Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi ääni ilmennyt? Audi 100 c4 2,8Q Kadottaa ohjaustehostinnestettä ja savuaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ei sitä vettä ole tarkoitus lorottaa mihinkään, muovipussi ei eristä lämpöä nimeksikään joten riittää että pidät sen muovikassin (jossa siis kuumaa vettä) vasten oven peltiä niin se lämpiää kyllä aika nopeastikin. Tuolla tavalla sain aikanaan opelin oven aina auki kun vivusto ja muut kamata oven sisällä oli niin paskaiset että keräsivät kosteutta ja jymähtivät aina pakkasella.

    Comment


    • #32
      Aa ok... :D No täytyypä kokeilla heti huomenna =) Kiitos tästäkin!

      Comment


        #33
        Joo taitaa olla jäässä vain ovi. Mulla teki tuon omassa joku aika sitten. Keskuslukitus onneksi toimi. Sisältä oven sai auki, mutta ulkoa kahva oli tunnoton.

        Comment


        • #34
          Ja pakkasta oli -1... Mitäs sit ku on -30? Varmaan ovi muurautunut umpeen :D

          Comment


            #35
            Tuo nollan tuntuma on sinänsä paha keli, että kosteutta voi olla paljon. -30 asteessa on jo suhteellisen kuiva ilma.
            Ja tuo ilma sen osittain aiheuttaa.

            Toki jos siellä on kosteutta niin eipä se sieltä ovesta mitenkään helposti ittestään lähde :)

            Comment


            • #36
              Tuli vaan mieleen kun pesee auton ja se ottaa noin herkästi kosteutta sinne niin kun ulkona -30c niinn pesun jälkeen voi olla aika jäässä kahvat yms.. :D Vaikka kuivaisi hyvin

              Comment


              • #37
                Merkkikorjaamoja kiitos!

                Dodiin... Ovet aukesivat autossa ja nyt, sitten murheet ja vitutus vaan totuttuun tapaan autojen kanssa lisääntyy kun Audi tosissaan pitäisi nyt siirtää, sitten ihan Audin merkkikorjaamoon kun vika on kuulemma sen tasoinen...

                Nyt jos joku tietää uudellamaalla jonkun maineellavarustetun Audeihin erikoistuneen korjaamon, josta on kokemusta ja jolla on selvästi hyvää ammattitaitoa Audien parissa niin kertokaa ihmeessä! En viitsisi Ihan Audi-centeriin viedä kun en halua maksaa remontista 3000€+++...

                Katselin jo hieman netistä ja soitinkin ihan mielenkiinnosta AH-Auto nimiseen paikkaan viasta. Kokemuksia liikkeestä tai vaihtoehtoinen korjaamo tämän kyseisen vian selvittämiseen!?


                :S

                Comment


                • #38
                  Mitäs ne korjaamolla sitten antoivat tuomioksi, että pitäisi audicenteriin viedä?

                  Comment


                  • #39
                    Pakko näin hieman of kommentoida että tuntuu kuin lukisi omasta ex audistani. Samat viat oli mullakin. Ovet aukesi vain kuskin puolelta avaimella, välillä ovet saatto mennä itekseen lukkoon ja ohjaustehostin nesteet pihalle hirveän hajun ja savun kera. Onkohan nämä näitä extreme tyyppi vikoja vai onkohan meidän autot tullu linjalta peräkkäin ulos maanantai aamuna. Koskaan en saanut tietää tai kokeillut miten nuo viat olisi saatu korjattua koska audi vaihtpoi aika hätäseen uuteen kotiin ennen totaalista työ sopimuksen irtisanomista.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja mikaks
                      Mitäs ne korjaamolla sitten antoivat tuomioksi, että pitäisi audicenteriin viedä?
                      Siis, että vuodon paikantamiseksi tässä autossa pitäisi purkaa ilmeisesti puoliautoa(polkimet, jarrutehostimet jne), että edes näkee hammastangon ympäristöön mistä luultavasti jostain vuotaa ohjaustehostinnestettä. Epäilivät ohjaustehostimen letkuja hammastangon päässä, mutta voi tietysti olla hammastankokin mikä on kuulemma yleinen vika tämän ikäisissä Audeissa kun alkaa kadottamaan ohjaustehostin nestettä...

