Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäilmapumppu antaa koodia:16795

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisäilmapumppu antaa koodia:16795

    Omistanut auton vuoden verran ja vähintään kerran kuukaudessa antaa koodia:16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
    P0411 - 35-00 - -

    Vikavalon syttymiseen ei ole mitään vakio ajankohtaa millä voisin itse sen päätellä et tuos se syy on. Ja tuo pumppu toimi ja sammui niinkuin pitää.

    Autoon on uusittu combivalven alipaineletku, bypass, ahtopaine säätimen alipaineletku ja ilmamassa mittari.

    Lastutuksen yhteydessä ohjelmoitiin: että voin irroittaa johdon lisäilma pumpulta ja vikavalo ei syty mutta halutessa voin laittaa johdon takaisin ja järjestelmä toimii taas.

    Johdon ollessa nyt irti koodi tuli taas. Itse johdon irroitus ei sytyttänyt valo vaan vaati pari viikkoa ajamista.

    Eli: jos tuo pumpun ohjelmointi epäonnistui niin eikös valon pitäis syttyä jo heti ekalla kylmäkäynnistyksellä.

    Millä pääsen tuosta koodista eroon.???

  • #2
    ettei olisi lambda-anturi menossa ?
    veikkaus vain, mietin että eiköhän toisioilman nostamaa lambda-arvoa mitata ja tästähä voi päätellä että tuleeks sitä ilmaa sinne pakosarjaan vai ei.

    Comment


    • #3
      kumpi lambdoista?

      Comment


      • #4
        etummaista veikkaisin. mutta tämä on vain veikkaus.

        Comment


        • #5
          Homma ratkaistu. Lisäilmapumpun ohjelmointi oli ollut väärä. Nyt on oikea laitettu.

          Comment


          • #6
            Nuolasin ennen kuin tipahti. Moottorin kuva syttyi ja koodi taas tuo 16795-lisäilmapumpun virheellinen virtaus. Johto pumpulta on ollut irti jo parin viikon verran eli ei o edes ollut pumpulla mahdollisuutta käynnistyä mut edelleen lykkää tuota koodia. Koodin mukaan ainut lisäilmapumppu hässäkän lisäksi mikä voi sytyttää valoa on bensapumpun rele. Mutta se rele ei ole oirehtinut millään lailla eli ehjää osaa vaihdettais. Lambda anturia on ehdotettu mutta ei ole siitä koodia lykännyt ja maksaa 210e eli kallis kokeilu. Mikä muu vois antaa tuon saman koodin. Kokemuksia????

            Comment


            • #7
              Huomasin tuos et tuo n80 venttiili ei pidä minkäänlaista ääntä tuos mun autossa. Johdot siinä näytti ainakin olevan ehjät. Kaverilla B5 1.8t ja sen autos tuo venttiili tikittää lähes kokoajan. Ilmeisesti mun autos hajalla?
              Viimeksi muokannut perkele; 28.12.2010, 23:17.

              Comment


              • #8
                Ööh... siis ihmettelet kun tulee vikakoodi virheellinen virtaus, kun ecu ei saa ohjattua pumppua mitenkään?

                Comment


                • #9
                  Joo kyllä. Väitän että tuo koodi johtuu muustakin kuin lisäilmapumpun toiminnasta. Aiemmin tuo lisäilma härpake oli toiminnassa ja se toimi niin kuin pitää. Koodi pärähti parin viikon välein silti sytyttämällä myös tuon vikavalon. KOSKAAN se ei ole syttynyt autoa käynnistäessä tai moottorin ollessa kylmä vielä. Parikin eri korjaamoa tutki letkut/putket ja eivät löytäneet vikaa.

                  Sitten ajattelin että tuosta pääsee että ohjelmoidaan lastutuksen yhteydes järjestelmä pimeäksi. No parin mutkan kautta se sitten onnistukin lopulta. Pumppu ei käynnisty johdon kiinni ollessa pumpussa ja ei sytytä vikavaloa edelleenkään käynnistyksen yhteydes.

                  Nyt olis hyvät neuvot kalliit. Itse olen ajattelut näistä lähteä: Tuo Evapin toiminta varmistaa että toimii..tarkastaa huohotin letkut vielä kerran..

                  jotain muuta???

                  Comment


                    #10
                    Onko lisäilmaventtiili ja sitä ohjaava magneettiventtiili tarkastettu/ uusittu?

