Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 upgrade "kun mikään ei riitä"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 upgrade "kun mikään ei riitä"

    Olen alkanut tässä miettimään tuota S4 viritystä. Autossa tällä hetkellä k04 ahtimet(vasen ahdin sökö).

    Tässä kuumeisesti mietin että pitäisikö vaihtaa vaan tuo hajonnut ahdin ja myydä auto pois ja hankkia joku toinen tilalle.

    Vai alkaisiko tekemään tuosta nykyisestä peliä.

    Jos projektiin ryhdyn niin tarkoituksena olisi saada +550hp siten että vääntöä löytyisi alhaalta saakka, nykyisin auto vääntää nätisti jo 2000 kierroksesta ylöspäin ja sama luonne olisi tarkoitus pitää. Mutta yläpäähän saisi tulla voimaa sitten mahdollisimman paljon lisää.

    Onko tuollainen tavoite edes mahdollista? Ajattelin että koneesta ei löytyisi tämän jälkeen enää mitään "vanhaa" vaan kaikki mahdollinen uusittaisiin parhaan kestävyyden ja käyttöiän kannalta. Auto tulisi olemaan edelleen käyttöautona joten sen pitäisi kestää ilman kuukauden välein tehtäviä remppoja. Eli kaikki keralla kuntoon.

    Toinen kysymys, mistä kannattaisi alkaa osia tilailemaan? Kestävyyden/Laadun pitää olla sitä luokkaa että kestää.

    Kolmas kysymys, paljonko tällaiseen projektiin saa varata rahaa? Pääseekö 10t eurolla kuinka pitkälle? Työt tultasiin tekemään mahdollisimman paljon itse.

    p.s. Älkää alkako ehdotteleen mitään rs4 paketteja, voimaa pitää olla runsaasti enemmän mitä lastutetussa rs4.ssä
    p.s.s. Painon pudotus? mistä lähteä liikkeelle siten että sisätilat jäisi mahdollisimman paljon ennalleen? 5 paikkanen pitää olla.
    Viimeksi muokannut Onte; 7.11.2010, 11:40.

  • #2
    ...ja parin minuutin etsinnällä...
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=rs6+ahtimet
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ht=550*&page=2

    lisää..

    http://audisrs.com/index.php?sid=44c...5b0b3791560a4a
    http://www.audizine.com/forum/forumd...hp/3-B5-S4-RS4
    Lue noita viikonpäivät niin saat käsityksen mitä tarviit.
    tarkoituksena olisi saada +550hp siten että vääntöä löytyisi alhaalta saakka, nykyisin auto vääntää nätisti jo 2000 kierroksesta ylöspäin ja sama luonne olisi tarkoitus pitää
    ^mahdoton yhtälö. 3.0l poraus auttaa kyllä vähän mutta laske sitten kokonaisbudjetiksi 40k? jos auto pitää kestää kasassa.

    Comment


    • #3
      Kaksi erikokoista ahdinta voisi auttaa tuossa alaväännön löytymisessä...
      Toteutukseen en osaa sanoa mitään.

      Comment


      • #4
        Aika kalliiks taitaa tulla, helpommalla pääset kun vaihdat merkkiä :) jps70 vois valottaa hieman kustannuksia tuohon tehotavoitteeseen..

        Comment


        • #5
          Kyllä 10t€:lla pitäis saada suht kaikki mitä tarvitsee. TiAlin R770 setti voisi olla riittävä tuohon "kun mikään ei riitä", ehkä. Alaherkkyys kyllä häviää, sitä ei voi estää jos haluat paljon enemmän tehoa kuin vakiossa. Kolmelitraisuus auttaa vähän siihen, mutta maksaa muutaman tonnin.

          Kahta erikokoista ahdinta ei voi laittaa, tai sitten pitää tehdä todella erikoiset putkitukset.

          Comment


          • #6
            Jos alhaalta haluat heräävän, niin perus Rs6 ahdin täyttää nuo tehotoiveet. Jos 600 pitää rikkoa niin rs6 turbiinilla oleva hybridi vielä heräilee jotenkin. Rs6 hyrrissä ei ole hirveästi eroa alaväännössä K04:siin verrattuna, ainakaan mitä ajossa huomaisi selkeästi. Numeroissa on toki eroa.

