Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 moottori "minituho" tai "isotuho"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 moottori "minituho" tai "isotuho"

    Meni tuossa nokkien välinen (4.2 kone) lyhyt ketju poikki ja imupuolen nokka lakkasi sitä myöten pyörimästä. Tuhot vielä näkemättä/selvittämättä. Onko vastaavaa päässyt muilla tapahtumaan koskaan, mitä tuhoa löytyi? Auto on 1995 vuoden A8.

    #2
    Venttiilejä solmussa ainakin.

    Comment


    • #3
      Paljonko matkattu koo'oo moottorilla?

      Comment


      • #4
        Venttiilejä ei ollut yhtään solmussa, nokka-akselin hammasratas oli ketjun katkeamisen seurauksena jumittanut ja itse nokka-akseli oli väkisin pyörähtänyt ja "holkki" nokasta oli murtunut eli hammasratas pyörii "tyhjää" ..

        Mittariin kertynyt 320 tuhatta km

        Comment


          #5
          Löytyykö kuvia?

          Comment


          • #6
            Ei ole kuvia. pitäis nyt nokka tai kansi tai koko kone etsiä...

            Comment


            • #7
              Apropoo onko tämmöinen kohtalo näiden kiristimettömien ABZ/AKG koneiden kanssa miten todennäköinen? Omassa nuo ketjut pitää raklattelua ja pitää ne jakopään yhteydessä laittaa mutta onko kiire...?

              Comment


                #8
                Vastaus tähän kiinnostaisi täälläkin. AQJ rapisee käynnistäessä aina sekunnin tai pari.

                Comment


                • #9
                  Kyllä siinä kannattaa kiirettä pitää jos kilsoja on yli 200tkm. Itse vaihoin 230tkm kohdilla ketjut ja venyneitähän ne oli.

                  Comment


                  • #10
                    No tuossa yo tapauksessa kilsoja mainittu 320tkm. Omassa on 344tkm täynnä.

                    Meinaan vain että mihin kohtaa skaalaa nuo ketjut asettuu.

                    Sarjaan "Kaverilla ollut sikahuonoa tuuria, meteli on 99,99% ongelmasta ja sekin kosmeettinen meluhaitta" vai mahdollisesti sarjaan "voi räpsähtää milloin tahansa, vältä ajoa koko vehkeellä" vai johonkin tuolta väliltä? :)

                    Nissaneissa (pahoitteluni näin räikeästä kirosanojen viljelystä) tainnut Primeroiden jakoketjut kestää käytännössä auton käyttöiän ja ainoa syy miksi niitä on vaihdettu on se meteli. Mutta se on tietysti oma tapauksensa. Löytämieni kuvien perusteella tuo kasikoneen jakoketju on yksirivinen eikä siinä tosiaan ole sitä kiristintä ollenkaan. Jossain vaiheessahan se alkaa syödä ketjupyöriä ja sen jälkeen, aikansa venyttyään, voi alkaa kihnuttaa kannesta tai venakopasta ainetta mutta luulisi siinä vaiheessa rouhinnan olevan melkoisella tasolla kun konehuonetta kuuntelee.

                    Comment


                      #11
                      Tiedän useamman Primeran mistä on ketju katkennut. Mutta se näistä nipponeista.

                      Comment


                      • #12
                        päteekö tämä myös abh?

                        Comment


                        • #13
                          Eipä ole tullut tuollaista ennen vastaan.Mutta kyllähän ne ketjut kannattaa vaihtaa jos kilsoja lähemmäs 300tkm on.

                          Comment


                          • #14
                            ONko monen tunnin homma vaihtaa/vaihdattaa ketjut? Siis ajatellen jos veis pajalle.. (ABH)
                            e: Pitääkin huomenna tsekata miltä ne näyttää

                            Comment


                              #15
                              Tarkistukseenhan ei tarvitse muuta kuin ottaa venakopat irti. Se, että miten sitten todetaan ketjun olevan jo hajoamispisteessä tai liian venynyt (eli voisi hyppiä hampailla) on sitten ihan toinen juttu.

                              Uusi ketju ei paljoakaan liikahtele käsin kokeillessa.

                              Comment


                              • #16
                                Jakopäänhän se purattaa ja nokat irti että saa ketjun muljutettua ja tarvittaessa uutta ketjupyörää. Eli remmiremontin yhteydessä. Mieli tietysti tekisi heittää samalla topakampaa nokkaa koneeseen.. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Pieni offtopick:

                                  Onko s2 3B moottorissa vähäänkään samaa vikaa, eli kannattaisiko vaihtaa jakopään yhtedessä? Ja mistä niitä ketjuja saa? Monessa paikassa on jakohihnaa, kiristimiä ja vesipumppuja erikseen muttei missään kokonaista sarjaa saati sitten sellanen jossa olis tuo ketju mukana enkä erikseenkään ole mistään bongannut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    AQJ rapisee käynnistäessä aina sekunnin tai pari.
                                    Aukaisin tänään omaa AQJ:tä. Tällä yksilöllä on ajettu 230 000 ja hyvin oli kireällä, eikä silmin havaittavaa kulumaa rattaissa tai ketjussa. Näissähän on kiristin, mutta en osaa sanoa paljonko tuossa kiristimessä on vielä varaa nousta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Täältä esimerkiksi nokkaketju JokkeJ:lle.
                                      Viimeksi muokannut pville; 17.12.2011, 18:27. Perustelu: joku kerkes väliin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eikös se kiristin ole hydraulinen eli rapisee sen hetken ennenkuin öljynpaineet nousee ja kiristin kiristyy? 32V koneissa ei kiristintä ja se rallattaa ihan vapaasti. Bensakasi kuulostaa Nissan Patrolille tms.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hydraulinenhan se, mutta toisaalta mulla on ollut tuo kone sammuksissa jo kolmatta viikkoa ja vielä oli ketju kireällä. Kai siellä jonkinmoinen venttiilikin on joka pitää öljyt tallella (mutuilua...)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kiinnostais kyllä kovasti tietää että onko ketjunkiristäjässä vikaa vai olisko vaan toisenlaisilla öljyillä korjaantuva ominaisuus.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X