                      Pitäisi siis viedä merkkihuoltoon jossa tietävät mistä lähteä vuotoa paikantamaan ettei siinä diagnoosissa kulu kuukautta, puhumattakaan korjauksesta... Ilmeisesti siis se hammastanko yms on sijoitettu johonkin unelma paikkaan. En löytänyt itsekkään yhtään joka olisi vastaavan vian itse korjannut, kaikissa vastaavissa tapauksissa luki korjaamolla tehty.

                      Alkuperäinen kirjoittaja Crash
                      Koskaan en saanut tietää tai kokeillut miten nuo viat olisi saatu korjattua koska audi vaihtpoi aika hätäseen uuteen kotiin ennen totaalista työ sopimuksen irtisanomista.
                      Mä en kyllä ajatellut myydä autoa ja käryää niin paljon, että ei kukaan nyt sitä ostaisikaan(tai mitään rahaa siitä saisi). :D Eiköhän tämä vielä paremmaksi muutu kuhan nyt ei tämä huolto maksaisi tonneja... :S Sais nyt edes tietää mikä siellä on se viallinen osa.

                      Ps. En tiedä miksi, mutta nyt vasta osui tuo keskusteluketju silmään haulla. :)
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ohjaustehostin
                      Viimeksi muokannut lowe low; 20.11.2010, 13:54.

                      Comment


                      • #41
                        Jos tarvit enemmänki osaa nii mulla olis tuo mun kolaroitu versio myynnissä. Itsellä nyt kävi tuuri että "pääsin eroon" siitä. Nyt etitään uutta audia tilalle. Itse sain sen savutuksen häviämään hetkeksi kun pesin koko moottoritilan.

                        Comment


                        • #42
                          Siis voin ostaa, kyllä osia sitä mukaa kun ja jos niitä huoltamo sitten ilmoittaa tarvittavan, mutta en koko autoa saa mihinkään. :D
                          Pesemällä sen käryn pois saisikin, mutta ei vaan halua myydä autoa kun on ulkoisesti ja varustelultaan kiva yksilö :)

                          Comment


                          • #43
                            Jos hammastanko vuotaa, kuvittelisin, että tanko on melko haasteellinen pujotella sahapukki koneisesta irti. Tosin omat kokemukset on vitosesta, jossa ei ole liikaa tilaa myöskään. Ehkä joku kerhosta on C4 V6:sta sen irti ottanut, niin tietäisi kertoa enemmän projektin todellisesta laajuudesta.

                            Comment


                              #44
                              Purkaa imupuolen irti kaasuläpälle asti niin kyllä sinne näkee ihan hyvin, ja mahtuu tuohuamaankin. Itseasiassa siellä on paremmin tilaa tuon kutosen kanssa kuin vitosen :D

                              Comment


                              • #45
                                Tuleeko ohjaustanko samaan tyyliin pois kun vitosessa, eli raidetangon reiästä, vai mahtuuko nousemaan koneen takaa yläkautta pois? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun ei ole C4 V koneisten kanssa tullut touhuttua yhtään.

                                Comment


                                  #46
                                  Samalla tavalle se sieltä muljahtaa kuin vitosesta, toisen kyljen kautta.

                                  Kutosissa on aika reilun paksuinen spaceri laatikon ja koneen välissä, se antaa kivasti lisää tilaa, yhdistettynä siihen, että kannet makaavat alempana kuin vitosen imusarja.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Hain tänään auton korjaamolta ja kävin hieman ajamassa.
                                    Sanoivat, että varmasti on vanhaomistaja/myyjä tiennyt viasta kun näytti kattienpäällä öljy niin kauan siinä kärynneeltä...
                                    Ei mielestäni nyt kadottanut mitään nestettä ja kärysikin aika vähän.
                                    Mutta nyt uutena ilmiönä huomasin, että edestäpäin katsottuna moottorin oikealta puolelta, jarrusylinterin/nestesäiliön läheltä kuuluu koneen käydessä keskikovaa tasaista suhinaa joka kuullostaa jonkinlaiselta ehkä ilmavuodolta tms... Mikäköhän voisi olla?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Konkarithan osaa jo autoa ostokatsastaessaan katsoa ja haistaa nämä vuodot. Ja ihme olisi, että jostain ei vuotaisi hydraulipuoli jo tämän ikäisissä C nelkuissa.

