Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Onko kellään koskaan ikinä milloinkaan lauenneet nuo johdot mitkä tulevat tuohon puolalle? Vai pitääkö vikaa etsiä puolasta kipinää kohti? Käsitin, että nuo narut ovat melko kallis pamaus, siinä on koko moottorin johtosarja kyljessä.

    Comment


      #62
      Juu, minullakin on jenkkiversio :) En muista oliko minulla intermittent vai ei, läppärillä olisi varmaan vielä vanhat logit tallella.

      En ole koskenut softaan (vielä) millään tavalla, laitoin vaan nuo huijausholkit lambdojen alle pääkatteihin:
      http://vastperformance.com/shop/prod...products_id=68

      Oli kyllä melkoinen ähellys noiden irroituksessa ja kiinnityksessä.

      Comment


      • #63
        Thä? Miten tuo toimii ja mistä noita saa?

        Comment


          #64
          Se päästää vain osan pakokaasuista lambdalle jolloin se luulee esikatin suodattaneen jotain.

          Siitä niitä saa tilaamalla tuosta y.o. linkistä ja taitaa jostain muistakin lafkoista saada. Nuo ainakin on itsellä toiminut noin 3 kuukautta nyt.

          Comment


            #65
            Ei ne johdot yleensä mene ensimmäisinä, mutta mulla on pari johtosarjaa ollu myytävänäkin jos joskus tarvetta tulee. Mulla meni yksi johtosarja 'motorsportin alttarille'.

            Comment


            • #66
              Siinä tapauksessa että menee vaihtoon, niin olen kiinnostunut ostamaan sen. Katsotaan nyt ensin tuo nykyisen kunto ja miten se saadaan pelaamaan.

              Edit: Onko kukaan joutunut vaihtamaan noita puolan ja tulpan välissä olevia kikkareita koskaan? Miten selvitetään toimiiko vai eikö? Voiko tulppia mitata mitenkään?

              Comment


              • #67
                Oliko VAG-COMissa jossain kohti joku toiminto jolla pystyi seuraamaan sytytyksen ja puolien toimintaa koneen käydessä?

                Comment


                  #68
                  misfiret 014 laskuri, 015 ja 016. sytkä esim. 003 josta samalla ilmamäärä.

                  Comment


                  • #69
                    Aha, eli siis mennään VAG-COMilla ensin johonkin valikkoon (engine tietty), sitten painetaan jostain napista ja katsotaan block 014, 015, 016 ja 003

                    Comment


                      #70
                      "Engine" ja "Meas. Blocks" alta löytyy. niitä voi siellä selailla.

                      Comment


                      • #71
                        Noniin, tulppaset vaihdettiin ja n. 50 km ajettiin. Sitten check engine nasahti tauluun. Bank 2 pre-warm catalyst efficiency below treshold. Tämä on tullut mulla aiemminkin. Nyt tuli liian sopevasti tulppien vaihtamisen perästä. Voisiko joku viallinen puola tai se välipalikka oireilla näin? Tarvitseeko mitään kaasuläppien adaptaatioita tai muita taikatemppuja tehdä kun tulpat on vaihdettu?

                        Comment


                        • #72
                          Tarvitsee uuden esikatin tai sitten takalambdan diagnostiikan muutoksen. Juuri 2001 Allroadiin on jenkeissä tehty uusi ohjelma, koska tuo katalysaattorin vikavalo on syttynyt liian herkästi. Suomen maahantuoja ei sitä tee eli joltakin lastuvirittäjältä kannattaa asiaa kysyä.
                          Vikavalo ei syty heti, vaikka kyseinen vika olisi heti päällä .

                          Comment


                          • #73
                            Jos ei tokene niin lyödäänpä lisää tehoa. Kuka se tekee sellaisia lastuja jota Allroad Tiptroniciin uskaltaa laittaa?

                            Comment


                              #74
                              No niin risa teki temput. Ajon jälkeen olin irroittamassa peräkärriä ja auto oli tyhjäkäynnillä, huomasin että käynti muuttu raskaammaks, kokeilin kaasua ja tuntuu että ei käy kaikilla.

