Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi ääni ilmennyt? Audi 100 c4 2,8Q Kadottaa ohjaustehostinnestettä ja savuaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi ääni ilmennyt? Audi 100 c4 2,8Q Kadottaa ohjaustehostinnestettä ja savuaa...

    Joo tosissaan auto kadottaa ohjaustehostin nestettä viikossa puollitraa ja savuaa ja käryää ajonjälkeen... Joku hammastanko, raidetanko mennyt ja valuu nesteet putkenpäälle? Vai mikä voi olla? Menee ens viikolla pajalle. Tuomiota odotellen heh
    Viimeksi muokannut lowe low; 22.11.2010, 17:47.

  • #2
    Sörtsi auttaa, mutta lyhyesti: Todennäköisin syy on ohjaustehostimen pumpulta ohjaustehostimelle menevä letku, joka alkaa prässäyksestään vuotaa. Maksaa uutena maltaita, eli joitain satasia. En enää tarkkaan muista kun itse pihistelin ja ostin käytetyn vuosi sitten muutamalla kympillä. Osa on prässännyt uudet letkut liittimien väliin hydrauliikkaliikkeessä ja systeemi on toiminut, joillain taas tälläinen patentti on täristänyt, koska alkuperäisessä letkussa on eräänlainen tärinänvaimennus, joka pumpun värinät poistaa matkalta.

    Comment


    • #3
      Itselläni vuotaa tehostinpumpun päällä oleva "+" korkki. Ei ihan noin mahdottomasti vuoda kyllä, sen verran kuitenkin, että sotkee konehuonetta oikein mukavasti.

      Comment


      • #4
        Mielestäni savu nousee edestäpäin katsottuna koneen vasemmalta puolelta. Takaosa tulipellin ja moottorin välissä vaikutti olevan jossain märässä öljyssä. Vaihdelaatikko mm oli öljyssä päältäpäin katsottuna. Oikeasta reunasta katsottuna taas tulipellin ja moottorin väliin jäävään tilaan näytti myöskin märältä öljystä... Savua tulee konepellin välistäkin ja sisätilaan kun pysähtyy ajon jälkeen. Haju on myös hyvä heh
        Moottoriöljyä ei mielestäni ole kadonnut eikä jarrunestettä tai jäähdytin nestettä, mutta ohjaustehostin nestettä kyllä.

        Comment


        • #5
          Joku siis kärsii samaisesta ongelmasta kuin minä. Kärkkäiseltä (ei varikon puolelta vaan kaupan) saa semmosta tököttiä jota kaadat tonne ohjaustehostin nestesäiliöön. Sillä sa tukittua vuodon tai ainakin joksikin aikaan. Jos löydät mistä sulla vuoti nii ilmoittele, koska todennäköisesti kerkeät tutkia vuodon ennen minia.

          Comment


          • #6
            Kulutuksen puolesta varmasti tuota hydrauliöljyä sielä käryämässä. Kannattanee tarkistaa ne letkut, huonosti irtoaa konehuoneesta tuo öljy. Itsellä "räjähti" tuo +-korkki talvella ja öljyä löytyy vieläkin konepellin peitteestä ja konehuoneesta, useista pesuista huolimatta.

            Comment


            • #7
              Saahan sillä tökötillä vuodon ainakin vähäksiaikaa, miksei vaikka kokonaan tukittua, mutta sama kun laitat vaikka löpöä (sitähän se suurinpiirtein on) sinne tehostimen säiliöön.
              Turvottaa ja pehmittää vähäksiaikaa ne tiivisteet.

              Comment


              • #8
                Itse pesasin koko moottoritilan tossa jokunen hetki sitten ja aika hyvin lähti ne läntit ja se palaneen katku pois konehuoneesta. Itellä näyttäs et vuotaa jotenkin vaihdetaalikon päälle mikä saa sen savun ja katkun aikaseksi. Toisaalta nyt näillä pakkaskeleillä ei oo kyllä paljoa käryttänyt vaikka nesteet hävittääkin jonnekkin..

                Comment


                • #9
                  Siis mulla vuotaa nyt niin paljon se ettei viiti ajaa ku huoltoon suoraan. En ole varma mitä se vuotaa moottoriöljyä vai ohjaustehostinöljyä, mutta molempia kadottaa... Itsellä tosiaan myös tiputtaa vaihdelaatikon päälle koneen takaosasta jostain jotain minkä vuotokohtaa ei näe päältäpäin katsoessa. Kova käry ja savu nyt varsinkin kun pysähtyy ei voi istua edes auton sisällä kun tulee ihan savua ilmastoinnista sisään. Konepellin ollessa kiinnikin tulee reunoilta älyttömän paljon savua paikallaan seistessä tyhjäkäynnillä(ihan kuin keittäisi)...
                  Joku tosiaan vuotaa ja pahasti nyt kun parkkiruutuun tiputtaa öljyä sekä kun ajaa tiellä niin jää öljyvana.

