Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tippi ja vianetsintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tippi ja vianetsintä

    Tuli tuossa mieleen, että Tipistä alkaa takuu loppua kohta, joten pitäisi kokeilla, onko siinä mitään vikaa. Tuntien tuon virallisen tiskin linjan, pitää olla ajoissa vinkumassa, muuten pääsee itse maksajaksi.

    Vikakoodeja ei ole. Auto täristää joskus tasakaasulla ajettaessa. Miten viallinen tippi oireilee? Nykien? Jotenkin muuten?

  • #2
    No vikaa tuskin on laatikossa, jos vaihtot on sulavia ja laatikko ei luista liikaa.
    Miten nuo sitten tutkitaan? Ei muuta kuin osaava kaveri läppärin kanssa kyytiin ja lenkille.
    Vaikea orastavaa vikaa tosin on varmasti löytää.

    Comment


    • #3
      No, onhan mulla se läpykkä itelläkin. VAG-COMilla voi vissiin mittailla jotain siinä ajossa?

      Comment


      • #4
        Juu, mutta arvojen analysointiin en osaa ottaa kantaa.
        Laatikon puolelta pystyy tsekkaileen esin luistoa jne jos muistan oikein.

        Comment


        • #5
          Oliko joku ekspertti joka osaa kertoa miten tuota luistoa mitataan?

          Comment


          • #6
            Ottaa yhteyden automaatin boxiin -> Meas.blocks. Se oli muistaakseni joku ensimmäisiä grouppeja (0-10), itselläni luki kentän otsikko ihan selkokielellä, "slip r/min". Näin ainakin vm. 98 tiptronicissa.

            Siitähän sen voi myös päätellä että arvo on D-vaihde päällä jarrua vasten jurruttaessa sama kuin moottorin kierrosluku, ja N-vaihteella tai liikkeelle lähdettäessä se sitten tipahtaa.

            Comment


            • #7
              Katsos, niinhän se onkin. Pitääpä kokeilla.

              Comment

              Working...
              X