Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turvatankkiin ulkopuolinen siirtopumppu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turvatankkiin ulkopuolinen siirtopumppu

    Aloitin bensalinjojen teon tuohon omaan projektiin, ja siihen tarvitsisi nyt siirtopumpun, joka tulee tankin ulkopuolelle. Tankki on Jazin turvatankki, jossa lähdöt tankin alareunassa. Tuolla siirtopumpulla on tarkoitus syöttää bensaa välisäiliöön, josta taas painepumput saavat tavaraa.

    Mitäs vaihtoehtoja on tuollaiseksi ulkopuoliseksi siirtopumpuksi?

    Mahtaako tuollainen olla hyvä vaihtoehto?
    http://www.summitracing.com/parts/CRT-P4070/
    Viimeksi muokannut Teemu M; 11.11.2010, 15:00.

  • #2
    No kysytääs sellaista, että tarvitseeko toi välttämättä pumppua ollenkaan, että jos saan sijoitettua keräyssäiliön tankin alapuolelle?

    Tähän tyyliin ois tarkoitus vetää linjat:
    tankki -> suodatin ( -> siirtopumppu) -> keräyssäiliö -> 2x painepumppu -> suodatin -> bensakisko -> bp-säädin -> keräyssäiliö -> tankki

    Comment


      #3
      Virtala myynee tuon Carterin edelleen 100e hintaan, jos ei välttämättä halua jenkeistä tilata. Hyvin perinteinen valinta tuohon käyttöön.

      Comment


      • #4
        http://verkkokauppa.harline.com/prod...=&offset=start

        Mulla on tuon näköinen facetti heti jaz lähtöjen jälkeen. Tarkkaa tietoa ei oo mikä malli. Muistaakseni mittasin tuottoa asentaessa, mutta ei enää jaksa muistaa. Ja juuri tuossa järjestyksessä. Bensa loppuu heti kerrasta, eli vissiin ihan toimiva ratkaisu.

        Comment


          #5
          Teemun tulevan föönin tuotolle piisaa yksi 044, sen puolesta ei tarvitse kahta painepumppua olla.

          Comment


            #6
            Meinasitko Teemu ruveta hulluttelmaan voiman kanssa? Yks 044 riittää kuitenkin 600hv paikkeille. Ilman mitään kerääjähömppää. Keep it simple.

            Comment


              #7
              Ainakin normitankin kanssa mutkaradalla kerääjä on perusteltu, testattu on.

              Comment


              • #8
                Mulla oli ajatus, että olisin hommannu toisen Walbro 255:n tuon yhden kaveriksi mikä mulla on. Mut jos tuo Bosch riittää noin pitkälle, niin järkevinhän se sitten on sellainen laittaa, kun ei se maksa kuin muutaman kympin enemmin kuin tuo Walbro.

                Mulla on tuon näköinen facetti heti jaz lähtöjen jälkeen.
                Tuo ilmeisesti on imevä, että ei tarvitse asentaa tankin alapuolelle?

                Tutkailin noita Golfista jääneitä Teflon letkuja, että jos olisin saanut hyödynnettyä niitä, mut niihin puristetuissa liittimissä on kuitenkin pienet (n.5mm) reiät, vaikka liitin on ulkomitaltaan melko iso. Onko se sitten vaan tehtävä letkut noilla AN-liittimillä, kun eikö niissä ole isot reiät?

                Comment


                • #9
                  Tuollaiset Carterit on todistautunut tehokkaiksi ja luotettaviksi peleiksi tuttavapiirissä, toki ääni on hieman kova (tässä tapauksessa ei varmasti ole mikään ongelma).

                  Liittimen sisäreijän koko lähinnä riippuu käytettävästä liitinkoosta ja paineesta mihin ne on suunniteltu. Mutta JIC (AN) liittimet ei ole huono valinta, niitä kun saa alumiinisenakin jos keveys on mielessä, kuten teräksisenä hydrauliikkakaupasta jos kustannustehokkuus on enempi mielessä. Teräksisestä mallistosta ORFS-liitintyyppi olisi kyllä kaikkein paras, siinä on O-rengastiivistys. Isona miinuksena on, että juuri tuon sisäreijän koon takia, liitin on 1-2kokoluokkaa isompi kuin JIC samalla sisäreijällä.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla oli tuo ennen kasattu tuon näköisillä liittimillä. Onko noita JIC liittimiä sellaisia, että ne saa puristettua tuollaiseen samanlaiseen letkuun? Mikä tuon liitintyypin nimi on? Tuo letkun sisämitta on muistaakseni 8mm.



                    Kun laitan tankin jälkeen suodattimen, ennen siirtopumppua, niin kannattaako siihen laittaa samanlainen kuin tuo, mikä tulee painepumpunkin jälkeen? Ajattelin laittaa tuollaisen samanlaisen kuin tuossa kuvassa. On muistaakseni 14mm kierteillä.