            Sitten seuraava porras on nuo Garrett gt-sarjan setit, joilla mennään kierroskoneeksi päin yksi porras.

            Loba:lla on myös kiinnostavia Rs6 pohjaisia hybridi settejä isoimmille tehoille.

            Comment


            • #7
              hyvin suuntaa antava luettelo jos haluaa rikkoa 500hp (mutta alle 550hp) rajan.

              RS6 ..................2500
              fueling kit...........1500 (suuttimet, intake, säätö)
              aquamist HFS-3...700
              kanget.................650
              kytkin+vauhtis...1300
              laakerit................500
              pakosarjat.........1000
              asennus.............1500
              välijäähdyttinet...1000
              koko putkisto.....1500
              ======================
              .........................12150?

              Tuosta puutuu kaikki pikku nippelit/nappelit. RS6 hybridit, joihin vayne viittaa hintaa +1000?

              Toki aina voi joistain hieman nipistää ja ostaa osat mistä halvimmillaan saa mutta voin sanoa että kun teet osalistan ja niille hinnat niin lisää pari tonnia niille osille, joita ei tullut heti mieleen...ja muille yllätyksille.

              Comment


              • #8
                Perus rs6 hyrrät muuten maksoi 18xx€ kun vähän aikaa sitten kysyin. Toki valmiiksi modatut maksaa enemmän. Väittäisi noilla pääsevän tähän 550-600 hv haarukkaan maksimissaan, kun K04 hybridi vähän isommalla kompuralla tekee jo 1.5 bar ilmamassaa juuri 550 hv verran (440-450 g/s). Rs6 ahtimilla saa jo selkeesti enemmän painetta työnnettyä hyötysuhteella ja pakopuoli virtaa.

                En tiedä kuinka hyvä Rs4 päivitys aiheen autossa on eli tarviiko putkistoa yms yms mutta muuten tuota listaa kertyy kuten tuossa yllä on.

                Comment


                • #9
                  Samalla toki voisi kansia hipistellä ja nokkia ajotella, ja ja ja ja...

                  Koneistushinnathan tuosta Miksen listasta puuttuu, eli jos avaa koneen niin kannet ja venakoneisto tarkastaen, alakerran tarkistelut, eikä tuossa konkurssissa enää tunnu puntitukset ym missään ;)

                  Comment


                  • #10
                    Se on totta, että jos koneen meinaa avata, niin tarvii lompakkoa raottaa aikaslailla enemmän ;) Silloin kannattaa tosiaan käydä paikat läpi, viilailla kantta yms. ja melkeimpä kokonaan oma stage:nsa tämä homma ainakin laajuutensa puolesta.

                    Comment


                    • #11
                      Ääni kokonaan eri autolle. Osta supra tai joku muu vastaavanlainen jos haluut oikeesti mennä autolla.
                      Riittää se 2000€ et saa sen 500whp. Turboja saa lähes ilmatteeksi verrattuna ässään mistä noi palikat kumminkin hajoo talvella huohotuksen jäätyessä.

                      Jos laitat ässän kuosiin, niin älänyt vaan laita jotain alta 1000€ kytkintä sinne. Laita suoraan joku carbon twin/triple kytkin setti sinne, et saa ihan kunnolla lähettää autoa.
                      Viimeksi muokannut Mani; 8.11.2010, 00:04.

                      Comment


                      • #12
                        Ekassa viestissä on mainittu viisipaikkaisuus, taitaa Suprat ja muut kupeet jäädä pois valikoimasta siinä yhteydessä. MB:n C- tai E AMG, BMW:n M5 tai Audin RS6 on varmaan vakiokuosissaan aika lähellä tavoitetta. Varmaan myös Chryslerin 300C SRT8 antaa hyvän voiman tunteen.

                        Comment


                        • #13
                          SRT8 painaa yli kaksi tonnia, eikä tehoa ole kuin 430 hv. Aika vähiin jää ne voimantunteet :)

                          Eikä ne "palikat" pakkasessa hajoa, aika huonoa tuuria on jos niin käy.

