Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruiskun putsaus 2T öljyllä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ruiskun putsaus 2T öljyllä

Pitääkö paikkansa että silloin tällöin voi tyrkätä 2T öljyä (3%) bensan sekaan jotta k-jetti puhdistuu ?
    Miten ilmenee tuon tarve ?

Never heard. Vanhat dieselit tykkäävät 2-t- öljystä naftan joukossa, kun uusi rikitön nafta ei voitele yhtä hyvin kuin vanha laatu. Olisko mennyt asiat sekaisin? Saatan toki olla väärässä. Seuraan kirjoittelua mielenkiinnolla.

Itse käytän säännöllisesti sekä bensakoneissa että dieseleissä polttoainejärjestelmissä Forten puhdistusaineita. Yleensä kone käy sen jälkeen pehmeämpää tyhjäkäyntiä ja tuntuu vetävän paremmin ja ennen kaikkea vastaavan kaasuun paremmin. Kokeilu on paras tarpeen määritys. Jos parani, niin tarvetta oli. Jos ei, niin ongelmat saattavat lykkääntyä.

Esim pa- suodattimen vaihdon yhteydessä niin paljon Forten ainetta kun saat mahtumaan (bensakoneen) filtteriin ja sitten käymään hetkeksi ja seis. Käymään hetkeksi ja seis.

Dieselissä pa- suodatimen saa täyteen, joten Forten aine kannattaa laimentaa. Purkin sisältö litraan naftaa on valmistajan mukaan väkevin suositeltava seos.

Tietty ainetta voi laittaa pullon, pari tankkin tankkauksen yhteydessä. Laimeampi seos, mutta pidempi liuotusaika.

"Maitokaupan" tuotteista CRC:n suuttimien puhdistusainetta on kehuttu. Käy sekä dieseliin että bensakoneeseen, mikä on aika poikkeuksellista.

Comment

Mä ainakin olen tuon jutun kuullut myöskin ihan k-jet moottoriin sopivana, taisin joskus kokeillakin.. En tosin muista oliko tuosta mitään hyötyä.. tuskin haittaakaan on..

Comment

Joskus olen itse tuota lisäillyt bensan sekaan -epäsäännöllisesti- ja ainakin talviseisonnan aikana varsinkin hapettumista estämässä.

Comment

on tullut pistettyä, ja ainakin itse huomasin talven yms.. seisonnan jälkeen käynnin tasaantuneen...

Comment

Mielenkiintoista. Onko kukaan käyttänyt talvitelakoinnin aikana tarkoitukseen kehitettyjä "bensansäilöntäaineita"?

Mahtaakohan 2-t- öljyn käyttö puhdistaa vai voidella? En ole ennen kuullut 2-t- öljyn käytöstä puhdistukseen. Paremmin voiteleva talma saa kyllä varmaan liikkuvat osat liikkumaan herkemmin ja tämä varmasti parantaa käyntiä. Kerran herkistetty liikerata saataa toimia paremmin sittenkin, kun ylimääräistä voiytelua ei ole. K- jettihän on suunniteltu aikana, jolloin bensassa oli oikeaa lyijyä voitelemassa ja rikkiäkin sopivasti.

Pitääpä koittaa moista.

Comment

Varmasti "hyvä" resepti katalysaattorivehkeisiin.

Pelkkä mutu, tuntuu kummalliselta että 2-tahtimämmi jotakin puhdistaisi järjestelmästä - voitelee varmasti kyllä. Itse käyttäisin puhdistamiseen esim. Forten tai muun vastaavaa ruiskutusjärjestelmän puhdistusainetta joka liuottaa saostumat. 2-t rasva ei liuota vaan saostuu (seisoessaan)

Comment

Otin ja kokeilin, kun löysin pullon perämoottoriöljyä (hyvin toimi, vaikka moottori onkin edessä). Saattaa käydä pikkasen tasaisemmin pakoänen perusteella. Ainakaan ei huonommin.

Onneksi läsisaksalaisessa ei ole kattia.

Comment

joo mä kans epäilen että ei kannata käyttää jos meinaa seisottaa autoa, ja se kissa sielä putkessa ei varmaan tykkää kun sille antaa öljyä :D Eikös tuollainen perämoottori 2-T öljy ole vielä ekompaa ainetta kun normi, kun on tarkoitettu veneeseen ;)

Comment

Katalysaattoriautoon en ole lisäoljytystä kokeillutkaan. Voi olla, että sellaisissa vehkeissä on todellakin niin herkät laitteet, että eivät tykkää tuollaisista tempuista. Vanha mekaaninen koojetti tykkää kyllä.

Comment

Isäukko tuota tuhkautumatonta 2-T öljyä lykkää kyllä kaikkiin autoihinsa pari kertaa vuodessa, täyden bensatankin sekaan. Konsti on kuulema vanhoja peruja diesel-vehkeistä ja raskaan liikenteen puolelta, mutta toimii hyvin bensa ja KAT vehkeissäkin. -98 1.8 Passat nykyisin. Ei sillä auto ole ainakaan huonosti toiminut. Ikänsä rassannut, varaosia myynyt ja rallia ajanut.

Comment

Onko Forten aine hyvä..????

Mitä kokemuksia yleisesti löytyy Forten diesel-pa-järjestelmän puhdistusaineesta...??? Tuossa ylempänä oli muutama kommentti.

Kannattaako käyttää..?? Miten vaikutus käytön jälkeen tuntuu..??? Mahd. vähemmän savua, pienempi kulutus vai...???

Comment

Harri: suurin ilman mittalaitteita havaittava ero on tyhjäkäynnin pehmentyminen. Mulla oli taannoisessa kolopallossa kännykkäteline, joka lakkas rämisemästä käsittelyn yhteydessä.

Vitos-TDIkin alkoi käydä pehmeämmin.

Comment

Kaveri (Audi Coupe 20V quattro -89) kerto et ainakin bensapumppu tykkää ku saa välillä lisää voitelua. Ja kyllähän öljykin toimii liuottimena.

Comment

Working...
                            X