                                      Hyvinpidetyt ja korjatut sitten on asia erikseen, mutta sellaisia usein tuppaa olemaan vain audeihin vihkiytyneillä henkilöillä. Kyllä nämä aika äkkiä kadotetaan käsistä kun huomataan kaikenlaisia vuotoja ilmenevän, varsinkin siinä vaiheessa kun korjaamon setä latelee kustannukset pöytään.

                                      Mitäs tästä lopuksi korjattiin?
                                      Viimeksi muokannut mikaks; 22.11.2010, 20:48.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Niin... Käytetyt vanhat autot ovat aina tietysti arvoitus :D
                                        Tämä suhina nyt taas vain on uusi "ominaisuus"...

                                        Ostaessa autoa ei ollut öljyä konehuoneessa missään, ei vaihdelaatikonpäällä ja koneen takaosa oli ihan kuiva. Ilmeisesti siis pesty konehuone ettei käryä. Nesteet olivat täydet. Ilmeisesti siis nekin täytetty juuri ennen pihaan saapumista.
                                        Perussetti jonka kaikki tekee yksityiskaupalla laillisesti oman terveyden kustannuksella. Itse kyllä korjaan omistamani autoni kuin autoni(oli Lada tai Rollssi) aina kun siinä on jotain vikaa, niin siksi ei mahdu mun ymmärrykseen nämä tapaukset.

                                        Auto on nyt muutamanpäivän seurannassa, katsotaan vielä ajelun jälkeen syökö mitä ja kuinka paljon ja, sitten merkkikorjaamoon todellisen vian kunnolliseen diagnosiin jos tarvetta. Kerron kun tiedän lisää.
                                        Viimeksi muokannut lowe low; 23.11.2010, 01:23.

                                        Comment


                                          #50
                                          Ettei olisi alipaineletkut saaneet kipeetä kun ovat nyrkkipajalla yrittäneet tehostimen vuotoa pähkiä?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                                            Niin... Käytetyt vanhat autot ovat aina tietysti arvoitus :D
                                            Tämä suhina nyt taas vain on uusi "ominaisuus"...

                                            Ostaessa autoa ei ollut öljyä konehuoneessa missään, ei vaihdelaatikonpäällä ja koneen takaosa oli ihan kuiva. Ilmeisesti siis pesty konehuone ettei käryä. Nesteet olivat täydet. Ilmeisesti siis nekin täytetty juuri ennen pihaan saapumista.
                                            Perussetti jonka kaikki tekee yksityiskaupalla laillisesti oman terveyden kustannuksella. Itse kyllä korjaan omistamani autoni kuin autoni(oli Lada tai Rollssi) aina kun siinä on jotain vikaa, niin siksi ei mahdu mun ymmärrykseen nämä tapaukset.
                                            Mielenkiinnolla olen seurannut tätä messua, mutta nyt pakko kommentoida.
                                            Muille tiedoksi mun vanha auto. (hörähtää messussa juttua)
                                            1000 kilsaa sillä tuli ajettua eikä mitään nesteitä tarvinnut lisätä eikä pestä pois. Edellinen omistaja oli tuttu ja sitä edellinen sille joka osti Audin isältään. Pelannut kaikin puolin hienosti sytytysyksikön hajoamista lukuun ottamatta.
                                            Nyt tuntuu leviävän käsiin, mutta en periaatteessa ihmettele kun korjailen autoa jonka tähän vaihdoin (vikaa riittää, lämmityslaite, ABS, iskarit, verhoilut ym. ym.juuri jaa juuri pääsi punainen lappu ikkunassa ajamaan kotiin). KAIKKI AINA KORJATTU?????
                                            Täytyy vissiin alkaa syyttää edellistä omistajaa, vai meneeköhän siinä terveys ;) ;)
                                            Viimeksi muokannut pptalo; 23.11.2010, 18:51.

                                            Comment


                                            • #52
                                              =OFFTOPIC ???

