Joo elikkä ostin tollasen 2.3l 10v rivi 5 konella varustetun coupen vm. -89.
No, kysyisinkin nyt että onko tietoa mistä johtuu (ja miten korjata) kun vaihtaessa esim ykösvaihteelta kakoselle kolahtaa aika pahasti välillä. Kolahuksen voima/kovuus on suhteessa kierrosten määrään... sama tapahtuu kakoselta kolmoselle mutta isoimmilla vaihteilla ei kuulu.
Sitten myös sellane että vaihekeppi on kuin soppakauha eli jos laittaa esim kolmosen niin keppi heiluu siinä kuin hullun mulkku mielettömän perseessä. Anteeksi brutaali ilmaisu.
Eli minkälaista korjausta ja minkälaisia osia pitäis vaihtaa.
Kiitos etukäteen vastauksista jos niitä joku enemmän perillä oleva voi antaa.
Itse en tosiaan ole mikään tekniikan ihmelaps mutta on jo jonniiverran tullu joihinki vikoihin perehyttyä ja saan kyllä auton korjattua tuttavien kesken kun vain tietäis mitä pitäis tehä.
No, kysyisinkin nyt että onko tietoa mistä johtuu (ja miten korjata) kun vaihtaessa esim ykösvaihteelta kakoselle kolahtaa aika pahasti välillä. Kolahuksen voima/kovuus on suhteessa kierrosten määrään... sama tapahtuu kakoselta kolmoselle mutta isoimmilla vaihteilla ei kuulu.
Sitten myös sellane että vaihekeppi on kuin soppakauha eli jos laittaa esim kolmosen niin keppi heiluu siinä kuin hullun mulkku mielettömän perseessä. Anteeksi brutaali ilmaisu.
Eli minkälaista korjausta ja minkälaisia osia pitäis vaihtaa.
Kiitos etukäteen vastauksista jos niitä joku enemmän perillä oleva voi antaa.
Itse en tosiaan ole mikään tekniikan ihmelaps mutta on jo jonniiverran tullu joihinki vikoihin perehyttyä ja saan kyllä auton korjattua tuttavien kesken kun vain tietäis mitä pitäis tehä.
Comment