Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 ittuilee lämpöisenä *VIKA LÖYTYI*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 ittuilee lämpöisenä *VIKA LÖYTYI*

    Koneen vaihdon jälkeen tyhjäkäynti aaltoilee ja kaasu pohjassa ei kulje niin kuin kuuluisi.

    Järjestyksessä tähän mennessä suoritettu troubleShooting:

    -Vikakoodit katsottu, ei mitään.
    -Puristukset mitattu, kaikki OK
    -Tulpanjohdot mitattu
    -Tulpat vaihdettu
    -Pyörijät ja virranjakajankannet tarkistettu
    -Lambda vaihdettu, uusi tarvike 2 valkoista 1 musta
    -Ilmamäärämittari vaihdettu, vanhasta toimivasta koneesta
    -Suuttimet vaihdettu vanhasta toimivasta koneesta
    -Suuttimien o-renkaat vaihdettu ylä- ja alapäät eli 16kpl yhteensä (Törkyhintaisia 3? kpl!)

    Bensapumppu toimii normisti.

    3 tulppaa valkoisena, ennen suuttimien ja o-renkaiden vaihtoa. Nyt ei vielä tarkistettu uudestaan. vika säilyi vieläkin.... :(

    o-Renkaiden vaihdolla pintakaasuun vastaaminen kirkastui huomattavasti, mutta sportti-asennolla ei vain jaksa lykätä kahta pienempää. Vaihtaa yhden pienempään ja toimii kiihdyttäessä normaalisti, jos painaa kaasupolkimen tasaisella liikkeellä pohjaan. Jos painaa kaasupolkimen räväkästi pohjaan, alkaa vain nykiä... kulkee ja kiihtyy kuitenkin.

    Kylmänä toimii siis ihan moitteettomasti, ensimmäisen 5 minuutin ajan. Vika ilmenee vaikka seisottaa tyhjäkäynnilläkin.

    Voiko virranjakajan kannet ja pyöriät olla loppu vaikka silmällä katsottuna näyttää ihan ok?

    Käykä virranjakajan kansi jostakin muusta rassista, ettei tarvitse tiskillä katsella V8 hintoja?

    Kiitoksia taasenjo etukäteen.

    #2
    Mites, onko vanhassa koneessa jakajat kiinni vielä vai onko ne uudessa?

    Seuraava toimenpiden voisi olla anturien jne vaihto vanhasta uuteen, sehän pelasi ok?

    Oliko ne 3 valkosta tulppaa samalta puolelta? Tuli tossa mieleen, jotta jos suuttimet ei pelais kunnolla. Paskaa sisällä tms, toisaalta eihän sulla se kovin kauaa seisonut ja oot ajanu jo jonkin verran jo. Tai puola.

    Jos toimii ok silloin kun ei käytä kickdownia eli paina poljinta kunnolla lattiaan, niin jotenkin bensapuoleenhan tuo viittaisi mun mielestä. Lykkää varmaan mustaa? Kickdownilla taitaa olla pistää nimittäin aika runsaasti bensaa tulemaan. Ehkä voi siis myös kipinä uupua.

    Ilmavuoto?

    Kaikki arvailuja.

    Comment


    • #3
      Tulpat oli valkoiset seuraavista:

      OK ------ Valk.
      valk. ------ valk.
      OK ------ OK
      OK ------ OK


      Siis kone edestä katsottuna.

      Tuon perusteella arvelin, että suuttimet olisi jumissa/rikki, kun ajoin kaksi perättäistä tankillista STP suuttimien puhdistusaine mukana ja ei auttanut.

      Nyt en ole vielä tarkistanut tulppien kuntoa, koska vaihdoin suuttimet ja o-renkaat vasta eilen illalla ja takana on vasta 10km. Tänään taas pajalle...

      Comment


        #4
        Vaihda suuttimia ristiin toimivien ja ei-toimivien pyttyjen välillä. Sama juttu tulpanjohtojen kanssa.

        Comment


        • #5
          OTin tulpat irti ja valkeus lisääntyy.

          Ei ihan ok --------- Valkea
          Ei ihan ok --------- Valkea
          Ei ihan ok --------- Valkea
          Ei ihan ok --------- Valkea


          Eli edestäpäin katsottuna pyttyjen järjestys. Tuolle oikealle puolelle menee bensa viimeisenä, eli olisikohan koko murheen kryynin aiheuttaja itse klassinen bensapumppu...?

          Imusarjan päällä oleva bensan paineventtiili((???)) on myös vaihdettu.

          Auto käy kylmänä hetken ihan ok, mutta sitten alkaa vapisemaan ja ajossa ei ole oikein iskua. Bensapumppu piti ujelluksen joskus talvella ennen 4kk seisontaa ja koneen vaihtoa. Nyt kuuluu vain silloin tällöin vaimea ääni tankin suunnasta. Tankissa oli noin 8litraa bensaa, kun seisonta tammikuussa alkoi.

          Comment


          • #6
            Noniin...

            Nyt v8 skulaa oikein.

            Vika löytyi sittenkin virranjakajan kannesta, josta tarkemmalla tutkailulla ja suojamuovien poistolla paljastui yhden tulpanjohdon kiinnityksen, eli koko rungon murtuminen... ihmekkös kun ei oikein toiminut. Herää epäily, että onko kansi kopautettu tuon "pajahörhön" toimesta kun konetta on asennettu paikalleen... S**T*NA...

            No omaa huolimattomuutta, koska purin ko osan jo kerran irti, mutta en irrottanut siitä suojamuoveja, koska ei juolahtanut mieleenikään, että vika voisi olla tuollainen murtuma, ei koskaan ole tullut vastaan aikaisemmin.

            Virranjakajan kannet olivat kyllä suolaiset varaosaliikkeen tiskillä, 72ekee kappale. Fordissa on kuulema samaa kantta jossakin koneessa, mutta missä?

            EDIT: Liitän kuvan tähän ketjuun virranjakajan kannesta, kunhan saan sen otettua.

            Comment


            • #7
              Deepspace,
              Mistäs olet kuullut että fordsonissa olisi sama kansi?
              Muotoilun puolesta voisi kyllä vähän näyttää jonkun aiemman CVH koneen jakajan kopalta, ainakin sen mukaan mitä yritin tuosta yläpuolelta tihrustella sitä.
              Olisko joku tommonen?

              Comment


                #8
                6A ja ACE koneissa ainakin käytetty samaa kantta.
                Motonetista löytyis tarvikkeena nähtävästi numerolla 10-6041 22,54?

                Tässä tarvikkeiden osanumeroita:

                BERU
                0330920302
                Utility no. : VK 402

                BOSCH
                1 235 522 420

                BREMI
                6013

                Comment


                • #9
                  Tässä kuva ongelman aiheuttajasta:

                  http://kuvake.net:8080/photos/3/7/8/5/378530.jpg

                  Comment

                  Working...
                  X