                  Mikäköhän siellä nyt tosissaan on mennyt. :0 Hieman hirvittää.

                  Comment


                  • #10
                    Vuotaakohan öljynsuodatin/suodatin jalka, siitä leviää hyvin putkistolle, ilman että näkyy yläkautta.

                    Pyyhi vaikka rätillä isompia öljyjä pois ja annat auton käydä paikallaan. Jos kerran noin paljon vuotaa, niin pitäisi helposti löytyä vuotokohtakin.

                    Comment


                    • #11
                      Ihan siistiä kun auto toimii kuin rasvattu koneessa ei mitään sivuääniä ja nätisti käy niin nyt sitten puskee öljyä heti oston jälkeen.
                      Crashillä vaikuttaisi olevan sama ongelma, mutta mulla ilmeisesti hieman enemmän vuotaa öljyä. Mielenkiintoinen, kyllä saada tietää missä vika...
                      Missä muuten tämä +korkki sijaitsee kun ei löydy?!

                      Täytyykin yrittää katsoa vielä tarkemmin... Eilen pimeässä käytin autoa ajonjälkeen ja yritin ledfikkarilla etsiä vuotokohtaa savunseassa, mutta näkyi vain olevan vaihteiston yläosa ja melkein kaikki letkut ja putket mustina öljystä koneen takaosasta. Jos se on joku öljynsuodatin löysällä siellä niin V mä sanon joku tee se itse öljyjen vaihtaja ollut tekemässä "unohdin kiristää öljynsuodattimen". =) Tietysti voihan se nyt valuttaa mitä vaan. Kun ei tiedä enneku auton saa ylös... Etu/takaperäöljy, vaihteistoöljy, moottoriöljy, ohjaustehostinöljy jne...

                      Siis en tiedä varmasti syökö se moottori vai ohjaustehostinöljyä vai molempia kun katsoin viikko sitten moottoriöljyt tikusta niin meni hermo kun en saanut siitä mitään tolkkua. Öljytikunpään öljymääränmittaosa on kiiltävänmusta, ei meinaa muutenkaan erottaa siitä missä öljyraja menee ja sitten se työnnetään vielä vinosti koneeseen niin antaa tasaisella maalla myös vinosti öljymäärän siihen tikkuun, että ei voi varmasti nähdä paljon siellä on öljyä. Saksalainen insinööri on välillä ihmistäkin viisaampi kun asettaa öljytikun vinossa moottoriin, arrrr... Eli en tiedä onko se syönyt moottoriöljyä kun on niin hyvä öljytikku että siitä ei nää tarkkaa öljymäärää. Sen tiedän ainakin, että ohjaustehostinöljyä on mennyt jo kohta 1,5l viikossa.

                      Nyt mun mielestä moottoriöljy on ainakin tosi vähissä kun tikun pää vain kastuu.
                      Mielenkiintoista kun auto on uusi minulle ja en tiedä mitä öljyä siellä on niin joutuu kai ihan randomilla heittää sinne lähihuoltamon suosittelemaa Nesteen City Pro 5w40 täyssynteettistä ja tehdä ristinmerkkejä ikkunoihin ennenku lähtee ajamaan huoltoon ettei mene kone. Kahden eri viskositeetin öljynsekoittaminen on kuultu juttu: öljypaakkuuntuu, öljykanavat tukkoon öljypumppu leikkaa kiinni ja kone PAM!
                      Viimeksi muokannut lowe low; 14.11.2010, 09:49.

                      Comment


                      • #12
                        Luulisin öljyn tulevan suurimmaksi osaksi ohjaustehostinpumpulta. ja kun se on keskellä koneen päällä niin jäähdyttimen tuuletin ja ilmavirta puhaltaa sitä lohkojen välistä taakse ja näin sotkee joka paikan.

                        Comment


                        • #13
                          Itse sekoitin nyt tuohon viisipyttyiseen oman näkemykseni kanssa, mutta 6- ja 5-pyttyisessä on ilmeisesti sama hydrauliikka pumppu (048145155FX). 6-pyttyisessä sijaitsee tosiaan lohkojen päällä, kuten Timangi sen kirjoittikin.

