Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs6 venttiilikoneiston kalkatus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Urs6 venttiilikoneiston kalkatus

    Heips!

    Moottoriin tehty normaali sisuskalujen vaihto ja nyt jälleen kasassa.

    Kun olin päässyt bensa/kipinä huolista eroon ja sain auton käymään, käyntiääni oli normaali eikä mitään kolinaa kuulunut. Lyhyen koeajon ja tyhjäkäynnillä käyttöjen jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen, jonka jälkeen auto toimi moitteetta jonkin aikaa kunnes alkoi venttiilikoneisto raksuttamaan. Ääni paheni hiljalleen kolkutukseksi joten sammutin moottorin.

    Mistä lähteä liikkeelle moisilla oireilla? ö-pumppu kaput? Pashaa kierrossa?

    Kellonaika kertoo unien menetyksestä ja kirjoitusvirheistä.

  • #2
    Varmaankin nostajat rallattelee.

    Comment


    • #3
      Pari kysymystä:
      Onko öljynpaineet ok? Mitä öljyä laitoit? Rallattaako kylmänäkin?
      Ilmestyikö oireet heti rempan jälkeen?
      Onko öljyä tarpeeksi?

      Comment


      • #4
        Juu nostajat ne varmaan siellä huutaa, mutta miksi?

        Öljynpaineita en ole mitannut, venttiilikoppa auki startatessa ei öljyä lentänyt mihinkään suuntaan, joten vaikuttaa paineet vaisuilta. Kerran aiemmin tuon saman tehnyt ja sai pestä lattiasta kattoon koko tallin.

        Nyt sisällä Shell helix 5w40. Niitä ennen sisällä kävi pesuvetenä halvimmat osasynteettiset litkut mitä motonetista löytyy.

        Kylmänäkin rallattaa, mutta lämmetessään pahenee.

        Remontin jälkeen pelitti hetken aikaa kunnes vika ilmeni (alle 2h käynnissä)

        Ja öljyä on tarpeeksi.

        Comment


          #5
          Tehtiinkö öljypumpulle mitään rempan yhteydessä?

          Tuliko kanavat putsattua/tarkistettua pesun jälkeen?

          Comment


          • #6
            Ö-pumpulle ei tehty mitään. Kun lohko ja kansi oli viellä irrallaan, puhalsin kompuralla kaikki kolot ja raot puhtaaksi.

            Venttilikopan päästä lähtevässä toisessa putkessa näytti olevan reilusti jotain kermanväristä tahmeaa tököttiä jota ei kuitenkaan näkynyt missään muualla. Mitä mahtaa tuo moska olla ja mistä se sinne on päätynyt? Syylärissä ei ole ollut jäähdytysnestettä, ainoastaan vettä.

            Mistä nuo öljynpaineet saa näppärästi mitattua?

            Comment


            • #7
              Mitä mittariston ö-painemittari näytti? Kylmänä viisarin pitäisi olla tapissaan ja lämmöillä n. kahden pintaan. Paineet vissiin nostettu ilman kipinää, ennenkuin laitettu tulille?
              Nokat oikeissa momenteissa ja pukit oikeilla paikoilla?

              Comment


                #8
                Oliko alakerta auki? Öljytykki jäänyt löysään ja pudonnut?

                Comment


                • #9
                  Tuossa kutosen mittaristossa on ero neloseen verrattuna juurikin tuo öljynpainemittari, joka on korvattu volttimittarilla.

                  Paineet nostettu ilman kipinää ja bensaa. Kansi koottu koneistamolla, oletan olevan oikein?

                  Tänään en enää pääse pajalle, huomenna lisää tutkimuksia

                  Comment


                    #10
                    Koskitko öljykellon alla olevaan takaiskuventtiiliin lohkon uumeniin?

                    Comment


                    • #11
                      Ot: Enpä ole kutosessa istunut. Oletin olevan isoveljensä kaltainen.

