Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8T vuotaa jäähdytinnnestettä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Se selittäisi hintaeron.

    Comment


      #92
      Äkkiseltään tuon kuvan perusteella tuohon pitäisi korvata nuo klemmarit perinteisillä kiristettävillä.
      Eli yksinkertaisesti vuotaa letkujen välistä.

      Comment


      • #93
        Letkuistahan tuo vuotaa ja pitämään saaminen on vanhan kumiletkun kanssa tuurissaan. Kokeile vaihtaa kiristettäviin letkulemmareihin ja putsaa letkun sisäpinta kuivuneesta jäähdytinnesteestä sekä hio öljynjäähdyttimen lähdöt puhtaiksi ja tasaiseksi. Varmempi tulos vaihtamalla uudet letkut.

        Comment


          #94
          Eikös 1.8t:n hihnanvaihtoväli ole 180 tkm? Ainakin omassa ruotsinkielisessä käyttöohjekirjassa lukee näin. Tietty Suomessa on niin paljon vaativampi ilmasto, että pitää varmaan lyhentää vaihtoväliä. :) No, 10 vuotta on niin paljon että ehdottomasti vaihtoon. 900 e itse tehtynä pelkkiin osiin, kun hihna katkeaa. Btdt, vaikka johtuikin 50k ajetun orkkisvesipumpun hajoamisesta.

          Comment


            #95
            Onhan se 180tkm. Täällä foorumilla kun tuppaa käymään niin, että kun mainitsee ostaneensa 1.8t:n niin ollaan heti suosittelemassa öljysihdin putsausta. Sama juttu jakohihnan kanssa vaikka tehtaan suositus on 180tkm niin neuvotaan vaihtamaan useammin. Varman päällehän se ois vaihtaa jakohihna vaikka vuoden välein :) Mutta joo, onhan se 10v aika paljon hihnalle, mutta onko 10v vanha hihna merkittävästi heikompi kuin esimerkiksi 5v hihna??

            Comment


              #96
              Niin, ja öljyjäkään ei tarvitse vaihtaa kuin 30tkm/2v välein :) Eikös ennen longlife-järjestelmää 1.8T-koneiden hihnan vaihtoväli ollut 120 tkm?

              Comment


                #97
                12/2001 ensirekisteröidyn B6/AVJ:n mukana tulleessa huoltokirjassa sanotaan, että 15tkm/12kk (kumpi täyttyy ensin) tehdään perushuolto, johon sisältyy mm. moottoriöljyn ja -suodattimen vaihto.

                edit: näin ne väärät tiedot lähtee liikkeelle...

                Comment


                • #98


                  Tuollainen se on nyt (klikkaamalla isompi kuva). Tehdyt toimenpiteet -> Letkut irti, kovettuneen nesteen putsaus, normi-rosteriklemmarit kiinni, letkujen ollessa paikallaan, vähän mustaa silikonia letkujen päätyyn lisätiivisteeksi. Tuon jälkeen olen ajanut vasta 60 km, mutta ei ole vuotanut tipan tippaa. Samalla tuli vaihdettua vesipumppu + hihna, lat+ot -hihna (FYI, 1193mm Gates on vakiota 1300m parempi, jos poistaa viskon kokonaan käytöstä), termari o-renkaineen ja klemmareineen sekä myös syylari, koska vanha vuoti.

                  Onko tuo joku yleinen ongelma, että punainen G12-G30-jäähdytysneste menee tuollaiseksi mömmöksi? En ole koskaan nähnyt vastaavanlaista noissa perus 2 vuoden sinisissä/vihreissä nesteissä. Kannattaa varmaan jokaisen 4 vuoden vaihdon jälkeen tarkastaa mömmöjen varalta kaikki nuo pahimmat kohdat, joissa tuota mömmöä saattaa olla, niin ei harmita sitten jälkikäteen. Omassa tapauksessa voi hyvinkin olla mahdollista, että syylarin vuotoon on käytetty aiemmin ns. sementtiä syylarin korjaamiseen, joka voi hyvinkin tuollaista aiheuttaa. Opetus: Jos syylari vuotaa, älä koita paikata sitä.

                  Comment


                  • #99
                    Kyllä tuo punainen neste kuivuu tuommoiseksi mömmöksi vuotopaikoista.