                                              Alkuperäinen kirjoittaja pptalo
                                              Muille tiedoksi mun vanha auto. (hörähtää messussa juttua)
                                              1000 kilsaa sillä tuli ajettua eikä mitään nesteitä tarvinnut lisätä eikä pestä pois. Edellinen omistaja oli tuttu ja sitä edellinen sille joka osti Audin isältään. Pelannut kaikin puolin hienosti sytytysyksikön hajoamista lukuun ottamatta.
                                              Oli pesty tai ei, oli rikki jo myyntihetkellä tai ei. Sille ei voi nyt mitään, en valita. Audi on nyt korjattava jos sillä haluan ajaa. Tietoisesti vaihdoin vanhaan autoon jossa voi tietysti yhtäkkiä tulla mitä vaan vikaa.
                                              Mutta kun "ehjänämyytyyn", juuri katsastettuun autoon tulee alle viikonajossa reilusti yli 1000€ remontti niin se antaa näin jälkikäteen itselleni hieman kyseenalaisen kuvan myyjästä varsinkin kun käytin auton heti huollossa jossa oltiin sitämieltä, että moottori on pesty lähiaikoina ja sillä yritetty peitellä piilevää vikaa. Ja kun alan ammattilainen näin mulle sanoo niin ei mulle jää siitä paljonkaan epäselväksi!

                                              Koko siteeraukseni sitäpaitsi perustui ammattilaisen minulle kertomaan. Sanoivat huollossa kun menin autoa hakemaan kerrottuani ostaneeni auton juuri, että heidän on vaikea uskoa, ettei vanha omistaja ei olisi auton ohjaustehostimenöljyn vuotoa huomannut kun auton hydrauliöljyjärjestelmän öljymäärä on kuulemma muutamia desejä ja mm. pohjapanssarinpäällä oli kuivunutta hydrauliöljyä litrakaupalla sekä katit peittyneet vuotavasta nesteestä joka aiheutti kyseisen käryn ja savun ja auto tälläkin hetkellä vuotaa suoraan nesteet läpi maahan kun lisää ja jää suuri lammikko todisteeksi. Varsinkin vielä ottaen huomioon, että autolla on ajettu omana aikanani nyt noin 2-300km... Auto on toistaiseksi muuten kunnossa, mutta nyt ajokelvoton ennen alustavasti arvioitua 1200€ remonttia. NICE =)
                                              Alkuperäinen kirjoittaja pptalo
                                              Mielenkiinnolla olen seurannut tätä messua, mutta nyt pakko kommentoida. ...mutta en periaatteessa ihmettele kun korjailen autoa jonka tähän vaihdoin vikaa riittää, lämmityslaite, ABS, iskarit, verhoilut ym. ym.juuri jaa juuri pääsi punainen lappu ikkunassa ajamaan kotiin). KAIKKI AINA KORJATTU?????
                                              Tähän taas en itse voinut enään olla vastaamatta...
                                              Hän osti/vaihtoi oman "ehjän" autonsa täysin tietoisesti vanhaan harrasteautooni sellaisenaan kun hän itse hyvin jo kuvailinkin: ajokiellossa, rikkinäisenä, katsastamattomana, seisonnassa ajaen sen minun maksamillani siirtokilvillä itse kotiin. Ja hänen tietäen kaikki hänen itse edellämainitsemansa viat korostaen auton myyntiilmoituksessa, puhelimitse ja paikanpäällä myös kerrottu sekä hän itse todennut ja auton koeajanut.
                                              So... Hieman haiskahtaa ja on pokkaa kaverilla vielä täällä tulla kommentoimaan siinä sävyssä kun minä olisin se joka puhuu paskaa. Tallissa on nyt rikkinäinen Audi joka puhuu puolestaan joten turha tulla vittuilemaan!

                                              Yksityiskauppa on yksityiskauppa. Ostaja ostopäätöksen tehdessä tiedostaa kaupankohteen olevan siinä kunnossa kun se kaupanteko hetkellä on ja niin kuin on myyjä antanut ymmärtää. En keskustele aiheesta sen enempää ja itse tämä aihe ei ollenkaan tähän topicciin kuulu joten .

                                              Jos vielä on jotakin poraamista niin voit kirjoittaa --> hannu.karpo@pallosalama.fi
                                              Viimeksi muokannut lowe low; 25.11.2010, 01:19.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                                                Jos vielä on jotakin poraamista niin voit kirjoittaa --> hannu.karpo@pallosalama.fi
                                                Tota. Ei täältä päin mitään porata. Lueppa noi omat ja minun kirjoitukseni ihan ajatuksen kanssa.

                                                PS: Ja paljonko kirjoititkaan lisänneesi nestettä ja paljonko pohjapanssarilta löytyi. Minulla oli sekin irti autoa korjatessa eikä siinä normaalia kosteutta kummenpaa ollut.

                                                PPS: Lue ajatuksella ja kirjoita myös niin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X