Meinaa ruveta usko loppumaan tuon profiilin kulkineen kanssa. Vika alkoi vaimeana ulinana kesällä n 100kmh nopeuden jälkeen, Kun veto on päälä kaasua löysätessä ääni häviää ja lämpimänä se on pahempi. No ensin vaihdettiin uudet peräöljyt. redline hevyt, ei vanhoissakaan kyllä mitään vikaa ollu.
Ei mitään vaikutusta. No seuraavaksi kardaani pois ja uusi kannatin laakeri. Vaihdoin pelkän laakerin pesään ku kumi oli aivan ehjä. No samalla huomattiin että taaempi nivel on hieman jäykkä. uudet rasvat sinne ja ajoon.
Ääni muuttui aivan toiseen suuntaan. Kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä kuuluu todella voimakas monitaajuuksinen ulina. Ei vaikutusta onko veto päällä vai kytkin pohjassa jne. Voimakas kiihdytys ja vauhdin nousu sammuttaa ulinan!? Taas vauhdin pudottua se alkaa. Joskus mottorijarrutuksessa ääni muistuttaa lähinnä hälytysajoneuvoa. Muutaman kilomerin ajon jälkeen ulinaa ei enää kuulu. Mutkittelu ym ei vaikuta ääneen, eikä jarrujen rumppaus. Mutta puolen tunnin seisotuskin rittää ja ääni palaa. Lämpötila siis vaikuttaa jollain tapaa.
No ostin uuden nivelen ja asensimme sen siinä uskossa että jäykkä nivel olisi aiheuttaja, Ja paskat taas kylmänä sama kuvio. Samalla tarkistimme taas tukilaakeri hässäkän ja se näytti normaalille. Nyt jopa tuntuu jonkin asteista jyrinää takaa.
Tänään taas autoa tutkiessa huomasimme takaperän laipassa outo väljää. Aivan kuin koku poori olis pikkase väljä ku laippaa hitaasti lonksuttaa ees taas. Onko se etummainen osa perää joku jatko akseli. Ku ei siinä pääsä näy mitään mutteria millä ees tiukkattais kissanpää.
Mielessä kävi että voisko muka ne redlinet tehdä kylmässä moisen ilmiön mutta en usko.
Takapyörän laakerit on vaihdettu joku 30tkm sitten ja vielä skf.
Alkaa olla vitsit vähissä. En enää keksi muutakun että perä on lyötävä lihoiks. Aikasemmissa ketjuissa puhuttiin jostain sokkatapista mikä pettää ja rattaat pääsee hankaamaan toisiinsa. Mutta asia vissii koski vahempaa 100 ja a6.
Kaikki kokemukset ja aivoitukset ovat terve tulleita. vai olenko ensimmäinen tämän automallin omistaja jolla on perä menossa paskaksi ja kilometreillä 189tkm
Kiitos,
Ei mitään vaikutusta. No seuraavaksi kardaani pois ja uusi kannatin laakeri. Vaihdoin pelkän laakerin pesään ku kumi oli aivan ehjä. No samalla huomattiin että taaempi nivel on hieman jäykkä. uudet rasvat sinne ja ajoon.
Ääni muuttui aivan toiseen suuntaan. Kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä kuuluu todella voimakas monitaajuuksinen ulina. Ei vaikutusta onko veto päällä vai kytkin pohjassa jne. Voimakas kiihdytys ja vauhdin nousu sammuttaa ulinan!? Taas vauhdin pudottua se alkaa. Joskus mottorijarrutuksessa ääni muistuttaa lähinnä hälytysajoneuvoa. Muutaman kilomerin ajon jälkeen ulinaa ei enää kuulu. Mutkittelu ym ei vaikuta ääneen, eikä jarrujen rumppaus. Mutta puolen tunnin seisotuskin rittää ja ääni palaa. Lämpötila siis vaikuttaa jollain tapaa.
No ostin uuden nivelen ja asensimme sen siinä uskossa että jäykkä nivel olisi aiheuttaja, Ja paskat taas kylmänä sama kuvio. Samalla tarkistimme taas tukilaakeri hässäkän ja se näytti normaalille. Nyt jopa tuntuu jonkin asteista jyrinää takaa.
Tänään taas autoa tutkiessa huomasimme takaperän laipassa outo väljää. Aivan kuin koku poori olis pikkase väljä ku laippaa hitaasti lonksuttaa ees taas. Onko se etummainen osa perää joku jatko akseli. Ku ei siinä pääsä näy mitään mutteria millä ees tiukkattais kissanpää.
Mielessä kävi että voisko muka ne redlinet tehdä kylmässä moisen ilmiön mutta en usko.
Takapyörän laakerit on vaihdettu joku 30tkm sitten ja vielä skf.
Alkaa olla vitsit vähissä. En enää keksi muutakun että perä on lyötävä lihoiks. Aikasemmissa ketjuissa puhuttiin jostain sokkatapista mikä pettää ja rattaat pääsee hankaamaan toisiinsa. Mutta asia vissii koski vahempaa 100 ja a6.
Kaikki kokemukset ja aivoitukset ovat terve tulleita. vai olenko ensimmäinen tämän automallin omistaja jolla on perä menossa paskaksi ja kilometreillä 189tkm
Kiitos,
Comment