                    Comment


                    • 186e maksoi laipan vaihto koneen taakse osineen ja litkuineen. Jännityksellä odotetaan ja seuraillaan pysyykö liemet sisällä. Hommaan oli tilauksessa varattu 1,6h aikaa, mutta kuuman moottorin takia aikaa meni enemmän ja hommaa jatkettiin seuraavana päivänä, hinta onneksi pysyi samana ja siitä pisteet.

                      Aamulla kyllä oli rempan jälkeen tallin lattialla pieni punainen lätäkkö. Toivottavasti tiputteli vain jotain vanhoja/remontissa tulleita valumia...

                      Comment


                      • ...kuuman moottorin takia aikaa meni enemmän ja hommaa jatkettiin seuraavana päivänä, hinta onneksi pysyi samana...
                        Valohoitajan unelma. Laskuttaa asiakasta työn alle ottamisen odottamisesta ;-) Ei kyllä olisi ihme nykyaikana, kun saattaa laskusta löytää olemattoman kattoluukun kiskojen rasvauksia ym ym (oli "sekaannuksessa väärä auto")...

                        Comment


                        • Voi helevetin kuustoista!!! Säilössä neste jo minimirajalla! Parissa päivässä! Ja joka aamu lätäkkö tallin lattialla, siis vuotaa enemmän kuin ennen korjausta, jolloin ei koskaan ollut esim. tallin lattialla mitään. Ainoastaan lumessa näkyi joskus piskoja kun auto seissyt paikallaan käynnissä jonkun aikaa. Siis nyt se vuotaa kun moottori ei ole käynnissä ja ennen just toisin päin. WTF ?!?!

                          Comment


                          • Koita tiirailla auton alta kummalta puolen vuotaa, mulla falskasi termostaatin o-rengas joskus ja tihkutti ainoastaan auton jäähtyessä, ja vuoto näkyi siis kuskin puolella kun alta katseli.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja pedaali Näytä viesti
                              Voi helevetin kuustoista!!! Säilössä neste jo minimirajalla! Parissa päivässä! Ja joka aamu lätäkkö tallin lattialla, siis vuotaa enemmän kuin ennen korjausta, jolloin ei koskaan ollut esim. tallin lattialla mitään. Ainoastaan lumessa näkyi joskus piskoja kun auto seissyt paikallaan käynnissä jonkun aikaa. Siis nyt se vuotaa kun moottori ei ole käynnissä ja ennen just toisin päin. WTF ?!?!
                              Monesti noissa vuodoissa käy niin, että kun yhden paikan korjaat niin seuraava heikoin lenkki alkaa vuotaa, kun paineet ei falskaa enää muualta.

                              Comment


                              • Ilmeisesti säiliö on täytetty korjauksen jälkeen lähelle minimiä, siinä on just se saumakohta, ettei tahdo nähdä. Tosi kätevästi muuten saatu sauma juuri minimi ja maximi viivojen väliin.

                                Lätäköt tallin lattialla saattoi olla pohjamuovin päälle jäänyttä lunta joka sulanut ja siinä mukana vanhaa rempassa valunutta jäähdytinnestettä. Nyt ei enää ole punaisia lätäköitä ja säiliössäkin pinta on pysynyt minimin yläpuolella. Silloin heti rempan jälkeen vaan tuli niin monena päivänä peräkkäin punertavia läikkiä lattialle, että ehdin huolestua. Ehkä tää pirssi on tyttö...

                                Comment


                                • Omassa hajos paisarin korkki, tiputteli sieltä ylivuotoputkesta, korkki vaihtoon ja nesteet pysyy juurikin siinä minimirajalla.

                                  Comment


                                  • Oma kulkine on ruvennut jättämään lätäköitä allensa. Jäähdytysnestettä näkyy olevan öljyn mittatikun putken juurella. Kysynkin, että onko tuossa jokin tyypillinen vuotopaikka, vai valuuko neste jostain ylempää ja jää tuohon poteroon?

                                    Comment


                                    • Kysynpä tähän samaan, että mitenkä tuo jäähdytysjärjestelmä oikein ilmataan? Luultavammin ilmaa putkissa kun kuuluu ihme "porina" kun sammuttaa auton. En ainakaan löytänyt mitään nippaa, tai sitten se on jossakin todella hyvässä jemmassa.