                    Comment


                    • #11
                      Kävin kyselemässä paikallisesta hydrauliliikkeestä liittimiä noihin teflonletkuihin, joissa olisi isommat reiät, mutta ainakaan heillä ei ollut tarjota. Vaikka avainväli kasvoi, niin reikä pysyi kuitenkin suunnilleen samankokoisena. Ne oli siis tuon tyyppisiä liittimiä mitä tuossa kuvassakin. Suoria liittimiä nyt pystyy porallakin hieman suurentamaan, mutta noiden kulmien suurentaminen on vähän haastavampaa.

                      Comment


                      • #12
                        No sitten sulla tosiaan on pullonkaulana letkukoko, eikä perusliittimen koko. Vaihtoehtona oikeastaan vain letkukoon kasvattaminen, jos meinaat että liittimen reikä kuristaa virtausta liikaa.

                        Muista toki että vaikka sinulla olisi liittimessä 5mm reikä ja letku 8mm, silti se paketti virtaa järjettömästi paremmin kuin 8mm kokopitkäletku. Tietenkin näin pienillä paineilla suoran liittimen poraus isommaksi on vaihtoehto, tekee kulmat sitten isompireikäisillä irtokulmilla. Paino tosin kasvaa, mikä ei tietenkään ole hyvä asia.

                        JIC on sama asia kuin tuo AN, kumpaankin tosin on parilla eri tiivistyskulmalla. Näiden paineiden kanssa niitä voi sekoitella aika huoletta keskenäänkin. Ehkä vielä tänäpäivänä yleisin hydrauliikkaliitin, joten saat kaupasta ihan minkänäköisiä liittimiä vain

                        Comment


                          #13
                          Onkos edullista tapaa laittaa bensamittari tollaseen jazin turvatankkiin?

                          Comment


                          • #14
                            http://www.egauges.com/vd2_main.asp avulla tilat tämmosen.
                            iizi :)
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              Ok, tuolla hinnat on hiukan kohtuullisemmat

                              Comment


                              • #16
                                Jotkut anturit sitten ei ole portaattomia, tuli juuri vastaan kun kaverin monitoiminäyttöä kalibroidessa että turvatankin mukana toimitettu anturi oli portaallinen. Eihän sillä nyt hirveesti merkitystä ole vaikka polttoainemittari näyttää viidessä portaassa määrän, mutta tiedoksi vaan. Olimme melkein jo repimässä anturia irti tankista viallisuuden vuoksi, kun "viisari" ei ollut värähtänytkään 10litran täytön jälkeen.

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla tulee nyt tankin jälkeen Facetin Red Top, joka syöttää keruusäiliötä.
                                  Millainen suodatin tulee tuohon tankin ja siirtopumpun väliin? Vai tarvitseeko ollenkaan, kun pumpussakin on vaihdettava karkeasuodatin.
                                  Saako tuo facet olla sijoitettu tankin alapinnan yläpuolelle?

                                  Painepuolelle tulee 044 ja Aeromotiven suodatin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itse olen käyttänyt karkeasuodattimena VAG-karkeasuodatinta, muistaakseni 12mm letkulähdöt.
                                    http://www.worldimpex.com/parts/genu...pre_57724.html
                                    Tietty jos pumpussa itsessään toimiva esisuodatin ja turvatankista ei pahasti vaahdot murene, niin miksi laittaa toista esisuodatinta.

                                    Tuolla juttua Facetin asennuksesta, englanniksi tosin
                                    http://www.fuelpumpsonline.co.uk/fac...offer-14-p.asp

                                    Edit: Suodattimen lähtö korjattu.
                                    Viimeksi muokannut ExPReS; 5.11.2011, 20:33.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No voisi kai sinne laittaa suodattimen. Ilmeisesti tuo kuvan suodatin?

                                      Eli imevä tuo facetti tuon mukaan sitten on. Tankin lähtöjen alapuolelle en sitä pumppua saa, mutta ei se paljon ylikään mene. Tietenkin nestepinta on yleensä aina tuon yläpuolella.

                                      The pump is self-priming to 24 inches vertical fuel lift
                                      Tarkoittaakos tuo "self-priming" sitä, että pumppu pumppaa vaikka se välillä haukkaakin ilmaa?
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ainakin näyttää samalle suodattimelle, sellainen puoliontto muovisäiliö letkulähdöillä, hintaa ~10e.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ehdottomasti ainakin Jaz-tankin jälkeen pitää joku suodatin olla. Tahtoo vieläkin löytyä muovipurua vaikka tankki pestiin uutena ja on nyt ollu 3 vuotta käytössä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tarkoittaakos tuo "self-priming" sitä, että pumppu pumppaa vaikka se välillä haukkaakin ilmaa?
                                            Kyllä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei kuulemma saa tuota suodatinta enää alkuperäisenä, eikä tarvikkeena. Mikä muu suodatin olisi sellainen mikä kävisi karkeasuodattimeksi pumpun imupuolelle?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ihan tavallinen kaasarikoneisen auton suodatin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin siis näitä muutaman euron maksavia läpinäkyviä, joissa oranssi suodatinosa?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Niitäpä niitä. Ulkonäkö ei kyllä ole hirveän hipo.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X