Siis onko toi lista jonkun huollon ilmoittama "vika"lista? Sinänsä huollettavia/vaihdettavia osia mutta oisko hätävarjelun liioittelua vai todellisesti viallisia osia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää
Collapse
X
-
Mitähän ne meinaa kaikilla imupuolen letkuilla? Ennen turboa on vain 5 letkua. Ne y-haara letkut mihin by-passit tulee kiinni maksaa rapiat 200? kpl.
Nuo muuta laturia lukuunottamattahan vaihtaa ihan mielellään.
Se että se auto on sen 2 vuotta seisinut tuo tullessaan vaikka mitä vikoja. Ehjätkin osat rikkoontuu ja rikkinäiset osat ehjääntyy kunhan sille hiukan tossua antaa.
Comment
-
Varmaan viitataan imupuoleen eli "ei-pakopuoleen".
Pitäisin tuota normisettinä tuon ikäisessä RS4:ssä, eli ei mitään vakavaa vikaa, vaan normaalia RS-motorsporttia. Nimimerkillä riesoilla kymmenen vuotta ajanut :)
Comment
-
En nyt muista, mitä kaikkia letkuja ja putkia sinne piti vaihtaa. Täytyisi luntata korjauslistasta...
Homma on nyt kuitenkin tehty ja hinta oli 1500e. Josta laturi nuolaisi liki 500e.
Auton käytös muuttui huomattavasti parempaan suuntaan. Auton seisonta aikaa ne laakkosellakin veikkailivat suurimmaksi syyksi..
Samalla paljastui, että siellä oli MTM:n lastu...
Comment
-
Dodii, nyt kun auto saatiin taas (ihanan kalliisti) liikkumaan hyvin, niin minkälaista alustasarjaa suosittelisitte??
Siinä on nyt kiinni joku mexikolaistyylin low rider alusta, jolla on kiinni joka p.rkeleen hidaste töyssyssä... Niin matalalla alustalla pääsisi heittämällä Destialle lumenauraajaksi talveksi.
Itellä on käynyt mielessä KW:n korkeussäädettävä..
Comment
-
Nyt iski sitten uusi ongelma!!
Kesken ohituksen autosta hävisi tehot, kuin seinään...
Nyt tuntuu, kuin autossa ei olisi ahtimia ollenkaan. Muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti.
Kiihdyttäessä huomaa, ettei ahtimet hyökkää mukaan ollenkaan..
Ajo fiilis on kuin ahtamattomassa laiskan pulskeassa v6 koneessa..
Comment
-
Letkujen vaihdon jälkeen varmaan joku klemmari jäänyt löysälle ja posauttanut letkun irti. Eikun pelti pystyyn ja tutkiin vain.
Vikakoodit lukuun myös. Varmaan käynyt yliahdoilla jolloin voit etsiä vikaa N75 tai sitten letku posahtanut irti.Viimeksi muokannut jsahlman; 5.11.2010, 20:08.
Comment
-
Tarvis varmaan hommata vag-com, niin ei tarvisi aina kiikuttaa autoa johonkin korjaamoon vian lukuun... Ainakin, kun auto kusahtaa perjantaina ja korjaamot on auki vasta maanantaina..
Epäilyttää vaan, sen käyttö, mut kaikillahan on joskus ollut se "eka kerta"..
Eli, minkälainen systeemi (vag-com) pitäisi hommata???
Comment
-
-
Onko 2.7T APB-koneessa nuo takimmaiset lambdat? Mullakin rytyyttää välillä miedosti (eli ei käy ilmeisesti kunnolla). Tämä siis vain ajoittain, joten ei liene muu voi olla kuin sytkävika. Vikakoodeja ei ole muuta kuin joskus tuo bank 2 catalyst pre-heat time exceeded intermittent tai jotain muuta vastaavaa.
Comment
-
Nyt piippu suuhun ja vihreä lippalakki päähän: Mulla on ollut tuo oire ajoittain pitemmän kotvasen jo. Luulen, että se on sytkävika (voi se olla MAFikin tietty). Tulee koodia: Bank 2 (eli kuskin puoli) warm-up catalyst efficiency below treshold - Intermittent.
Olisiko niin, että joku kuskin puolen lohkon tulpista/välikikkareista/puolista on pimeänä ja sitten palamaton bensa aiheuttaa tuollaisen vikakoodin?
Comment
-
Pitääkö sulla seepra se kuskin puolen esikatti minkäänlaista ääntä?
Mulla oli myös tuo "warm-up catalyst efficiency below treshold" vikakoodi ja puolet kuskin puolen esikissan sisälmyksistä oli irrallaan, kun viikonloppuna ne puhdistin. Virhe-ilmo kuittaantui sellaisilla lambdanhuijausholkeilla.
Comment
-
No, en tiedä, mutta nehän saattaa jumpata kuntoon. Mulla on se ongelma, että mulla on jenkkiversio tuo auto, jossa on kuulemma nuo katit tiukemmin tarkkailtuna kuin taviksessa. Siihen auttaa lastuttaminen =). Mulla on tuo vika mallia intermittent.
Pitikö muuten kuitata sohtasta pois mitään vai porasitko vain tyhjäksi ne?
Comment
Comment