Onko kellään koskaan ikinä milloinkaan lauenneet nuo johdot mitkä tulevat tuohon puolalle? Vai pitääkö vikaa etsiä puolasta kipinää kohti? Käsitin, että nuo narut ovat melko kallis pamaus, siinä on koko moottorin johtosarja kyljessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää
Collapse
X
-
Juu, minullakin on jenkkiversio :) En muista oliko minulla intermittent vai ei, läppärillä olisi varmaan vielä vanhat logit tallella.
En ole koskenut softaan (vielä) millään tavalla, laitoin vaan nuo huijausholkit lambdojen alle pääkatteihin:
http://vastperformance.com/shop/prod...products_id=68
Oli kyllä melkoinen ähellys noiden irroituksessa ja kiinnityksessä.
Comment
-
Siinä tapauksessa että menee vaihtoon, niin olen kiinnostunut ostamaan sen. Katsotaan nyt ensin tuo nykyisen kunto ja miten se saadaan pelaamaan.
Edit: Onko kukaan joutunut vaihtamaan noita puolan ja tulpan välissä olevia kikkareita koskaan? Miten selvitetään toimiiko vai eikö? Voiko tulppia mitata mitenkään?
Comment
-
Noniin, tulppaset vaihdettiin ja n. 50 km ajettiin. Sitten check engine nasahti tauluun. Bank 2 pre-warm catalyst efficiency below treshold. Tämä on tullut mulla aiemminkin. Nyt tuli liian sopevasti tulppien vaihtamisen perästä. Voisiko joku viallinen puola tai se välipalikka oireilla näin? Tarvitseeko mitään kaasuläppien adaptaatioita tai muita taikatemppuja tehdä kun tulpat on vaihdettu?
Comment
-
Tarvitsee uuden esikatin tai sitten takalambdan diagnostiikan muutoksen. Juuri 2001 Allroadiin on jenkeissä tehty uusi ohjelma, koska tuo katalysaattorin vikavalo on syttynyt liian herkästi. Suomen maahantuoja ei sitä tee eli joltakin lastuvirittäjältä kannattaa asiaa kysyä.
Vikavalo ei syty heti, vaikka kyseinen vika olisi heti päällä .
Comment
-
No niin risa teki temput. Ajon jälkeen olin irroittamassa peräkärriä ja auto oli tyhjäkäynnillä, huomasin että käynti muuttu raskaammaks, kokeilin kaasua ja tuntuu että ei käy kaikilla.
Vikakoodit luettu, ei ollu ku samat mitkä on ollu jo ainakin vuoden.
17530.P1122
17526.P1118
Lampdan lämmityksiä, en usko että nuo vaikuttaa kun ovat olleet niin pitkään. Mutta mitähän sit?
Comment
-
Tulpat, puolat, sytytyksen ohjaimet siinä ilmanputsarin päällä. Noista kun lähdet.
Tuo alempi koodis viittaa ainakin takimmaiseen lambdaan eli B1 ja S2. Eli katin jälkeinen lambda.
Hyvä olis vagcomilla mitat MAF arvot ja ahdot. Samalla tsekkaa hiukan EGT arvoja sekä mitä lambdat näyttää.
Comment
-
Puoliahan voi testata kun nappailee niitä irti moottorista ja kokeilee miten se käy. Jos huononee niin silloin se ainakin pelaa.
Sytytyksenohjainyksikkö joko toimii tai ei toimi mun mielestä. Joku jolla on omakohtaista kokemusta miten tuo ohjainyksikkö oireilee niin kertoo toivottavasti
Comment
-
Mulla on kokemusta, kun kerran liitin oli lähtenyt toisesta sytkänvahvistimesta irti. Ei ollut mennyt aikoinaan pohjaan asti. Käynti on todella raskasta ja autolla ei pysty käytännössä ajamaan. Savuttaa kaasuttassa ja tuntuu kuin putket olis täysin tukossa. Luulin jo ison vahingon käyneen...
Comment
-
Puolia voi testata ajossa siten, että logittaa block 031 eli lambdan voltteja. Selviää kummassa bank:ssa vika ilmenee (seokset hyppii kaasupohjassa ajossa vikapuolella), joten on 3 puolaan vähemmän vianhaussa.
Näin selviää satunnaiset puolaviat, jolloin saattavat toimia tyhjäkäynnilllä. Samalla selviää myös muutenkin tulppa, suutinasioita, kummalla puolella rötäjää.
031:ssä voltit täydellä kaasulla pitäisi olla tasaista koko vedon 0.82-0.9 haarukassa seoksista riippuen.
Comment
-
Comment
Comment