                              Vikakoodit luettu, ei ollu ku samat mitkä on ollu jo ainakin vuoden.
                              17530.P1122
                              17526.P1118

                              Lampdan lämmityksiä, en usko että nuo vaikuttaa kun ovat olleet niin pitkään. Mutta mitähän sit?

                              Comment


                                #75
                                Tulpat, puolat, sytytyksen ohjaimet siinä ilmanputsarin päällä. Noista kun lähdet.

                                Tuo alempi koodis viittaa ainakin takimmaiseen lambdaan eli B1 ja S2. Eli katin jälkeinen lambda.

                                Hyvä olis vagcomilla mitat MAF arvot ja ahdot. Samalla tsekkaa hiukan EGT arvoja sekä mitä lambdat näyttää.

                                Comment


                                  #76
                                  Eli ei tee välttämättä koodia jos on vaikka puola mennyt?

                                  Voiko oikeen muuten järkevästi testata puolia tai sytytyksen ohjaimia kuin vagcomilla?

                                  Comment


                                    #77
                                    Puoliahan voi testata kun nappailee niitä irti moottorista ja kokeilee miten se käy. Jos huononee niin silloin se ainakin pelaa.
                                    Sytytyksenohjainyksikkö joko toimii tai ei toimi mun mielestä. Joku jolla on omakohtaista kokemusta miten tuo ohjainyksikkö oireilee niin kertoo toivottavasti

                                    Comment


                                      #78
                                      Mulla on kokemusta, kun kerran liitin oli lähtenyt toisesta sytkänvahvistimesta irti. Ei ollut mennyt aikoinaan pohjaan asti. Käynti on todella raskasta ja autolla ei pysty käytännössä ajamaan. Savuttaa kaasuttassa ja tuntuu kuin putket olis täysin tukossa. Luulin jo ison vahingon käyneen...

                                      Comment


                                        #79
                                        Puolia voi testata ajossa siten, että logittaa block 031 eli lambdan voltteja. Selviää kummassa bank:ssa vika ilmenee (seokset hyppii kaasupohjassa ajossa vikapuolella), joten on 3 puolaan vähemmän vianhaussa.

                                        Näin selviää satunnaiset puolaviat, jolloin saattavat toimia tyhjäkäynnilllä. Samalla selviää myös muutenkin tulppa, suutinasioita, kummalla puolella rötäjää.

                                        031:ssä voltit täydellä kaasulla pitäisi olla tasaista koko vedon 0.82-0.9 haarukassa seoksista riippuen.

                                        Comment


                                          #80
                                          Eli puolasta voi nykästä liittimen auki moottorin käydessä?

                                          Ja tuo ei kyllä tuntunu savuttavan vaikka pumppaili kaasua, käy vain huonosti..

                                          Onko tuohon muuten ngk:n tarjoama PFR7Q tulppa hyvä vaihtoehto vai mikä? Autos on mtm:n 458ps paketti.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Bosch F5DP0R

                                            http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=68
                                            Viimeksi muokannut Turbo^T; 10.6.2011, 13:54. Perustelu: lisätty urli

                                            Comment


                                              #82
                                              Nyt on otettu liittimiä auki, ainut missä ei käynti muuttunut oli kuskin puolen etummainen sylkkä.

                                              Kokeilin siihen ekan toista tulppaa ei vaikutusta, sit hain uuden puolan ja vielä laitoin toisen tulpan ei vaikutusta. Mikähän?

                                              Comment


                                                #83
                                                vahvistin tai itse tulppa jos puristukset ok. Ja voihan suutinkin olla tukossa

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Vaihdat vahvistimet päikkäin ja jos se 4-pytty käy paremmin eli kuskinpuolen eka niin sitten on se vahvistin sökö. Tietenkin se huonosti käyvä pytty siirtyy toiselle puolen jos vika on vahvistimesssa.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Olikos ne vahvistimet siinä ilmanputsarikotelon päällä? Eli sieltä vaihtaa vain liittimien paikkaa..?

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Juurikin siellä.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Hiphei, ja vika siirtyikin toiselle puolelle:)

                                                        Ja kysymys kuuluu kumpi niistä nyt sit on särki, taaempi mihin menee mustat liittimet vai? Ja onko mahollisuus saada tarvikkeena kun marmori on jo kiinni?

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X