Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 quattron todella outo ujellus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 quattron todella outo ujellus?

    Meinaa ruveta usko loppumaan tuon profiilin kulkineen kanssa. Vika alkoi vaimeana ulinana kesällä n 100kmh nopeuden jälkeen, Kun veto on päälä kaasua löysätessä ääni häviää ja lämpimänä se on pahempi. No ensin vaihdettiin uudet peräöljyt. redline hevyt, ei vanhoissakaan kyllä mitään vikaa ollu.
    Ei mitään vaikutusta. No seuraavaksi kardaani pois ja uusi kannatin laakeri. Vaihdoin pelkän laakerin pesään ku kumi oli aivan ehjä. No samalla huomattiin että taaempi nivel on hieman jäykkä. uudet rasvat sinne ja ajoon.
    Ääni muuttui aivan toiseen suuntaan. Kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä kuuluu todella voimakas monitaajuuksinen ulina. Ei vaikutusta onko veto päällä vai kytkin pohjassa jne. Voimakas kiihdytys ja vauhdin nousu sammuttaa ulinan!? Taas vauhdin pudottua se alkaa. Joskus mottorijarrutuksessa ääni muistuttaa lähinnä hälytysajoneuvoa. Muutaman kilomerin ajon jälkeen ulinaa ei enää kuulu. Mutkittelu ym ei vaikuta ääneen, eikä jarrujen rumppaus. Mutta puolen tunnin seisotuskin rittää ja ääni palaa. Lämpötila siis vaikuttaa jollain tapaa.
    No ostin uuden nivelen ja asensimme sen siinä uskossa että jäykkä nivel olisi aiheuttaja, Ja paskat taas kylmänä sama kuvio. Samalla tarkistimme taas tukilaakeri hässäkän ja se näytti normaalille. Nyt jopa tuntuu jonkin asteista jyrinää takaa.
    Tänään taas autoa tutkiessa huomasimme takaperän laipassa outo väljää. Aivan kuin koku poori olis pikkase väljä ku laippaa hitaasti lonksuttaa ees taas. Onko se etummainen osa perää joku jatko akseli. Ku ei siinä pääsä näy mitään mutteria millä ees tiukkattais kissanpää.
    Mielessä kävi että voisko muka ne redlinet tehdä kylmässä moisen ilmiön mutta en usko.
    Takapyörän laakerit on vaihdettu joku 30tkm sitten ja vielä skf.
    Alkaa olla vitsit vähissä. En enää keksi muutakun että perä on lyötävä lihoiks. Aikasemmissa ketjuissa puhuttiin jostain sokkatapista mikä pettää ja rattaat pääsee hankaamaan toisiinsa. Mutta asia vissii koski vahempaa 100 ja a6.


    Kaikki kokemukset ja aivoitukset ovat terve tulleita. vai olenko ensimmäinen tämän automallin omistaja jolla on perä menossa paskaksi ja kilometreillä 189tkm

    Kiitos,

  • #2
    Automaatti vai manuaali? Automaatissa on torsenin öljyt erikseen -> öljyt vähissä tai kuiva?

    Comment


    • #3
      anteeks normi 5v manuaali, kalskeen kiinteällä vauhtipyörällä ja vahvemmalla kytkin paketilla. Öljyä on jokapaikassa oikea määrä.

      Comment


      • #4
        Saisitko auton kylmänä nosturille, jotta voisi tarkemmin kuunnella äänen lähdettä? Iso ruuvimeiseli korvaan ja eri paikoista kuuntelemaan.

        Comment


          #5
          Perä, lämpösuojat tai jakopään puolella joku pyörivä osa.

          Comment


          • #6
            Perä tai joku takaa. Ei lämpösuoja eikä jakopää.

            Comment


            • #7
              Tuli mieleen että voiko jyrinä tulla siitö jos se kardaanin nivel on menny eri asentoon pooreilla ku vanha. Et nivelet ois niku vähä ristissä. Sitä en kattonu? Miten on niveliä vaihtaneet?

              Comment


              • #8
                Vaihteisto mahd voi jylinän/ulinan kardaanin välityksellä aiheuttaa kuuluvan takaa... Jos vaihteistoöljyt vähissä?! Omassani oli kerran ulinaa pienemmissä nopeuksissa niin, että kuullosti paikalliselta bussilta sisältäpäin ja vaihddatin vaihteistoöljyt manuaaliin ja thats it. Vaikka sanovat olevan huoltovapaita nuo manuaali askit, en usko.

                Comment


                • #9
                  en usko vaihteistoon. Ääni ei muutu miksikään vaikka kytkimen painaa pohjaan.

                  Comment


                  • #10
                    outo ulina.

                    Nyt on täälläkin outoa ulinaa. Alkoi kun kelit kylmenivät. Kylmänä kun lähtee liikkeelle niin pitää ihme ujellusta satunaisesti. Tämä pätkittäin ja kun painaa kaasua ääni lakkaa ja tasakaasulla taas ääntää ja välillä moottorijarrutuksessa . Ääni vaihtaa myös satunaisesti taajuutta kuin istuisit metrossa kun vaihde vaihtuu. Sitten kun auto ajettu lämpimäksi ei missää tilanteessa moista ulinaa. Ääneen ei vaikuta vaihde eikä kytkimen painaminen. Pitäisi melkeen nauhoittaa tuota ääntä jotenkin muiden ihmeteltäväksi.

                    edit. peräöljyt vaihdettu ja vaihteistoöljyt tarkistettu.

                    Comment

                    Working...
                    X