Meni tuossa nokkien välinen (4.2 kone) lyhyt ketju poikki ja imupuolen nokka lakkasi sitä myöten pyörimästä. Tuhot vielä näkemättä/selvittämättä. Onko vastaavaa päässyt muilla tapahtumaan koskaan, mitä tuhoa löytyi? Auto on 1995 vuoden A8.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 moottori "minituho" tai "isotuho"
Collapse
X
-
-
No tuossa yo tapauksessa kilsoja mainittu 320tkm. Omassa on 344tkm täynnä.
Meinaan vain että mihin kohtaa skaalaa nuo ketjut asettuu.
Sarjaan "Kaverilla ollut sikahuonoa tuuria, meteli on 99,99% ongelmasta ja sekin kosmeettinen meluhaitta" vai mahdollisesti sarjaan "voi räpsähtää milloin tahansa, vältä ajoa koko vehkeellä" vai johonkin tuolta väliltä? :)
Nissaneissa (pahoitteluni näin räikeästä kirosanojen viljelystä) tainnut Primeroiden jakoketjut kestää käytännössä auton käyttöiän ja ainoa syy miksi niitä on vaihdettu on se meteli. Mutta se on tietysti oma tapauksensa. Löytämieni kuvien perusteella tuo kasikoneen jakoketju on yksirivinen eikä siinä tosiaan ole sitä kiristintä ollenkaan. Jossain vaiheessahan se alkaa syödä ketjupyöriä ja sen jälkeen, aikansa venyttyään, voi alkaa kihnuttaa kannesta tai venakopasta ainetta mutta luulisi siinä vaiheessa rouhinnan olevan melkoisella tasolla kun konehuonetta kuuntelee.
Comment
-
Pieni offtopick:
Onko s2 3B moottorissa vähäänkään samaa vikaa, eli kannattaisiko vaihtaa jakopään yhtedessä? Ja mistä niitä ketjuja saa? Monessa paikassa on jakohihnaa, kiristimiä ja vesipumppuja erikseen muttei missään kokonaista sarjaa saati sitten sellanen jossa olis tuo ketju mukana enkä erikseenkään ole mistään bongannut.
Comment
-
AQJ rapisee käynnistäessä aina sekunnin tai pari.
Comment
Comment