Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8Tq ARX ja System too lean intermittent

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8Tq ARX ja System too lean intermittent

    Voiko lastutus aiheuttaa tuollaisen koodin jos leipoo lappua lattiaan oikein huolella? Jos ei mahdu bensaa läpi riittävän lujaa?

    #2
    Ettei ole ahtovuoto, oletko koeponnistanut?

    Comment


    • #3
      Enpä ole, mutta varmaan pitää. Tuosta korjattiin viikko sitten pakoputken jousto-osa, joka aiheutti tuon kuulemma alunperin. Onko pakovuodolle tyypillistä, että se aiheuttaisi tuolllaisen.

      Comment


      • #4
        Kyllä jos vuotaa ennen lambdaa

        Comment


          #5
          Nollattiinko koodit pois korjauksen jälkeen? Tuleeko se koodi siis edelleen?

          Comment


          • #6
            Joo, nollasin ite, on VAG-COM. Tullut tänään tuo koodi. Tuo putki korjattiin hitsaamalla uusi jousto putkeen. Aikaa siitä on 11 päivää, jolloin ei moottoriin liittyviä koodeja.

            edit: Ei tainnut hitsaus mennä putkeen. Kun pistää auton käyntiin ja sieltä jouston luota katselee, niin sieltä tulee savua hieman.
            Viimeksi muokannut seepra; 28.10.2010, 17:45.

            Comment


              #7
              Rikkinäinen MAF antaa tuota koodia kanssa.

              Comment


              • #8
                Voipi olla huohotin putki poikki imusarjan alta tosin tais tulla vielä herja n249 venttiilistä lisäks. Itelle kävi näin ja etin jonkun aikaa vikaa kun ei mikään helpoin paikka tutkia.. arx täälläkin.

                Comment


                • #9
                  Onko ideoita miten tuo MAF testataan?

                  Comment


                    #10
                    Ei taida olla jos auto toimii muuten ok.

                    Mulla laukas tuon vikakoodin joka kerta jos poletti kaasu pohjassa menemään. Loppujen lopuksi kun tuo System too lean oli tarpeeksi monta kertaa tullut peräkkäin niin auto pisti moottorin vikavalon päälle ja tiputti limp-modeen.

                    Otin mafin irti, mutta yllättäen tuli sitten system too leania, richia ja kaikkee muuta romua siihen päälle, joten vaihtoehdoksi jäi vain ostaa uusi MAF ja toivoa että vika korjaantui. Uudella MAFilla sitten vikakoodi hävisi.

                    offtopic:

                    Sun autos muuten käy samaa ketjua läpi ku munkin. Eka jarruvalokytkin rikki, sitten MAF. Turbo ja N75 vain puuttui välistä :D

                    Comment


                    • #11
                      Nokitan pakoputken joustolla, haljenneella tuulilasilla ja Haldex-esipumpulla =)

                      Comment


                      • #12
                        tutki vaan kaikki konehuoneen letkut, melko varmasti huohotin letku halki ja sen kyllä huomaa kohtuu helposti kun kattoo mistä on tursunnu öljyä.

                        Comment


                        • #13
                          No niin kai se pitää. Mutta sen pakarin katon kuitenkin.

                          Comment


                          • #14
                            Käväisin tuossa 100 km lenkin sievästi ajellen eikä tullut mitään vikakoodia sinä aikana.

                            Comment


                              #15
                              Niin se mullakin oli. Sitten ku vetäsin motarille lämä tiskissä ahtopaineet tapissaan niin tuli se vikakoodi.

                              Comment


                                #16
                                Onko molemmat huohotusventtiilit tarkastettu. Ja niiden letkut?
                                ei olisi eka eikä vika jossa ne vuotaa. Vaihtaa jo ihan huoltotoimenpiteenä

                                Comment


                                • #17
                                  Piru vieköön. Alkaa olla se automasentajan tutkinto kohta hankittavana kun on niin paljon katsottavaa =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itellä on nuo huohotusputket jonkun verran sonnassa.
                                    Tuli mieleen että millähän niitä kannattaisi pestä että näkis sen jälkeen fuskaako jostakin?
                                    Meinaan vesipesu eivälttämättä ole paras vaihtoehto jos sattuu olemaan isompi vuoto.
                                    Ei varmaan ole erityisen hyvä jos menee vettä reiästä sisälle...
                                    Olisko ideoita mikä mömmö olisi tähän tarkoitukseen kätevin?!?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löytyi tuossa kuitti, jossa on 11.11.2009 vaihdettu MAF. Olisipa se rikki, sehän saisi takuuseen =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pörhöllä meinasivat, että normaali huollon ajanvaraus ja sitten testaavat MAFin toiminnan. Miten tuo MAF testataan, olen käsittänyt, ettei sitä voi testata oikein mitenkään toimivaksi/rikkinäiseksi?

