Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 a4 1,8tq nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 a4 1,8tq nykii

    Auto nykäsee kun vaihdetta vaihtaa 2--> 3 ja 3 --> 4. Pahiten nykäsyn tuntee kun kaasua painaa reilummin.

    Tasasesti ajaessa nykimistä ei tapahdu.

    Missä vika?

  • #2
    Vikakoodit lukuun.

    Comment


    • #3
      Laita tietoa tänne jos vika selviää.. omassa '06 A3:sessa vähän samanlainen vika, eikä ratkaisua ole löytynyt.

      Comment


      • #4
        Parempaakaan topikkia en löytänyt. Eli ongelma on -05 a4 1,8Tq manuaalissa jossa on Revon softa. erityisesti 80-120kmh kiihdytys vitosella aiheuttaa nykimistä. Itse kun en autoista niin paljon tiedä, en viitsi sitä lähteä vielä roudaamaan pajalle vaan ajattelin ensin täällä vähän varmistella omia aavistuksia. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta vikahan vaikuttaa ahtopuolen jutuilta? Jostain siis varmaan karkaa paineet tai muuta vastaavaa?

        En oleta että joku näin tietokoneen ruudulta keksisi vian, mutta jos olisi jotain samantapaista ollut, tai jos b7:ssa on joku paikka joka pettää. Painetestiä ei ole mahdollisuutta tehdä, mutta siitä ilmeisesti olisi apua vuotojen selvityksessä? Onko kellään kokemusta miten arvokas operaatio tollanen on ja onnistuuko pajalla kuin pajalla? Vai tuleeko halvemmaksi ostaa oma kompura ja siihen liittimet.

        Vikakoodeja ei ole, sen tarkistin ensimmäisenä. Kiitoksia etukäteen jos joku osaisi edes varmistella noita omia arvauksia.

        Edit. No perhana, kun tunnin etsii kaikenmaailman juttuja ja sitten kokeilee sillä ilmeisimmällä hakusanalla, löytää sen parhaiten kuvaukseen sopivan aiheen. Mutta sieltäkään ei löytynyt oikein vastauksia vielä. Paitsi painetesti ja REVO. :)

        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=86990

        Comment


          #5
          Ettei kytkin luista? Nouseeko kierrokset nykimisen aikaan?

          Lisätään vielä, että jos se ahtopuolen ongelma olisi niin kyllä se nykisi todennäköisesti joka vaihteella.

          Comment


          • #6
            Joo, jotain toki unohtuu kun ei ajattele samaa tahtia kun kirjottaa. Eli kierrokset ei nouse ainakaan mittarin mukaan, ei kyllä konekaan kuulosta siltä. Nykimistä tapahtuu myös muilla vaihteilla, mutta erityisesti sillon kun lähtee vedätättämään kohtuu pienillä kierroksilla. Esim. ykkösellä kun kiihdyttää, ei tunnu nykimistä. Oikeastaan kolmosesta eteenpäin sitä tuntuu mutta vitonen ja toi 80-120kmh tuntuu olevan pahin.

            Nykiminen ei ole siis ihan niin suurta miltä se tässä nyt kuulostaa, mutta kuitenkin sellasta että sen tuntee. Ja tosiaan ainoastaan kiihdyttäessä, tasakaasulla ja rauhallisella kiihdytyksellä kulkee normaalisti.

            Voiko vika johtua tosta Revosta? Tyhmä kun pitää olla niin piti se ottaa ja jälkikäteen harmittaa.

            Comment


              #7
              Kun etsit revosta tietoa esim searchilla, niin aika monella on softan kanssa ongelmia.

              Nykiikö auto nykimällä (tehoja häviää) vai täriseekö se?

              Comment


              • #8
                Ei tärise. Kulkupuolikin on kunnossa eli auto kyllä kulkee mutta nykii.

                Comment


                  #9
                  Pieni nykähdys kiihdyttäessä noilla vaihteilla tasaisesta vauhdista on kuulemma Quattron ominaisuus kun väljyksiä alkaa tulemaan siinä jälkeen 80 tkm :D

                  Comment


                  • #10
                    Noniin, päivitystä tilanteeseen. Hain Audilta yhden puolan jolla testailin kaikki läpi. Kolmosen puola tuntuisi olevan viallinen, sillä pätkiminen hävisi tai ainakin pieneni huomattavasti. Pitää myöhemmin hakea kolme muutakin puolaa ja vaihtaa ne nyt samalla ettei pimene seuraava heti kohta.

                    Sitten ilmaantui toinen ongelma, sammutin radion ja ilmastoinnin tuon testailun ajaksi ja tajusin että se hemmetin turbohan suhisee. Eli ahdoilla kuuluu kabiiniin mielestäni kohtalaisen kova suhina ja kaadun päästäessä suhahtaa kerran. Painetesti on tehty, paineet ei häviä eikä suhinaa kuulu. Vikakoodeja ei tule ja suhina kuuluu ainoastaan ahdoilla. Tätä palstaa tarpeeksi selattuani rupesin epäilemään by-passia, viat kuulosti ainakin samanlaisilta. Mitä raati on mieltä? Mitenkäs tuon N75:n rikkoontuminen ilmenee? Aiheuttaako suhinaa?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Timpe85 Näytä viesti
                      Laita tietoa tänne jos vika selviää.. omassa '06 A3:sessa vähän samanlainen vika, eikä ratkaisua ole löytynyt.
                      Moi.
                      Olen käyttänyt auton vikalukijalla jo aikoja sitten. Vika oli sytytys päässä. Huollon aikana vaihdoin tulpat joten se ei voinut olla vikana. Tarkemmin asiaa tutkittuani ja vikakoodeja tarkastaessani niin vika löytis 2-puolasta. Uusi puola maksoi 40€ ja sen vaihdettua auto toimii jälleennormaalisti !!

                      Comment


                      • #12
                        N75 kerää ajan myötä paskaa (öljyä) sisäänsä ja yleisin oire on ahtojen seilailu, jotkut voivat mieltää senkin nykimiseksi. Lastutettuna tuo suhina/turbon ääni kuuluu selvemmin kuin vakio softalla, kaasua höllätessä pitäisi kuulua pieni "huokaus" kun by-pass aukeaa.

                        Comment

                        Working...
                        X