                          Comment


                          • #14
                            Jos muutetaan suunnitelmaa hiukan, jos auto jää niin mitäs kaikkia osia kannattaa ja pitää vaihtaa että pelittää kunnolla ja olisi luotettava? turboiksi tulisi k04 tai mahdollisesti k04 hybridi(eikös se ole vaan suuremmalla kompuralla)? Oletetaan että auto on aivan vakio kunnossa oleva S4, mistä kannataisi osia alkaa haalimaan kokoon? tilata esim. saksasta? saako mahdollisesti kaikkia osia yhdestä paikasta?

                            Comment


                            • #15
                              Saa, mutta kantsii eripaikoista, koska tulee halvemmaksi.

                              Eräs tee-se-itse-mies osaa varmaankin suositella downpipeja ;)
                              034 motorsport
                              jhm motorsport ( j.sahlmanilta saa kyseisen liikkeen osia )
                              turbolader

                              Sitten Jyrki Repo aka Repo/promo löytyy välijäähyä +muuta vastaavaa myöskin.

                              Nuo tuli tuossa heti mieleen. Miljoona muutakin puljua löytyy.
                              Ite oon käyttänyt kyseisiä joten uskallan suositella.
                              Viimeksi muokannut Mani; 10.11.2010, 21:33.

                              Comment


                              • #16
                                Hybriditurboja saa ainakin Loba motorsportilta, esim LO530 löytyy ebaysta, sekä MRC Tuningilta Englannista. Molemmista saa paljon muutakin osaa biturbon viritykseen. Valmista pakettia, jos haluat niin Repo varmaan mielellään myy APR:n setin, joka lienee hyvä ja toimintavarma, mutta ei varmasti halvin.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos tuota otsikkoa noudattaa niin mitkä paikat alkaa olla "sulakkeita" kun mennään tehoissa 550->+600hp? Kytkin tietysti ensimmäisenä mutta miten pitkälle pärjää normi 6-lapaisella, joka pitäis kestää 800Nm? Mitkä paikat pettävät seuraavaksi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Veivit ainakin. Jenkit ovat vissiin saaneet etuvetareita kierteille. Eipäs tule muuta nyt mieleen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nostellaas vähän tätäkin hieman, joitain kysymyksiä tietämättömällä..

                                      Tarkoittaako k04-hybridi aina RS4 turboja RS6 turbojen kompurasiivellä, vai voiko siellä olla jotain muutakin? Noilla hybrideillä siis voidaan maksimissaan saada se 550 hv jos S4 on muuten päivitetty perus RS4 osilla? Tuo voiman kasvu k04-hybrideillä vs perus RS4-turbot tulisi nimenomaan ylärekisteriin. Tai jos noista ei ota maksimipaineita, niin se 500 hv on kuitenkin "helposti saatavissa?

                                      Onko noita k04-hybridejä teetetty myös "itse", eli tekeekö esim. Fin-Turbo tai vastaavat pajat noita muutoksia?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Loban turboja kannattaa katsoa, siltä löytyy monenlaisia hybridejä. Ei sen turbon pakko ole olla RS6 kompuralla, on niitä muitakin siipiä.

                                        Kyllä Fin-turbo varmasti tekee hybridit, kannattaa kysyä sieltä. Jos itse lähtisin virittämään ässää "perusosilla" niin että tehotavoite on 550 tai yli, niin laittaisin RS6 turbot. Ja jos lompakossa on painetta niin niihin vielä isommat kompurat.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä minulle (taitaa) riittää se, että konetta ei tarvitse alkaa avaamaan ja veivejä vaihtamaan. Mietin tuota "vain" 500 hv siksi, että siinä ehkä olisi hyvällä mäihällä vähän turvamarginaalia ennen kuin vakiokanget varmuudella pettää. Vaikka kova alavääntöhän ne varmaan katkaisee.

                                          RS4 oem-turbot mulla jo on pöydällä joten niillä mennään. Eikös noilla ole ihan maksimit liiku noin 480 hv jos kaikki palikat ja säädöt tiptop? Mutta ihan vain mielenkiinnosta, että missä hintaluokassa tuollainen hybridien teettäminen suurinpiirtein on? Mistä voi löytää esim käytettynä RS6 kompurasiivet, ei mistään?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lupe..kuule mulla on 10tkm ajetut RS6 siivet tallissa.

                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=RS6
                                            Viimeksi muokannut Marko77; 15.9.2011, 22:24.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X