Niin siis tämä Quattro-merkinnällä toimiva on aina Torsen-jakovaihteistoon perustuva neliveto.
Torque Sensing = Torsen eli jakovaihteisto antaa vääntöä sinne minne sitä voi laittaa noin yksinkertaistetusti selvitettynä. Torsenissa ei ole mitään sähköistä toimintaa eikä siinä ole myöskään mitään lukittuvia tai luistavia kitka-kytkinlevyjä vaan toiminta perustuu puhtaasti ratasvälitykseen, jonka sisäisten pienten kitkojen avulla tuo vääntömomentin ohjaus pitävälle pyörälle menee.
Joku voisi tähän tietty etsiä perusteellisempaakin selvitystä, mutta tässä aluksi pari linkkiä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
http://www.torsen.com/general/general_faq.htm
Torque Sensing = Torsen eli jakovaihteisto antaa vääntöä sinne minne sitä voi laittaa noin yksinkertaistetusti selvitettynä. Torsenissa ei ole mitään sähköistä toimintaa eikä siinä ole myöskään mitään lukittuvia tai luistavia kitka-kytkinlevyjä vaan toiminta perustuu puhtaasti ratasvälitykseen, jonka sisäisten pienten kitkojen avulla tuo vääntömomentin ohjaus pitävälle pyörälle menee.
Joku voisi tähän tietty etsiä perusteellisempaakin selvitystä, mutta tässä aluksi pari linkkiä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
http://www.torsen.com/general/general_faq.htm
Comment