruskeilla, vai mustilla liittimillä?

  • #2
    Niin, ja mistä tietää, että se vika on niissä vahvareissa? Mulla on samaa ongelmaa, tuntuu että kone pätkii. Vikakoodeja tosin ei ole.

    Comment


    • #3
      Nikkelle: en tiedä väreistä, mutta 2,7 Allroadissa keulanpuoleinen on bank 2 eli kuskinpuoleinen.

      Comment


      • #4
        Seepra: Mulla tuli vika päälle ajossa, eli rupes käymään viidellä pytyllä. Auto parkkiin ja napsimaan puolan johtoja yksitellen irti. Ainoa millä ei ollut käyntiin vaikutusta, oli juuri sama mihin aiemmin olin vaihtanu puolan. Sen jälkeen vaihdoin sytkävahvarien piuhat ristiin, niin vika siirtyi apukuskin puolen etummaiseen puolaan. siitä päätellen, siis sytkävahvari vaihtoon. Vikakoodeja en ole nyt lukenut, mutta aiemmin niitä ei ole tullut vaikka vikaa on esiintynyt.

        Comment


        • #5
          Kerrohan miten se auto käyttäytyy kun se käy viidellä? Mun auto rallattaa sillai kummallisesti joskus ja täristää ajossa hieman. Mistä tiedät sen, että se käy nimenomaan viidellä (tiedän, aloittelijan kysymys, olen opettaja, en autoasentaja).

          Comment


          • #6
            Nuo sytytyshommat kannattaa katsoa misfire recognationista eli näkyy sylintereittäin kanavilla 014 ja 015. Misfirelukema pitäisi olla 0...15 . Jos arvo on suurempi, seuraavia vikoja voisi olettaa olevan : sytytystulpat, puolat, sytytysvahvistimet , suuttimet, ko.systeemien johtoliitännät , vuotoa huohotinsysteemissä tai mekaaninen vika (esim. puristukset).
            Viimeksi muokannut vepek; 21.11.2010, 12:55.

            Comment


            • #7
              Olen katsonut ne misfiret ja nollaa näyttää. Siksi olenkin hieman epätoivoinen jo asian suhteen.

              Comment


              • #8
                Joo misfiret ei usein näissä tulppa, puola, vahvari ongelmissa auta mitään. Kertaakaan en ole niistä saanut mitään arvoja, joista olisi ollut jotain apua eli yleensä ei tule firejä.

                Jos vaihtaa kerran puolta vahvarin mukana niin eiköhän vika ole siinä, välillä voi useampikin pytty putoilla siltä puolelta eli vika vaihtelee. Tepolta niitä löytyy edukkaitakin malleja ja ne toimineet itsellä.

                Eli vahvarin vaihto ristiin yleensä kertoo vahvarivian, jos vika seuraa mukana toiselle puolelle.

                Comment


                • #9
                  Ongelma on se, että en edes tiedä onko autossa vajaakäynti. Joskus täristää, joskus ei, ei vikakoodeja. Täristys saattaa alkaa yhtäkkiä ja loppua yhtä äkisti. Tulpat vaihdettu viime viikonloppuna.

                  Comment


                  • #10
                    Vaikea sanoa mutta pytty vajaus yleens täristää ja puuduttaa menoa. Puolat on seuraava yleinen kohde myös, niiden kanssa kannattaa vaihtaa toisen puolen puolat kerralla ja seurata tilannetta, jos ei kaikkia jostain syystä halua vaihtaa. Toki vikaa voi olla molempien puolien laitteissa jolloin ei homma etene osittain vaihtamalla.

                    Kokemusta noista kun on :)

                    Comment


                    • #11
                      No, puuduttaako se merkittävästi? Eikö joku nakutuksentunnistin esimerkiksi kuule sitä puuttuvana räjähdyksenä?

                      Comment


                      • #12
                        Periaatteessa ECU saattaisi huomata sen puuttuvan sytytyksen, sehän laskee sitä ilmeisesti kierroslukuanturilla.

                        Nakuanturi sitten taas kuuntelee hallitsematonta palotapahtumaa (räjähdystä), ei se reagoi jos ei joku pytty sytytä.

                        Comment


                        • #13
                          Ainoa missä olen vag-com:ssa eroa nähnyt vastaavissa ongelmissa niin on lambdojen voltit. Niissäkin pitää ajaa suurella kuormalla, jolloin voltit näyttää tasaista. Näkee sitten kummalla puolella seokset muuttuu.

                          Jos yksi sylinteri poissa ajat kaasupohjassa, niin röpellys pitäisi jo huomata normaalista poikkeavaksi. Enemmän sylintereitä niin johan rytäjää. Pintakaasulla ei niin selvästi huomaa, tyhjäkäynnillä pitäisi kanssa käydä huonosti.

                          Comment


                          • #14
                            Jeps, laajakaistainen lambda näkee hyvinkin helposti palamattoman seoksen, ilmoittamalla laihemman seoksen kuin onkaan.

                            Comment


                            • #15
                              Jaa, no ei se sitten käy vajaalla. Auto nyt vain tärisee joskus hieman. Ei se varsinaisesti käy huonosti, mutta tuntuu joskus, että ei ole normaaliakaan. Miten se N75 hajoaminen tuntuu? Artsi meinasi, että auto kulkee kuin tervassa, niin se mielestäni joskus tekeekin =).

                              Jos ahtimen siivet ottavat kiinni runkoon, kestääkö kauan että ahdin rikkoutuu lopullisesti?

                              Comment


                              • #16
                                Jos siivet ottavat kiinni koteloon, sen kuulee kyllä kuurokin, ja turbot on aika pian vaihtokunnossa.

                                Itselläkin joskus moottori "tärisee" tyhjäkäynnillä, eli ei käy aivan tasaista tyhjäkäyntiä, mutta ei siinä minun mielestä ole mitään vikaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä tärinä tyhjäkäynnillä johtuu silloin tällöin vissiin lambdaohjauksen pettämisestä, kun seokset laukkaa 11 pintaan, jopa alle 10 pahimmillaan. Käy vähän aikaa raskaasti vähän täristäen, kunnes ecu saa ohjat käsiin ja seokset juoksee nopeasti takas 14.7 pintaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Moottori tärisi aika reilusti kun kaasutti kevyesti ja haisi mädälle munalle (tai uudellevuodelle niinkuin emäntä asian ilmaisi). eli palamatonta bensaa katalysaattorissa.

                                    Tyhjäkäynnilla aavistus pientä heijaamista ja tosiaan vain yksi pytty pimeenä, kun vikaa etsin puolan johtoja irrottamalla, niin yllättävän vähän vaikutti toisen pytyn pimeneminen tyhjäkäyntiin. piuhan irrotuksen kyllä huomasi, mutta vaikutus käyntiin ei ole niin dramaattinen mitä yhden puuttumisella on

                                    Comment

                                    Working...
                                    X