Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Useamman öljyn laittaminen sekaisin

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Useamman öljyn laittaminen sekaisin

1.8T:ssä on Mobil 3000:a. Hyllyssä on joku litra Mobil 1 New Lifeä. 1.8T:n keppi kastuu, mutta öljyn raja on pari milliä alareunan alapuolella. Voiko lisätä New Lifeä tilkkasen vai meneekö koko kone solmuun. New Lifehän on 0W40 ja kolmetonninen on 5W40

Voit sekoittaa - olettaen että kumpikin öljy on moottorille sopivaa ja laadukasta. Lisää esim. tästä http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=%F6ljy

Comment

No en minä tiedä, molemmat on Moppiilia, molemmat täyssynteettisiä ja molemmat on ihan moniasteisia ja mitä vielä. Mutta olen ajellut A3:lla Mobil 3000 piipussa ja Allroadilla Mobil 1 New Lifet. Siksi mulla tuota onkin tuolla.

Comment

Ihmettelisin mikäli kumpikin ei täyttäisi vaatimuksia, mutta eipä sitä uskalla tietämättä luvata. Itse lisäisin kyllä - ja luultavasti suunnittelisin vaihtavani öljyt piakkoin, koska alarajalla olo ainakin omassa vempaimessa tarkoittaa että on ajettu lähemmäs 15tkm.

Comment

Juu, näyttää olevan kummassakin autossa, että menee hieman yli puoli litraa 10 000 km. En sitten tiedä pitääkö tuosta olla huolissaan, tällä A3:llakin on ajettu jo melkeen 200k

No, otapa noista selvää. Kummatkin noista öljyistä täyttävät tai ylittävät 502.00 ja 505.00 vaatimukset. Auton huolto-ohjeessa lukee vain että jos long lifellä ajellaan (millä en aja), täytyy kastikkeen olla 503.00 tai 503.01 mukaista.
          Viimeksi muokannut gedu; 31.10.2010, 21:17. Perustelu: Editoi vanhaan, jos ei kukaan ole kerinnyt vastaamaan.

Comment

Ite olen ainakin joutunut sekoittamaan eri merkkisiä öljyjä tuohon pakuun reissussa ollessa. Tuo riviviitonen pumppari on vieläpä vaativampi öljyjen suhteen kuin tavan nelos mosat.

Comment

0,5ltr/10tkm on aika vähän - käytännössä 15tkm vaihtovälillä ei tarvitse öljyä välttämättä edes lisätä - olettaen että min-max merkkien väli on noin litra. Kuten sanottu, eiköhän nykyaikainen laadukas synteettinen öljy kelpaa oikein hyvin. LL-väleille sitten omat liemensä.

Joskus aikanaan öljyjen sekoittamisesta saattoi seurata vaahtoamista, mutta siitä ei tarvitse huolia nykyisten laatuöljyjen kanssa. Itse olen uskaltanut omaan autooni lisätä jopa tilkan monien haukkumaa Shellin öljyä kun tiedossa on ollut että öljynvaihto tapahtuu parin tkm sisään.

Comment

Working...
              X