Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä ahtopaine esiin VAG-COMilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä ahtopaine esiin VAG-COMilla

    Eli kulkuneuvo on tuo A4 1.8TQ -98 ja VAG-COM versio 311.2N. Nyt kiinnostaisi mistä kanavasta näkyy tietoja ahtopaineesta (jos yleensä mahdollista)? Olen yrittänyt etsiä vähän joka kanavasta, mutta ei ole vielä tullut vastaan...

    Olisiko vika tuossa label-filessä, joka tulee vag-comin mukana: 8D0-907-557-T.lbl (ja siinä en kyllä nähnyt ahtopainesta juuri mitään)

    Minulla ECUn numero on 8D0-907-558-E, eli pitäisikö olla tuolle tyypille tehty oma label-file ja käyttääkö vag-com nyt jotain "sinnepäin" löytyvää label-fileä?

    Netistä löytyi kaikenlaista höpinää kanavasta 115, jossa se ahtopaine pitäisi löytyä:

    115,0,Running at Elevated RPM
    115,1,Engine Speed,700-6800 RPM
    115,2,Engine Load,15-150%
    115,3,Spec. Boost,990-1800 mbar
    115,4,Actual Boost,<=1800 mbar

    Mutta tosiaan tuossa filessä: 8D0-907-557-T.lbl ei tuollaisia kanavia ole edes konffattu....

    Jos jollakulla löytyisi neuvoja / käypä label-file, olisin syvästi kiitollinen ;-)

    #2
    VAG-COM ei ole minulle vielä hirveän tuttu, mutta pikkuhiljaa tulee tutummaksi. :)

    Minulla löytyy nuo ahtopainearvot juuri tuosta 115 kentästä.

    Näin on 8D0-907-551.lbl filessä:

    115,0,Boost pressure regulation (Bentley 21-14)
    115,1,Engine speed
    115,2,Engine load
    115,3,Spec'd Boost,990-1800 mbar
    115,4,Actual Boost,<=1800 mbar

    Toisestakin se löytyy (8D0-907-557.lbl *Assumed* to be good for all 96-99 US 1.8T engines as installed in the A4 and Passat.), mutta 114 kentästä.

    Miten tuo VAG-COM valitsee noita tiedostoja, ECUN perusteella ilmeisesti? Ja käytetäänkö vain yhtä tiedostoa/auto?

    Comment


    • #3
      hmm...arvaisikohan kokeilla vaan, että nimeäis jommankumman noista fileistä tuolle mun ECU-tyyppinumerolle...8D0-907-558-E.lbl olisko kellään kokemusta pelaako?

      Tuolla on juttua miten ne filet valitaan: http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
      Elikkäs joka modulille on tyyppinumeron perusteella tuo oma .lbl-file, jos oikeaa suoraan ei löydy, käyttää käsittääkseni "lähintä" mahdollista.

      Comment


        #4
        Eikös se ollut niin että kaikissa 1.8t ei ole MAP-anturia eli boksi ei oikeasti painetta tiedäkään.

        Comment


        • #5
          Mistäs tietää missä 1.8T malleissa tuo MAP-anturi on ja missä ei? Löytyykö siis moinen tästä minun tapauksesta..?

          Comment


          • #6
            Vag-commilla ei -98 mallista saa ahtopainetta selville. Block 115 löytyy vasta faceliftista.

            Comment


              #7
              Jos tuo autosi on AEB:läinen koneeltaan, et saa ahtopainetta mitattua VAG-COM:illa.

              Comment


                #8
                Itsellä Golfin 1,8t vuosimallia -98 eikä myöskään kanavilta 115, 118 tai 120 tule mitään. Tietääkseni pitää olla hieman uudempi 1,8t, jotta ahdot saa näkyviin eli -99/-00 tai uudempi.

                Comment


                • #9
                  Selvä homma...ei siis onnistu. Totesin tuossa itsekin saman VAGilla, kun vaihdoin noita label-filuja. Toimi kyllä muillakin jotenkin, mutta tosiaan noista kanavista yli sadan ei tullut mitään ulos, millään filellä.

                  Elikkäs parhaiten toimivaksi havaitsin filen: 8D0-907-557-T.lbl (nimesin sen 8D0-907-558-E.lbl:ksi, jolloin VAG:kin totesi label-filen löytyvän tuolle minun ECU-tyypille)

                  Sillä saadut arvot ja selitteet näyttivät pitävän parhaiten paikkansa...

                  Comment


                    #10
                    Eikö nuo filet vain anna eri käännökset kanavien tiedoille eli kanavat tai niiden asettelu ei muutu.

                    Comment


                    • #11
                      Juurikin näinhän se on...Tälläiselle aloittelijalle nämä koukerot aukeaa vasta rautalangasta vääntämällä ;-)

                      Kanavista tulee se data mitä ko. modulista ulos saa ja fileissä on ne käännökset. Mutta jos juuri sinulla olevalla control module-numerolla ei löydy vastaavaa fileä, VAG arpoo sen "lähimmän" ja vaikuttaisi noissa tapauksissa vaikuttaisi siltä, ettei selitteet ja kanavista tuleva data aina aivan vastaa toisiaan...

                      Noissa tapauksissa on sitten vaan verrattava ulos tulevaa dataa, kanavia ja eri filujen selitteitä keskenään, että löytää sen oikean. Ja jos/kun oikea löytyy, nimeää sen filen autossaan olevan control modulen nimelle. Näin VAG löytää sen jatkossa oikein.

                      Tai sitten jos on tee-se-itse-tosi-audi-mies ja tarvittava materiaali/kanavatiedot käytössään, se filehän on helppo rakentaa itsekin...;-)

                      Comment


                        #12
                        Todellinen audi-expertti toki tietää suoraan mitä kunkin kanavan arvot ilmaisevat :)

                        Comment

                        Working...
                        X