                                        Comment


                                          #21
                                          Jos suorittaa johto irti paremmin, on se rikki.

                                          Vaihdapa varuiksi bensansuodatin. Se on halpa ja nopea vaihdettava. Merkkarilla alle kympin ja pikaliittimillä kiinni. Oman aiemman ARX puutuilut korjasin bsuodattimella.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuossa system too leanissa vaan yleensä sellainen ongelma, että auto ei oireile mitenkään vaan tuo vikakoodi ilmestyy kun painasee kaasun pohjaan ja tarpeeksi monta kertaa tuon tekee niin pamahtaa moottorinvikavalokin mittaristoon joka sitten iskee loppujen lopuksi auton limp modeen.

                                            Jos ottaa mafin irti, niin tulee system too leania, system too richia ja muuta sitten.

                                            Eli tästä pääsee siihen, että ainoa tapa tuota varmaan on testata niin uudella MAFilla ja niin ne testanneen sen loppujen lopuksi Pörhölläkin. Eli uusi MAF paikalleen ja polettelemaan, jos ei system too lean ilmesty niin vika korjattu :D

                                            Jos vika jatkuu niin sitten tutkimaan imusarjan letkuja. Todennäköisesti siellä se vika sitten loppujen lopuksi on.

                                            Comment


                                            • #23
                                              jos ja kun saat värmeen kuntoon ni kerro mikä auttoi. Itellä kans ARX ja putki vaihettu + lastu ja moottorivalo palaa. mutta ei oo limp modessa..

                                              vikakoodin kun nollaa niin muutaman kymmenen kilsan päästä sama valo lävähtää ruutuun.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kenttäryhmistä 31,32 ja 33 on aika helppo tarkastaa missä mennään. Ennen ja jälkeen MAF;n uusinnan.
                                                Oliko vikakoodi muuten multiplikatiivinen vai additiivinen. Lukiko perässä siis mult. tai add.
                                                Vai osaako VCDS/ vagcom sitä kertoa?
                                                Sillä on helppo paikantaa vika imuvuodoksi tai MAF viaksi.
                                                Multiplikatiivinen on laskennallinen, jolloin yleensä MAF on rikki.
                                                Additiivinen taas kertoo ihan oikeasta havaitusta seoksen pieleen menosta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eipä ruvettu vielä MAFia kaivelemaan, kun koeponnistettiin paineella ja sieltähän se ulos sihisi imupuolelta, siitä letkusta joka lähtee imusarjan alta keskeltä ja menee sinne koneeseen johonkin. Ite olin hommassa oppipoikana ja katsoin ihaillen, miten homma hoidettiin. No, kokosin vehkeen ite kuitenkin. Suuret kiitokset asiaankuuluvalle taholle.

                                                  BTW: tietääkö joku, mistä letkusta mahtaa olla kyse?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Huohotusletkusta on kyse. Siinä on takaiskuventtiili välissä ennen kun se yhdistyy seuraavaan leltkuun (T-haara). Takaiskuventtiili on "piilotettu" letkun sisään, mutta kun ne ottaa irti niin löytyy helposti. Jos ja kun sen letkun joutuu kaivamaan esiin, niin se venttiili kannattaa vaihtaa samalla uuteen. Maksaa ~10€, mutta jumittaessaan päästää ahtopaineet huohotusjärjestelmään.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      noniin, ainakin nyt vaikuttaa siltä, että olis asia korjaantunut. Elikkä moottorivalo ei pala. Pari 20cm letkua piti marmorilta mennä ostamaan, hintaa keikalla 103 €. Letkuklemmarit kaupan päälle ja loppu nytkähteleminen ja kierrosten seilaus. Vaikea se on ilman pysyä letkussa sisällä jos painekoteloon menevässä letkussa oli 2x5cm reiät ja sitten yhdessä toisessa letkussa (lähti t-haaralta ylöspäin) toinen pää murtunut. katotaan miten kauan pysyy kondikses

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X