Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0e avant-93 nykii apuva!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 2.0e avant-93 nykii apuva!

    80:n audini nykii ja tyhjä käynti vaeltaa varsinkin kun auto on lämmin ja käynnistetään uudelleen, niin että ajossa nenän lyö tuulilasiin.
    Saa Mielestäni liikaa polttoainetta, mistä löytyisi vika?
    Olen käyttänyt kyseistä menopeliä 3kertaa merkki huollossa ja vikaa ei tunnu löytyvän.
    vaihdettu:
    -ilmamäärämittari(750?)
    -tyhjäkäynnin vakain(250?)
    -tulpat. tulpan johdot(käynti parani huomattavasti), kansi ja pyörijä.
    -ylävesiletkuun lämpöanturit 2kpl.
    Lambda anturin vaihdan huomenna en tiedä vaikuttaako käyntiin mitenkään, koska pakokaasu päästöt ovat ok silloin kun ajoittain tyhjäkäynti on normaali.

  • #2
    No mites se sytytyksenohjausyksikkö? Saattaa tuossakin mallissa olla siinä tulipellissä kiinni, lähellä puolaa?

    Comment


      #3
      Lambda on kyllä potentiaalinen vaihtoehto varsinkin kun oirehtii tuolla tavalla lämpimänä. Kylmänähän lambda ei ole edes käytössä.

      Comment


      • #4
        Lambda tekee enemmän "puutumista" ja vedon katoamista, mutta jos tuo aloittajan kuvaus "lyö pään tuulilasiin" pitää paikkansa, on vika jossain muualla.

        Comment


        • #5
          niin ja itse puola...?

          Comment


            #6
            Kiitokset vinkeistä, näitä ajattelin itsekkin vaihtaa suraavaksi.
            Ihmetyttää edelleenkin vw/audin huolto/korjaamo palvelut kun ei tälläisiä perus asioita ole tarkastettu.
            Työkaverillani on A4 audi jossa samoja oireita käynyt myös merkki korjaamolla 3 kertaa ja osia vaihdettu niinkuin itsellänikin,eikä vikaa saatu korjattua!
            Tässä on kyseen alaistettu vähän ammatti taitoa ja keskusteltu kustannuksista saapa nähdä mihin johtaa.

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=8293

              Lueppas tuo. Voi olla sama ongelma sullakin. Eli se ilmanputsarilta kaasuläpille menevä kumi tötterö vuotaessaan aiheuttaa mielettömän nykimisen pintakaasulla.

              Comment


              • #8
                Ja katso siitä kumihaitarista halkeamia juuri sieltä alapuolelta/sivuista, mutkan kohdalta.

                Comment


                  #9
                  VIKA LÖYTYNYT!
                  Tulpanjohdoista 2 oli rikki joden vaihdon jälkeen käynti parani, vieläkun vaihdoimme lambdan ja termostaatin niin auto pelaa kuin unelma ja lämmöt nousevat normaaliksi.
                  Kiitokset kaikille nuvoja antaneille.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvä kun sait pelaamaan!

                    Oliko ne 2 tulpanjohtoa uutuuttaan rikki, vai mikä niitä vaivasi?

                    Comment


                      #11
                      Ne vialliset tulpanjohdot olivat alkuperäiset jotka itse vaihdoin kun kyllästyin merkki huollon valohoitoon ja kalliden osien ostattamiseen.
                      Mittasin johdot ehjät olivat 5,3Kohm. ja kaksi risaa n:6.5Kohm/poikki vähänkin kun taivutti niitä.
                      Johtojen vaihdon jälkeen käynti parani huomattavasti, mutta olisiko Lambda saanut em.viasta johtuneesta syystä kipeää oli melko musta ja tukkoisen näköinen.
                      Lambda kun vaihdettiin eilen illalla, niin autosta tuli kuin uusi.
                      Lambda on alkuperäinen ostettu Riihimäeltä Special Importista (90?) tarvikeena 92?+johtosarja20?, eli ei kannata sellaista ostaa. On muuten pakko vähän kehaista em. firmaa oli tosi hyvää palvelua mitä sieltä sain/olen saanut, lisäksi kaveri ohjasi minut vielä toiseen liikkeeseen mistä sain ilmamassamittarin puoleen hintaan(350?) merkkiliikkeeseen verrattuna(760?) vaikka sen olisi heiltäkin saanut (590?) SUOSITTELEN.

                      Comment

                      Working...
                      X