Voiko lastutus aiheuttaa tuollaisen koodin jos leipoo lappua lattiaan oikein huolella? Jos ei mahdu bensaa läpi riittävän lujaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8Tq ARX ja System too lean intermittent
Collapse
X
-
Joo, nollasin ite, on VAG-COM. Tullut tänään tuo koodi. Tuo putki korjattiin hitsaamalla uusi jousto putkeen. Aikaa siitä on 11 päivää, jolloin ei moottoriin liittyviä koodeja.
edit: Ei tainnut hitsaus mennä putkeen. Kun pistää auton käyntiin ja sieltä jouston luota katselee, niin sieltä tulee savua hieman.Viimeksi muokannut seepra; 28.10.2010, 18:45.
Comment
-
Voipi olla huohotin putki poikki imusarjan alta tosin tais tulla vielä herja n249 venttiilistä lisäks. Itelle kävi näin ja etin jonkun aikaa vikaa kun ei mikään helpoin paikka tutkia.. arx täälläkin.
Comment
-
Ei taida olla jos auto toimii muuten ok.
Mulla laukas tuon vikakoodin joka kerta jos poletti kaasu pohjassa menemään. Loppujen lopuksi kun tuo System too lean oli tarpeeksi monta kertaa tullut peräkkäin niin auto pisti moottorin vikavalon päälle ja tiputti limp-modeen.
Otin mafin irti, mutta yllättäen tuli sitten system too leania, richia ja kaikkee muuta romua siihen päälle, joten vaihtoehdoksi jäi vain ostaa uusi MAF ja toivoa että vika korjaantui. Uudella MAFilla sitten vikakoodi hävisi.
offtopic:
Sun autos muuten käy samaa ketjua läpi ku munkin. Eka jarruvalokytkin rikki, sitten MAF. Turbo ja N75 vain puuttui välistä :D
Comment
-
tutki vaan kaikki konehuoneen letkut, melko varmasti huohotin letku halki ja sen kyllä huomaa kohtuu helposti kun kattoo mistä on tursunnu öljyä.
Comment
-
Vieras
Onko molemmat huohotusventtiilit tarkastettu. Ja niiden letkut?
ei olisi eka eikä vika jossa ne vuotaa. Vaihtaa jo ihan huoltotoimenpiteenä
Comment
-
Itellä on nuo huohotusputket jonkun verran sonnassa.
Tuli mieleen että millähän niitä kannattaisi pestä että näkis sen jälkeen fuskaako jostakin?
Meinaan vesipesu eivälttämättä ole paras vaihtoehto jos sattuu olemaan isompi vuoto.
Ei varmaan ole erityisen hyvä jos menee vettä reiästä sisälle...
Olisko ideoita mikä mömmö olisi tähän tarkoitukseen kätevin?!?
Comment
-
Tuossa system too leanissa vaan yleensä sellainen ongelma, että auto ei oireile mitenkään vaan tuo vikakoodi ilmestyy kun painasee kaasun pohjaan ja tarpeeksi monta kertaa tuon tekee niin pamahtaa moottorinvikavalokin mittaristoon joka sitten iskee loppujen lopuksi auton limp modeen.
Jos ottaa mafin irti, niin tulee system too leania, system too richia ja muuta sitten.
Eli tästä pääsee siihen, että ainoa tapa tuota varmaan on testata niin uudella MAFilla ja niin ne testanneen sen loppujen lopuksi Pörhölläkin. Eli uusi MAF paikalleen ja polettelemaan, jos ei system too lean ilmesty niin vika korjattu :D
Jos vika jatkuu niin sitten tutkimaan imusarjan letkuja. Todennäköisesti siellä se vika sitten loppujen lopuksi on.
Comment
-
Vieras
Kenttäryhmistä 31,32 ja 33 on aika helppo tarkastaa missä mennään. Ennen ja jälkeen MAF;n uusinnan.
Oliko vikakoodi muuten multiplikatiivinen vai additiivinen. Lukiko perässä siis mult. tai add.
Vai osaako VCDS/ vagcom sitä kertoa?
Sillä on helppo paikantaa vika imuvuodoksi tai MAF viaksi.
Multiplikatiivinen on laskennallinen, jolloin yleensä MAF on rikki.
Additiivinen taas kertoo ihan oikeasta havaitusta seoksen pieleen menosta.
Comment
-
Eipä ruvettu vielä MAFia kaivelemaan, kun koeponnistettiin paineella ja sieltähän se ulos sihisi imupuolelta, siitä letkusta joka lähtee imusarjan alta keskeltä ja menee sinne koneeseen johonkin. Ite olin hommassa oppipoikana ja katsoin ihaillen, miten homma hoidettiin. No, kokosin vehkeen ite kuitenkin. Suuret kiitokset asiaankuuluvalle taholle.
BTW: tietääkö joku, mistä letkusta mahtaa olla kyse?
Comment
-
Huohotusletkusta on kyse. Siinä on takaiskuventtiili välissä ennen kun se yhdistyy seuraavaan leltkuun (T-haara). Takaiskuventtiili on "piilotettu" letkun sisään, mutta kun ne ottaa irti niin löytyy helposti. Jos ja kun sen letkun joutuu kaivamaan esiin, niin se venttiili kannattaa vaihtaa samalla uuteen. Maksaa ~10€, mutta jumittaessaan päästää ahtopaineet huohotusjärjestelmään.
Comment
-
noniin, ainakin nyt vaikuttaa siltä, että olis asia korjaantunut. Elikkä moottorivalo ei pala. Pari 20cm letkua piti marmorilta mennä ostamaan, hintaa keikalla 103 €. Letkuklemmarit kaupan päälle ja loppu nytkähteleminen ja kierrosten seilaus. Vaikea se on ilman pysyä letkussa sisällä jos painekoteloon menevässä letkussa oli 2x5cm reiät ja sitten yhdessä toisessa letkussa (lähti t-haaralta ylöspäin) toinen pää murtunut. katotaan miten kauan pysyy kondikses
Comment
Comment