                      Comment


                        #12
                        Kutosessa ei ole öljynpainemittaria ja näinollen ei ole myöskään öljynpainekelloa. Kellon paikalla on lohkon kyljessä kuusiokolokannalla varustettu tulppa, jonka alla on sitten se takaisku.

                        Comment


                          #13
                          Kaiketi kutosessakin kuitenkin 2 painekytkintä on kuten kaikissa muissakin. Takaiskun reiässä on soviteholkki kaikissa.

                          Comment


                            #14
                            Varmasti on 2 painekytkintä, mutta siinä reiässä missä aikaisemmissa AAN ja myös 3b, NM, 7a koneissa on painekello, on S6 AAN moottorissa nimenomaan tulppa. Olen sellaisen siitä omin pienin kätösin irti ruuvannut ja painekellon siihen asentanut. :)

                            E: Jälkipuheiden välttämiseksi allaolevan linkin kuvasta voi todeta tilanteen:

                            http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/90...20003.JPG/full

                            Kuvassa jo paikalleen ruuvattuna pikkukorisen vesilähtö, mutta itse moottorihan on kotoisin S6 -96 mallista.

                            Comment


                              #15
                              selviskö vika koskaan??

                              Comment


                              • #16
                                Ei oo kyse kalkatuksesta ainakaan vielä mutta venttiilikopan alla kumminkin ollaan. Eli mikä öljyn täyttökorkin kohdalla olevan punaisen muovilevyn funktio on? Jokin loiskelevy vai mikä? Kuinka olennainen osa tuo on? Omassa oli tuo kahdessa osassa siellä kun venttilikopan otti auki. Et uus tarttee hommata jos ei voi kokonaan jättää pois.

                                Comment


                                • #17
                                  Roiskelevy hyvinkin, estää öljyn roiskumisen pihalle jos avaat öljykorkin auton käydessä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi jättää kokonaan pois sen roiskelevyn.

                                    Comment


                                      #19
                                      [LEFT]
                                      Omassa oli tuo kahdessa osassa siellä
                                      Normaalia eli on kaksi "pätkää"
                                      [/LEFT]

                                      Comment


                                        #20
                                        Omassa oli puolikas silppuna ilmusihdissä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Pitäiskö ton muovin siis näkyä öljyntäyttöreiästä? Eipä näy ei.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siinä se on heti korkin alla. Jos on.

                                            Comment


                                            • #23
                                              En oikeen ymmärrä tota että koneeseen laitetaan irtomuovia sisälle liikkuvan osan ja kuuman öljyn sekaan?? En tosiaan meinaa sinne tota muovia enää laittaa. Muovin vieressä on imunokan yhessä kärsässä naarmu ja hieman kärsän alapuolelta puuttuu pieni pala rautaa nokasta. Ikään kuin olis valussa jäänyt siihen ilmakuoppa. Onko muilla havaittavissa samaa? Tuskin mahdollinen irronnut muovinpalanen nyt kumminkaan pystyy rautasta kärsää vaurioittamaan.

                                              Käy Thuppu kattomassa tuolta jonin kuvista se muovi http://www.rs2002.org/tekniikka.html kuva 32. Sattumalta tuli vastaan.
                                              Viimeksi muokannut -Tontsa-; 7.2.2011, 02:23.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mistä ootte hankkinu venttiilin nostajia näihin 2.2 20vt koneisiin? Täydellinen OE(INA?) satsi kotimaasta hommattuna näyttäis kustantavan tähtitieteellisen summan...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  http://sites.internet.lu/folders/cus..._S6_S6PLUS.htm

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ihan tarvikeliikkeestä tai vaikka speediltä pitäs järjestyä alle kympin pala ellei inflaatio ole kovin puraissut. Onko se tähtitieteellistä?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Speedin hinta näytti 27e/kpl mutta kyseessä oli todennäköisesti orkkisosa..?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tarvikkeena 8,90 per kpl

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jotain hämärää?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            siis onko nostaja mennyt puhki kyljestä??

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X