                    Edit: Meinaan se vikakoodin kyllä tulee sen järjestelmän virhetoiminnosta, ei muusta.

                    Comment


                    • #11
                      Siis ko. vikakoodi tulee, kun etulambda ei tunnista riittävää hapenmäärän kasvua, kun ilmapumppu on päällä ja rele on aktivoitu eli imusarjan/vacuum-säiliön alipaine on vetänyt combivalven auki => ilmanpuhdistuskotelosta imevä ilmapumppu työntää ilmaa pakosarjaan. Vikakoodi voi tulla myös lämpimällä koneella , jos etulambda huomaa ylimääräistä happea pakokaasuissa eli silloin , kun sitä ei pitäisi siellä olla. Myös muita vikakoodeja voi silloin tulla.

                      Comment


                      • #12
                        Voihan se lisäilmapumppu tai sen ilmaletku olla jäässäkin.

                        Comment


                        • #13
                          koodi johtuu muustakin kuin lisäilmapumpun toiminnasta
                          Se voi toki johtua muustakin, mulla on vaihdettu pumppu ja magneettiventtiili sekä tarkastettu letkut. Ongelma ilmeni kesälläkin, joten jäätyminen ei mulla ainakaan ole vaihtoehto. Edelleen pukkaa koodia. Lambdat voinee olla vikaantuneet, mutta ei vielä niin paljon että antavat itsestään kodia, mutta silloin ihmettelen miten molemmat yhtaikaa. Painevuotokin saattaa olla koodin taustalla. Itse odotan mielenkiinnolla ja toiveikkaana josko joku muukin saman ongelman omaava löytää ratkaisun.

                          Comment


                            #14
                            Venttiilistä kalvo puhki, venttiili jumittaa, venttiiliä ohjaava magneettiventtiili viallinen. Noita ei aloittajan mukaan ole ainakaan tarkastettu.
                            Vikakoodi ei tule heti seuraavassa startissa vaikka pumppu ei käynnistyisikään/ lambda ei tunnistaisi ilmaa/ tunnistaisi ilmaa.

                            Jos lämpöisellä koneella tulee liikaa ilmaa, tulee yleensä myös vikakoodi laihasta seoksesta.

                            Comment


                              #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                              Se voi toki johtua muustakin, mulla on vaihdettu pumppu ja magneettiventtiili sekä tarkastettu letkut. Ongelma ilmeni kesälläkin, joten jäätyminen ei mulla ainakaan ole vaihtoehto. Edelleen pukkaa koodia. Lambdat voinee olla vikaantuneet, mutta ei vielä niin paljon että antavat itsestään kodia, mutta silloin ihmettelen miten molemmat yhtaikaa. Painevuotokin saattaa olla koodin taustalla. Itse odotan mielenkiinnolla ja toiveikkaana josko joku muukin saman ongelman omaava löytää ratkaisun.
                              Ihmettelyn alla on vastaava laitos kuin sinulla. Vikaa pukkaa molemmille lohkoille. Aiemmin oli pumppu sökö joka uusittiin. Siltikin pukkaa vikakoodia muutaminen päivien välein. Muistelen että toinen lambdakin on uusittu, tosin eri vian takia.
                              Venttiilit tuntuu toimivan ja putket on ehjät. On vaan hidasta kun auto on ajossa jatkuvasti eikä haittaa valo omistajaa, ei päase paneutumaan hommaan kunnolla.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja pulla
                                Venttiilistä kalvo puhki, venttiili jumittaa, venttiiliä ohjaava magneettiventtiili viallinen.
                                Hetkinen, mikä venttiili, jossa kalvo? Olisko osanumeroa sille jos se on joku muu kuin tuo magneettinen.

                                Comment


                                  #17
                                  Kansien päässä on toisioilmaventtiilit jotka ohjaa sen ilman pakopuolelle. Niitä ohjaa alipainella se magneettiventtiili.
                                  Kuvaa en saa kun Vag-Cat kakoo enkä pääse rekisteröitymään uudestaan.

