Omassa vm. 96 audi a3 1.8 on alkanut olemaa hieman sellaista vikaa että vauhdissa pienemmälle vaihtaminen tuotta vaikeuksia, ei tunnu menevän pykälä päälle. Kilometrejä on nyt 133tkm(varmasti). Siis lähinnä kolmoselta kakkoselle ja kakkoselta ykköselle. Öljyä vaihteistossa on. Onko tämä yleistäkin ja voiko asialle tehdä jotain?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 vaihteisto
Collapse
X
-
Ei se meikäläisenkään kolkussa alaspäin vaihtaminen aina ole kovin "hempeää". Yleensä alaspäin vaihtaminen toimii hyvin, mutta välillä juurikin tuon kakkoselle tai ykköselle vaihtaminen tuottaa vähän ongelmia. Tiedä sitten onko se "feature" vai vika, koska se on ollut kolkussa niin kauan kuin olen pirssin omistanut (eli vajaa puoltoista vuotta)
Mites sulla muuten onnistuu jonossa/ruuhkassa ajaminen? Mulla ainakin 1:llä ajaminen pienillä kierroksilla ei meinaa millään skulata. Jos kaasua vähänkin höllää tai kiihdytää pienellä kaasulla, niin kolkkuhan alkaa nyökkimään kuin mikäkin kenguru.. Ei sulla ole vastaanvanlaisia kokemuksia?
-
Täälläkin on synkronoinneissa vähän kulumaa, mutta kylmänä rauhallisesti vaihtaen ei ole ongelmaa. Öljyjen vaihto ei ainakaan selvästi auttanut asiaa. Jos vaiva pahenee, niin olen ajatellut mahdollisesti koittaa Red Line -öljyjä, koska jotkut ovat sanoneet sen auttavan noihin ongelmiin selvästi paremmin kuin "tavallisten" uusien öljyjen. Tiedä sitten onko vain puppua... Onko jollakulla foorumilaisista kokemusta noista Red Line -tuottteista?
http://www.nic.fi/~marlin/redline.html
Comment
-
Antti: Kylmänä se tietysti nyökkii. Näin niinkuin äkkiseltään muistellessa menee se kyllä lämpimänä oikeinkin mukavasti ja nyökkimättä. Siis liikenneruuhkassa esimerkiksi. Moni muu auto jolla olen ajanut, on vaikea ajaa hitaasti mutta tällä A3 menee mielestäni ainakin keskivertoa paremmin mateluvauhdilla.
Comment
-
Kyllä omani ainakin menee erittäin hyvin mateluvauhtia ilman minkäänlaista nykimistä. Pienemmälle vaihdon tahmeus on kaiketi A3:ssa enemmin sääntö kuin poikkeus varsinkin kylmänä. Omassa kylmänä vaihtaessa esim. pakki ja ykkönen tahmaa hieman ja kakkonen myöskin kolmoselta alas tultaessa. Lämpösenä taas ei juuti minkäänlaista tahmausta/takkuilua ole muutakuin ykköselle vaihtaessa ja eihän sillekkään tarvitse vaihtaa kun paikaallaan ollessa ;)
Comment
-
No perskutarallaa.
Okei, vaihteiston öljyt tietty voisi jossain välissä vaihtaa, mutta mikähän aiheuttaa loppupeleissä tuon nyökkimisen. Mulla ei oikeastaan ole mitään väliä onko pirssi "lämmin vai ei. Se nyökkii aina ja samalla tavalla. Sen verran pitkään mulla on ajokortti jo ollut ettei se kyllä mitenkään mene kuskin ajotyylin piikkiin.
Kolkku oli muuten tässä hiljattain lainassa frendillä ja se raportoi tuosta samaisesta "featuresta"..
Comment
-
jinkinen
Minulla A4 1.8 vm 98, jossa ei myöskään vaihteet meinanneet mennä kunnolla päälle, vaihdoin laatikkoon uudet öljyt ( Valvoline SynPower TDL 75W - 90 ) ja toimii taas.
Comment
Comment