                                      Auto siis 2.2 20v tq 3B

                                      Comment


                                      • Sisäilmanlämmittimen tuloputkessa, tulipellissä, pitäisi olla ilmaamiseen tarkoitettu nippa. Jos ei ole, niin avaat vähän sitä tuloputken letkuklemmaria ja nitkutat sen verran irtipäin, että ilma pääsee "hikoilemaan" sitäkautta pihalle.

                                        Comment


                                        • Ja yksi OK keino myös on nostaa paisaria ja pitää korkki kevyesti auki myös ajossa.

                                          Comment


                                          • Audi tiputtaa jäähdytysnestettä (n. 1 tippa parin sekunnin välein) vuotokohta on moottorin edessä alhaalla. Neste valuu öljypohjan sivua pitkin. Mikä apulaite siinä alimpana keskellä on? Vesipumppu? Onko siitä mennyt tiiviste rikki vai mikähän siellä valskaa. Vesipumppu on vaihdettu viime kesänä.

                                            audi on: Audi A4 1.8t B6 vm. 2003

                                            Kiitokset tiedoista!

                                            Comment


                                            • Koneen etuosassa mahdollisia vuotokohtia ovat vesipumppu, J-plugi ja termostaattikotelo. J-plugi ja termostaattikotelo kannattaa vaihtaa samalla.

                                              Comment


                                              • Itsellä ollut nestevuotoa alkysyksystä alkaen. Missään ei kuitenkaan näy jälkiä vuodosta. Vesilaipan koneen taakse vaihdoin viitisen vuotta sitten. Silloin vuodon havaitsi helposti koneen alta takaa. Vuodon takia joutunut jokusen kerran lisäilemään nestettä. Nyt sitten ongelma on äitynyt sellaiseksi ettei kabiiniin puhalla ollenkaan lämmintä ilmaa. Koneen lämmöt tosin nousee aivan normaalisti 90 asteeseen.

                                                Järjestelmä haukkaa varmaan tuon vuodon kautta ilmaa ja vesi ei kierrä? Joskus pari vuotta sitten talvella auton oltua ajamatta viikon ei tullut lämmintä myös. Silloin syylärille menevästä (alavesiletku?) letkusta käsin painamalla alkoi pelittämään ja vedet lähti liikkeelle.

                                                Olisiko villiä arvausta missä vika? Tuttava epäili vesipumppua, kun muuten tunnu vikaa löytyvän.. Silloin yritettiin paineilmalla havaita vuotoa, mutta ei löytynyt. Orggis vesipumppu vaihdettu 3-4 vuotta sitten. Voiko muuten paisarin korkin kautta haukata ilmaa?

                                                Moottoritienopeuksissa ajaessa eli kierrokset yli 3000 alkaa lämmintä puhaltamaan.

                                                Comment


                                                • Omassa autossa viallinen vesipumppu oli syyllinen jäähdytysnesteen vuotoon. Kävin autoliikkeessä varmistamassa asian että vaihdettiinko vesipumppu 2013 heinäkuussa ennen auton myyntiä ja sain myönteisen vastauksen. Pääsin suoraa pikahuoltoon ja siellä todettiin että vesipumppu on viallinen ja vuoto on samalla kastellut jakohihnan joka pitää vaihtaa myös. Sain myös erittäin hyviä uutisia koskien korjausta. Audin alkuperäisillä osilla 2 vuoden takuu joka kattaa myös korjaustyöstä aiheutuneet kulut. Huolto saatiin tehtyä samana päivänä. Huollossa vaihdettiin uusi vesipumppu ja jakohihna.

                                                  Comment


                                                  • Huomasin tänään, että autohan tiputtaa hiukan jäähdytysnestettä. Tutkin asiaa ja huomasin, että se vuotaa tästä ilmaus nipasta/ruuvista. No otin sitten nipan auki todetakseni, että nippaa on vissiin kiristetty liikaa, jonka seurauksena se on katkennut ja puolet siitä nipasta jäi nyt sinne reikään..

                                                    Millähän tuon puolikkaan saisi pois tuolta? Mietin että voisi porata sen, mutta ei varmaankaan ne muovin muruset tee hyvää siellä jäähdytys järjestelmässä.