                          Tuo "+" korkki on siinä pumpun päällä, sen alla on o-rengas joka ainakin itselläni vuotaa. Tulpan ja o-renkaan saa merkkitiskiltä, taisi maksaa jopa 6€ :) Minulla on tosin joskus saanut pumppu kipeää, ylin kierre puuttuu kokonaan tuosta reiästä mihin tulppa laitetaan. O-rengasta en saanut pitämään joten sorvasin sinne nailonista prikan, ei vuoda ainakaan niin paljoa...

                          Juttua tehostimen vuodoista

                          Julmasti käytän Thuppu:n omaan topickiinsa lisäämää kuvaa, tuossa näkyy tuo mainitsemani "+" korkki tehostimen päällä hyvin:

                          Viimeksi muokannut terroristiristo; 14.11.2010, 15:39. Perustelu: Kuvan lisäys

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viesti
                            Kahden eri viskositeetin öljynsekoittaminen on kuultu juttu: öljypaakkuuntuu, öljykanavat tukkoon öljypumppu leikkaa kiinni ja kone PAM!
                            Höpö höpö. Ei se öljy mihinkään paakkuunnu. Kaada sinne jotain täyssynteettistä merkkiöljyä, 5W-40 tai 5W-50 viskositeetiltaan, niin ei se kone ainakaan öljyihin hajoa. -Oletuksena tietenkin, että öljyä on oikea määrä koneessa.

                            Comment


                            • #15
                              Siis konehuonehan on tälläinen autossani:



                              En löytänyt mistään näkyviltä "+" korkkia kun on noi sytkänjohdot tossa päällä yms. Kostealta vaikutti pumpun ympäristö siis koneen päältä kun sinne kurkki. Ei tossa parkkipaikalla paljon pysty tekemään. Katsotaan mitä tulee kun huoltoon sen vien alkuviikosta...

                              Onko muuten kyseiseen moottoriin tullut uudempiin malleihin tälläiset ns suojamuovit moottorin päälle? Vai puuttuuko minulta ne?
                              Viimeksi muokannut lowe low; 14.11.2010, 19:27.

                              Comment


                              • #16
                                My bad :S

                                En tajunnutkaan kun räjäytyskuvia katselin pumpusta, että siinä voisi olla päälläkin jotain. Osanumeroiden perusteella pitäisi ainakin sama pumppu olla, että tuolla sytkävermeiden allahan se korkki juuri olisi.

                                Ehdottamani korkkihan on vain yksi mahdollisuus, letkut/liitännät voivat yhtälailla vuotaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                  Sörtsi auttaa, mutta lyhyesti: Todennäköisin syy on ohjaustehostimen pumpulta ohjaustehostimelle menevä letku, joka alkaa prässäyksestään vuotaa. Maksaa uutena maltaita, eli joitain satasia. En enää tarkkaan muista kun itse pihistelin ja ostin käytetyn vuosi sitten muutamalla kympillä. Osa on prässännyt uudet letkut liittimien väliin hydrauliikkaliikkeessä ja systeemi on toiminut, joillain taas tälläinen patentti on täristänyt, koska alkuperäisessä letkussa on eräänlainen tärinänvaimennus, joka pumpun värinät poistaa matkalta.
                                  Mun autoon vaihdettiin tällainen hydrauliikkaliikkeestä ostettu letkunpätkä, ja sen jälkeen on täristänyt pirusti parkkipaikkapyörittelyssä. Oon alkanu miettimään, että ois sittenkin pitänyt ostaa OEM-letku.

