Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämmöt ei nouse/Kannen tiiviste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämmöt ei nouse/Kannen tiiviste

    Eli autona S2 aby-koneella vm.93. Lämmöt ei nouse juuri milloinkaan tuolle "normaalille" 90 asteen tasolle-hädin tuskin 60 asteeseen. Välillä pompsahtaan jopa 9 asteeseen, mutta laskee nopeasti takaisin 50 asteeseen eli mittarin alimpaan kohtaan. Termari ja nesteet vaihdettu ja ei apua. Eilen lisäksi jäähdytinnesteen pinta oli laskenut n.30mm paisunta säiliössä ja tarvi lisätä aika paljon.
    Vuotoja ei näy...
    Voisko vuotaa nestettä tuosta paisuntasäiliölle tulevasta ohuesta letkusta? Järjestelmä ilmattiin alipainesysteemillä ja ei vuotoa sillä havaittu - voisiko sulkea pienen löysän klemmarin aiheuttaman vuodon?

    #2
    Jossain on voinu olla ilmatasku. Jollei tarvi jatkuvasti lisäillä, niin tuskin vuotoja. Ei kai kansipaffi vuoda?

    Oletko varma, ettei vika ole lämpömittarissa, ei olisi ensimmäinen kerta! Jostain rompparilta hakemaan extra lämpömittari ja hyppylangoilla kiinni ?

    Comment


    • #3
      Ei ole koskaan omistamastani autosta mennyt kannentiivistettä niin ei tiedä miten oireilisi.

      Comment


        #4
        Letkuhässäkkää on sen verran paljon, että saattaa hyvin vuotaa jostain huomaamatta!

        Koita käyttää esim febin punaista jäähynestettä niin näkyy vuodot hyvin.

        Potentiaalisimmat paikat imusarjan alta vesiharavasta eteenpäin lähtevä letku, termarilta lohkon vierusta taaksepäin lähtevä letku, syylärin päädyt, sähkövesipumppu, ahtimen alaletku jne jne.

        Tosin tuo kylmänä käyminen on vähän mystinen juttu. Ajoviima tapaa vaikuttaa mittarin anturiin, mutta ei kovin paljon eli ei tuonne 50 asteeseen voi vajua edes talvella.

        Onko automaatti-ilmastointia? Koita katsoa sen diagnostiikasta minkä lämmön se näkee. Vagcomilla näkee myös ja kyseessä eri anturi. Näin voit selvittää käykö oikeasti kylmänä vai temppuileeko mittari tai anturi.

        Comment


        • #5
          Unohtui eka viestissä mainita, että ei käy oikeasti kylmänä vaan letkut on lämpimät ja lämppäri pukkaa kuumaa. Autossa ei ole ilmastointia.
          Kiristin tuon paisuntasäiliölle tulevan letkun klemmarin ja nyt pitää seurata vajuuko neste vielä. Missä tuo lämpöanturi muuten sijaitsee?

          Comment


            #6
            Mittarin lämpöanturi on ns multisensori imusarjan alla. Tunnetusti vikaantuva vempele eikä ilmainen korvattava. Mittarit näistä t89/b4 harvemmin hajalla on eli kyllä luultavasti anturihämminkiä on.

            Jos s2 on tuoreehko hankita niin kannattaa lueskella
            http://www.s2central.net/
            http://www.sjmautotechnik.com/ (moottorin osalta 200-20v ja urs4 = samaa roinaa)

            Suositeltava monelle muullekin ko. auton omistajalle niin monelta kysymykseltä säästyy ja voi itse vastailla muille :)

            Jälkimmäisessä ainakin on "multifunction temperature sensor" -juttua aika hyvin.

            Comment


            • #7
              Tänä aamuna korjaamolla tutkittiin ja kannentiiviste pikkaisen vuotaa. Ei kuitenkaan mene öljyt ja nesteet sekaisin. Eli vuotaa ulospäin. Voiskohan tuo aiheuttaa tuon "lämpöongelman" kun laserlämpömittarilla mittailtiin lämpöjä letkuista ja kannesta ja tuntuisivat olevan ihan kohdillaan.
              Vuoto on todella vähäistä kun kiristin tuon pikku letkun klemmarin.
              Ensi viikolla pahvi vaihtoon ja samalla oikaistaan kansi ja muuta mukavaa.

              Comment

              Working...
              X