                                                    Pitääkö tässä nyt vaihtaa kokose metalli puski missä tämä nippa on?

                                                    Comment


                                                    • Yhden katkenneen irroitin lämmittämällä tasakantameisselin kärjen tulikuumaksi ja painamalla siihen katkenneeseen tynkään että sai hieman sulatettua lovea siihen ja väännettyä pois. Toisella kertaa ei sitten lähtenytkään joten irrotin koko metalliputken ja porasin sen tyngän veke sieltä.

                                                      Ja em. syistä nykyään ilmaankin auton eri keinoin :)

                                                      Comment


                                                      • Tuo ruuvarin lämmitys vois muuten toimia. Tosin sitä nestettä tulee sieltä kokoajan vaikka päästi paineet korkinkautta pois, niin joutuu varmaan nesteet laskee pihalle että onnistuu

                                                        Comment


                                                        • Järjestelmä ilmattiin viime viikolla ja ilmaahan siellä kuulemma oli reilusti. Lämmöt olivat sitten toimineet OK.

                                                          Auton huollosta haettuani huomasin, että ongelmat eivät kuitenkaan hävinneet. Hiukan paremmin tuntuu kuitenkin lämpiävän. Korjaaja sanoi, että todennäköisesti on kansiremppa tarpeen, jos ei nyt korjaantunut... Ei varmaan ihan tuulesta temmattua, koska hieman nyt auton lämmitessä tuoksahdellut. Öljyn seassa ei kuitenkaan mitään merkkejä.

                                                          Sellainen erikoinen juttu vielä tähän liittyen, että autossani on Eberspächer joka on epäkunnossa. Laitoksen saa päälle, mutta yleensä nytkähtää vain ja sammuu saman tien. Joskus käy pidempään, mutta ei lähde tulille. Tuon eberspächerin päälle laittaessa kuuluu aina veden lorahdus (Laitteen vesipumppu lähtee päälle) ja sen jälkeen saattaa lämmöt alkaa toimimaan ainakin joksikin aikaa. Jotenkin siis eberin vesipumpun avulla lämmöt hiukan pelaa... Itse asiassa lämmöt ovat toimineet OK ajoittain.

                                                          Vielä sellainen huomio, että koneen lämmöt ovat olleet täysin OK aina eli 90. Nousee siihen kyllä yllättävän nopeasti pikkupakkasilla. Nyt huomasin ilmauksen jälkeen, että nostaa lämmöt nopeasti 90 ja sitten parissa sekunnissa laskee takaisin 75. Siitä sitten "normaaliin tahtiin" nousee 90 ja pysyy siellä.

                                                          Aika epäselvää selitystä, mutta osaisiko joku arvailla mistä kyse? Suuremman rempan oireilta kyllä vaikuttaa, mutta huvin vuoksi en viittis niitä lähteä tekemään, jos vika onkin ihan muualla. Ei tuolla käyttämättömällä eberillä vaikutusta voi olla? Vesikiertohan menee vieläkin laitteen kautta, olisiko parempi ottaa välistä pois ja yhdistää sille menevät vesiletkut.

                                                          Comment


                                                          • Jatketaas taas tänne.

                                                            Tuli tuo ilmausnippa vaihdettua ku siitä tiputteli nestettä ja sai ajella rauhassa ilman vuotoja

                                                            Nyt sitten huomasin, että vuotaa taas jäähdytysnestettä. Vuoto kohtaa en löytänyt, vaikka auton alla kävin tutkimassa. Sellaisen havainnon kuitenkin tein, että jostain moottorin takaosasta sitä viissiinkin tulee. Ainakin läikkä ilmestyy suunnilleen moottorin takapuolelle ja vaihdelaatikkokin oli vähän punertava.

                                                            Osaakohan kukaan sanoa mistä tätä vuotoa kannattaisi etsiä? Voisikohan olla tuo j-bugi tai jokin muu ns tyyppivika paikka?

                                                            E: Autona siis profiilin kulkine, a4 b6 1.8Tq BEX

                                                            Comment


                                                            • Eiköhän ole se vesilaippa moottorin takana joka vuotaa.

                                                              http://www.audizine.com/forum/showth...Coolant-Flange
                                                              http://www.a4mods.com/index.php?page...antflange.html

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X