                                  Onko tuosta täristyksestä mitään haittaa? Eli voiko huoletta ajaa talven yli vai voiko jotain hajota tuon täristyksen vuoksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikös siellä letkussa ollut se kuristin orggiksena?
                                    Mulla vuosi A8:ssa ohjausvaihde toisestä päästä ja se ruikki iloisesti öljyt pakoputken päälle. Nestettä se söi sen verran, että Viron reissulla eli about 1000km meni litran verran ainakin tehostimeen öljyä. Sen näki selkeesti, että puski tiivisteistä ulos kun käänteli rattia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete
                                      Sen näki selkeesti, että puski tiivisteistä ulos kun käänteli rattia
                                      No eipä tullut mieleen toikaan :D Ois tajunnu ni ois voinut mahdollisesti nähdä sen vuoto kohdan, mut auto on nyt huollossa and waiting for the judgement.
                                      Viimeksi muokannut lowe low; 15.11.2010, 22:45.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Haku-toiminnolla löytyy lukuisia vaihtoehtoja V6:n öljyvuotoihin. Moottoriöljyä vuotaa sylinterikansien tiivisteistä lohkojen väliin ja alle. Ohjaustehostimen öljyä vuotaa pumpusta, letkuista sekä hammastangosta itsestään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Korjaamolta soitettiin tänään ja sanoivat, että eivät ole saaneet vielä paikallistettua vikaa kun on kuulemma mm. hammastanko "mukavassa" paikassa. Sanoivat että pumppu ei ainakaan vuoda, korkeintaan vain ihan vähän hikoilee, joten siinä ei syy.
                                          Pumpulta hammastangolle lähtevää letkua sanoi epäilevän näin alkuun vuodon aiheuttajaksi, mutta kun kuulemma letku on 2 osainen ja toinen pää(hammastangon pää) on vielä näkemättä niin ei tiedä varmasti voi olla hammastankokin. Käryn ja savun syyksi sanoivat kun katit ovat suoraan alla mihin öljyä vuotaa ja kun sattumoisin käyvät hieman lämpösinä niin "hieman" käryää.
                                          Saa nähdä onko se letku vai hammastanko...

                                          Onko vihjeitä mistä moista letkua ostamaan jos siinä vika? Ihan vw:kö kun aiemmin joku pelotteli, että saattaa alkaa täristämään jollain random hydrauliikka letkulla, sitä en halua.
                                          Tai entä jos hammastanko? Kannattaa varmaan ostaa käytettynä ku uus on varmaa 1000€ ylöspäin jr... Ei kellään sattus olee ylimäärästä jos ja kun tarvitsee? :D
                                          Viimeksi muokannut lowe low; 16.11.2010, 19:02.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos ei olisi kiirettä, niin tuolta letkua ostamaan: http://global.ebay.com/search?Query=...893AA&Region=0

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei käy mun autoon kun mulla on -91 ja noi oli -92--> ;(

                                              Comment


                                              • #24
                                                Korimalli on silti oikea, ja letkut käy.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ok.. No odotellaan nyt mitä tulee... :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja nyt menee hermo, huollosta soitettiin ettei saa autoa työnalle kun ovi ei aukea... Autossa on keskuslukitus ilman kaukosäätöä joka toimii niin, että avaat kuskinovenlukon avaimella, aukeaa vain kuskun ovi ja sitten avaat oven kahvasta ja sen jälkeen aukeaa muut ovet... Nyt aukeaa lukko ja nuppi nousee ovessa, mutta kahva on ihan lörppö ja ei aukea ovi... Ihan jees! Luin voorumia ja on näköjään näissä Saksan suunnittelun kärkipäässä tämä c4 korimallin oven aukeamattomuus.
                                                    No toivottavasti oven saa ennen kevättä auki muuten ostan toisen auton joka on joku sen merkkinen mistä saa ovet auki. Jos on vinkkejä oven aukaisemiseen niin kerro... Alan lukea nyt tarkemmin vuodatuksia näistä ongelmista haulla.
                                                    Viimeksi muokannut lowe low; 17.11.2010, 21:44.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikös apumiehen puolelta sitten pääse sisään, jos kuskin kahva lyö tyhjää?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Apumiehen ovenlukkoon ei käy avain... Joku pässinpää joskus vaihtanut siihen varmaan lukkopesän eri avaimelle ja kadottanut avaimen.
                                                        Ja kun kyseisessä yksilössä muut ovet aukeavat vasta kun kuljettajan ovi on raollaan. :)))))) Perkele

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No paras tapa on varmaan silti se pussi täynnä lämmintä vettä tai jos uskallusta riittää, niin vaikkapa se kuumailmapuhallin tohottamaan ovea kohti. Tosin jos kahva on ihan lörppä, niin tuskin jää on enää se ongelma, vaan vedin on luiskahtanut(eli metallitappi/koukku) lokosestaan kun joku on pakkasessa voimalla sitä nykinyt(tai sitten vain sattui kuluma ja ajoitus toimimaan).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vedessäkin on se riski, että jos ovi ei aukea niin sit se vasta jäässä onkin... :D Kuumailmapuhallin hyvä vaihtoehto! Pitää vaan varoa polttamasta lakkaa maalipinnasta. Toivottavasti mekanismi ei ole rikki koska jos on en tiedä mitä tehdä kun mitään ovea ei saa auki... Menipä yöunet taas kun korjaamolta soitettiin arrgh. Ihania nää autot, muutenkin vikaa ni sit tällästä kaupanpäälle. :(

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X