onko tuossa mitään muuta samantyylistä koteloa termostaatille ja onko lämpötila-anturin ja termostaatin kotelo sama asia (ehkä tyhmä kysymys)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6 1.8T vuotaa jäähdytinnnestettä?
Collapse
X
-
Termostaatin kotelo itseasiassa on vähän samannäköinen, ja siinäkin on sähköliittimen paikka, voi varmaan sekoittaa joksikin lämpötila-anturin koteloksi, termarin hintaa en muista kuollaksenikaan, voisi jopa olla tuon 115€. Kuitenkin noi kaksi osaa ovat aika eripuolilla konetta, termarinkotelo imusarjan alla, ja toi laippa/anturin kotelo siellä koneen takana.
Comment
-
Se termari on kohtuullisen työläs vaihtaa lähinnä edessä olevan romun määrän takia, imusarja irroittamalla onnistuu, mut ehkä nopeampi tapa on lähteä purkamaan laturia ja kaasuläppää yms. pois edestä. Vaihda ihmeessä samalla termarin kanssa se J:n mallinen plugi siihen viereen, ettei tarvi kohta ruveta uudelleen purkamaan samoja osia kun se rupeaa vuotamaan, btdt.
Tossa jenkkipojan ohjeet termarin vaihtoon: http://www.audizine.com/forum/showth...at-Replacement
Ja tossa se "J-plugi": http://i8.photobucket.com/albums/a48.../blockplug.jpg
Comment
-
http://i9.aijaa.com/b/00863/7211636.jpg
kiitos korjauksesta. Parkkikselta otettu kuva. Vuoto lämmittänyt lumeen reikiä niin että asfaltti näkyy. Eli aika keulalla vuoto näyttää olevan? Parkkipaikka viisto.
Comment
-
Mulla on myös todennäköisesti sama muovimutkalaippa halki, koska sieltä kannen takapäästä valuu nestettä sen verran runsaasti, että remonttia pitää ruveta tekemään.
Tätä keskustelua lukiessa tuli muutama kysymys mieleen, että paljonko sieltä kannesta valuu nestettä pihalle, kun sen laipan irrottaa?
Eli mistä kannattaisi valuttaa nesteet pihalle?
Ja onko paha homma ilmata järjestelmä jos nesteet ei lähde kiertämään niinkuin pitäisi?
Ja moottorina tässä tapauksessa on 1.8T BFB, joka ei taida paljoa erota tuosta AVJ:stä.
Comment
-
Kun katsot auton alta syylärin kuskinpuolen alanurkan luona olevaa letkua, huomaat anturin jota pitelee paikallaan U:n mallinen klipsi, se ja anturi irti niin saat suurimman osan nesteistä pois. Ilmauksesta löytyy searchilla juttua, kohtuullisen hyvin ilmat saa pois lämppärin kennolle menevän letkun (akun vieressä) ilmausreikää apuna käyttäen. Myös siinä kovassa putkessa imusarjan päällä on ilmausruuvi, mutta itse kaksi niitä katkaisseena en suosittele avaamaan. :)
Comment
-
Joo, sen syylärin vieressä olevan anturin huomasinkin ja kävin jo ostamassa uuden o-renkaan siihen varuilta.
Piti vaan varmistaa, että miten alan harrastajat on tämän remontin hoitaneet.
Tuo järjestelmän ilmaus jäi vähän arveluttamaan, kun keskustelin asiasta merkkiliikkeen asentajan kanssa, joka väitti sitä hieman hankalaksi.
Heillä tuntui olevan siihen jonkinlainen laite, jolla järjestelmän saa ilmattua kätevästi.
Pitää searcilla etsiä aiheita tuosta ilmauksesta ja perehtyä vähän asiaan.
Kiitos vinkeistä, nämä selvensi asiaa huomattavasti.
Comment
-
-
Lainaan tätä ketjua eli ongelma on jäähdytysneste karkailee parkkipaikalle ja päällisin puolin löysin tälläisen vuodon, onko tuolla välissä jotai tiivisteitä mitkä voi vaihtaa vai mitä tuolle pitäs tehdä? ilmeisesti turbon jäähdytys toimii tuosta?
vikakoodeja antaa seuraavia:
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Nollasin nuo koodit ja huomenna uudestaan lukuun tuleeko vielä..
Autoon tehty jakopää remppa syksyllä ja samalla vaihdettiin termari.
Comment
-
Termarin vieressä on tuo "sokea" tulppa, ns. J-plugi. Siinä on o-rengas, saa erikseen ja maksaa marmorilla vähän toista euroa muistaakseni.
Nuo vikakoodit ovat taas jäähdytysnesteanturista joka sijaitsee koneen takana vesilaipassa, ja toinen on bensahöyryjen kierrätysjärjestelmän koodi. Jos ensimmäinen koodi uusii, anturia vaihtoon, ja toinen koodi ainakin itselläni poistui N80-venttiilin uusimisella (ilmanputsarikotelon päällä).
Comment
-
Mitäs tälle osais tehdä http://imageshack.us/photo/my-images...120213003.jpg/ jääny näköjään tuosta edellisestä kirjoituksesta poikkeen..
Comment
Comment