                                  Edit: Kuva löytyi, numeroa en saa esiin.
                                  http://www.autohausaz.com/secure/Par...078131102L.jpg
                                  Viimeksi muokannut Vieras; 31.12.2010, 02:00.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuotahan kutsutaan vissiin combi-valve nimellä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Maanantaina tuolle järjestelmälle tehdään output testi. Toivottavasti testin saa tehtyä kun eculle ohjelmoitu et tuota ei olemassakaan. Täytyy se jossain olla muistis kun koodiakin heittää. Nyt tullu koodin lisäks kaupan päälle et auton tyhjäkäynti soutaa hetken välillä kun lähtee moottori kylmänä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                        Tuotahan kutsutaan vissiin combi-valve nimellä.
                                        No niinhän tuo linkki sitä kutsuu. Eli EGR/toisioilmaventtiili.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                          No niinhän tuo linkki sitä kutsuu. Eli EGR/toisioilmaventtiili.
                                          Niin, mutta onko näissä EGR?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Varsinaisesti EGR:ä ei ole. Tuo combivalve hoitaa sen homman.
                                            Viimeksi muokannut perkele; 1.1.2011, 20:08.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Putsasin ne kaks metalliputkee: toinen menee combivalvelta lisäilmapumpulle...toinen huohotin putki mikä menee ainakin tuos(avj-konees) siihen huohotinventtiilille ilmamassa mittarin viereen.:

                                              Huohotinputkes jonku verran kuraa sisällä. Siitä pieni letkunpätkä huohotinventtiilille..siinä reikä.

                                              Combivalvelta lähtevä putki: melkein tukossa. Liuotinta ja paineilmaa sisälle ynm..voi jumalauta sitä ruskeen kuran määrää.


                                              Onko combivalve hajalla ?? Kuran määrästä päätellen venttiili ei o kyllä pelannut niinkuin pitää. Ei tuo kura ainakaan alhaalta ylöspäin o päässy nousemaan.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuulostaa että combivalve on jumppasessa lian takia. Ota irti, liota puhtaaksi ja herkistä se. Heitä vaikka vaseliinispraytä vielä perään, auttaa ainakin hetken.
                                                Ja eikun ajoa.
                                                Viimeksi muokannut okkim; 9.12.2018, 19:54. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Olisko ne kombivalvet voineet yhtaikaa tukkeentua tai muuten vikaantua? Koodi kun tulee aina molemmin puolin. Kesän tullen täytynee tsekata vielä kaikki putket, jotka yhdistää molemmat puolet. Jos se vikakoodi nyt edes tuosta toisioilmajärjestelmästä oikeasti tulee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    joskus asiakkaiden autoissa on ollut vettä pumppu puolillaan, jonka vuoksi vikakoodeja satelee.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuolle lisäilmapumppu järjestelmälle tehtiin output-testi vag comilla. Kaikki tuohon liittyvät komponentit toimivat niinkuin pitää. Tuo koodi tulee jostain muusta syystä. Hän veikkas imuvuotoa/ huohotin letku vuotaa jostain.

                                                      Löytyskö seinäjoen läheisyydestä joltakin tuohon painetestin tekoon taitoa ja vehkeitä korvausta vastaan.. Itsellä ei tallia/ kompuraa niin ei o itse mahdollista tehdä.
                                                      Privaan viestiä tulemaan jos tekijä löytyy.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sillä testillä ei tarkasteta suoraan ton combivalven toimintaa. Se on testattava alipainepumpulla, jossa on mittari, jotta näet vuotaako combivalven kalvo tai jumittaako venttiili.
                                                        Myöskään combivalvea ohjaavan venttiilin toiminta ei selviä sillä testillä kuin sähköiseltä osalta. Naputus voi kuulua, silti venttiili vuotaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eli kun kylmänä käynnistää auton, pitäisi kombin ohjausletkuun tulla alipaine, joka aukaisee kyseisen venttiilin? Miten sitten normaalilämpöisellä koneella, onko ohjausletku täysin hengetön ja venttiili täysin kiinni?

                                                          Samalle vikakoodille etsin ratkaisua ja oireet viittaisivat vuotavaan kombi-valveen. Pitäisi vain selvittää, onko vika kombissa vai magneettiventtiilissä. Kombi pitää alipainetta, joten mahdollisesti puhdistaminen voisi riittää? Miten voisin parhaiten testata tämän magneettiventtiilin toimivuuden?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mulla tuppaa samaa koodia omassa autossa... Voiko by-passilta tuleva ohut letku aiheuttaa tuon koodin?

                                                            Letku on osunut laturiin ja "karva" päällyste "sulanut"/hapertunut. Ei näe onko ihan kokonaan puhki.
                                                            Pitäisi ottaa letku irti kokonaan ja tutkia.

                                                            Comment

                                                            Working...