Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Siis onko toi lista jonkun huollon ilmoittama "vika"lista? Sinänsä huollettavia/vaihdettavia osia mutta oisko hätävarjelun liioittelua vai todellisesti viallisia osia?

    Comment


      #32
      Eikö lambdoja lasketa saasteisiin vaikuttaviin komponentteihin??
      Vain jos takimmainen lambda vikaantuu, eli silloin ei voi valvoa katalysaattoria. nimim. "kokemusta on".

      Comment


      • #33
        Laakkonen sai tuollaisen vikalistan. Pitäisi olla todellisia vikoja...

        Comment


          #34
          "lähes kaikki imupuolen putket"? Erikoista, mitä kaikkea sinne oikeasti vaihdettiin?

          Comment


            #35
            Mitähän ne meinaa kaikilla imupuolen letkuilla? Ennen turboa on vain 5 letkua. Ne y-haara letkut mihin by-passit tulee kiinni maksaa rapiat 200? kpl.
            Nuo muuta laturia lukuunottamattahan vaihtaa ihan mielellään.

            Se että se auto on sen 2 vuotta seisinut tuo tullessaan vaikka mitä vikoja. Ehjätkin osat rikkoontuu ja rikkinäiset osat ehjääntyy kunhan sille hiukan tossua antaa.

            Comment


              #36
              Varmaan viitataan imupuoleen eli "ei-pakopuoleen".

              Pitäisin tuota normisettinä tuon ikäisessä RS4:ssä, eli ei mitään vakavaa vikaa, vaan normaalia RS-motorsporttia. Nimimerkillä riesoilla kymmenen vuotta ajanut :)

              Comment


                #37
                Kannattais kysyä hinta-arvio ennenkuin alkavat vaihtoarvonnan.

                Comment


                • #38
                  En nyt muista, mitä kaikkia letkuja ja putkia sinne piti vaihtaa. Täytyisi luntata korjauslistasta...

                  Homma on nyt kuitenkin tehty ja hinta oli 1500e. Josta laturi nuolaisi liki 500e.

                  Auton käytös muuttui huomattavasti parempaan suuntaan. Auton seisonta aikaa ne laakkosellakin veikkailivat suurimmaksi syyksi..

                  Samalla paljastui, että siellä oli MTM:n lastu...

                  Comment


                    #39
                    No nih. Kovaa ajoa nyt vaan.

                    Comment


                    • #40
                      Dodii, nyt kun auto saatiin taas (ihanan kalliisti) liikkumaan hyvin, niin minkälaista alustasarjaa suosittelisitte??

                      Siinä on nyt kiinni joku mexikolaistyylin low rider alusta, jolla on kiinni joka p.rkeleen hidaste töyssyssä... Niin matalalla alustalla pääsisi heittämällä Destialle lumenauraajaksi talveksi.

                      Itellä on käynyt mielessä KW:n korkeussäädettävä..

                      Comment


                        #41
                        H&R, KW v3, Billstein

                        Jos noista ei mikään kelpaa niin....

                        H&R perussetti on edukkain. Huomattavasti edukkaampi kuin nuo muut.
                        Vakaajat H&R tiukin setti, noista kun lähtee niin tulee hyvä alusta.

                        Comment


                        • #42
                          Nyt iski sitten uusi ongelma!!

                          Kesken ohituksen autosta hävisi tehot, kuin seinään...

                          Nyt tuntuu, kuin autossa ei olisi ahtimia ollenkaan. Muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti.
                          Kiihdyttäessä huomaa, ettei ahtimet hyökkää mukaan ollenkaan..

                          Ajo fiilis on kuin ahtamattomassa laiskan pulskeassa v6 koneessa..

                          Comment


                            #43
                            Kuulostaa joltain vikatilalta

                            Comment


                              #44
                              Letkujen vaihdon jälkeen varmaan joku klemmari jäänyt löysälle ja posauttanut letkun irti. Eikun pelti pystyyn ja tutkiin vain.

                              Vikakoodit lukuun myös. Varmaan käynyt yliahdoilla jolloin voit etsiä vikaa N75 tai sitten letku posahtanut irti.
                              Viimeksi muokannut jsahlman; 5.11.2010, 20:08.

                              Comment


                                #45
                                Tuntuis kyllä juurikin vikatilalta. Omasta kun irtosi ahtoletku, niin ei ilman maffin irrotusta pystynyt ajamaan. Itellä yliahdon aiheuttama vikatila poistui kyllä käyttämällä virrat pois. Nämä siis A4 B6:ssa.
                                Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:06.

                                Comment


                                  #46
                                  Nämä 2.7T myllyt on niin mystisiä laitteita vikoineen, että norsun hermoilla pärjää...
                                  Vikatilahan se varmasti on päällä, täytys päästä katsomaan vikalogi. Saattaapi olla yliahto, turha arvailla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kai tolla vielä uskaltaa ajella????

                                    Comment


                                      #48
                                      No varmaan luetat vikakoodit ASAP. Mutta jos ei ahda/on vikatilassa niin voi sillä rauhakseen ajella. Se kai tuolla vikatilalla on tarkoitus rajoittaa vahinkoja jos kaikki ei ole kunnossa?
                                      Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 10:06.

                                      Comment


                                        #49
                                        Letkun irtoamisen ahdoilta kyllä kuulee, sellaisena posahduksena.
                                        Ja jos letku irronnut niin enpä ajelisi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tarvis varmaan hommata vag-com, niin ei tarvisi aina kiikuttaa autoa johonkin korjaamoon vian lukuun... Ainakin, kun auto kusahtaa perjantaina ja korjaamot on auki vasta maanantaina..

                                          Epäilyttää vaan, sen käyttö, mut kaikillahan on joskus ollut se "eka kerta"..

                                          Eli, minkälainen systeemi (vag-com) pitäisi hommata???

                                          Comment


                                            #51
                                            Tuolta alkuperäinen Ross-techin piuha: www.obd.fi

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mikähän se noista kaikista mahtaa olla??

                                              Comment


                                                #53
                                                Hakusanalla "Ross tech" löytyi tällainen.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jos ei muuta, niin tuot keskiviikkona miittiin niin selkenee taas jotain ja samalla saat ehkä jotain tuomiotakin. :)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Onko 2.7T APB-koneessa nuo takimmaiset lambdat? Mullakin rytyyttää välillä miedosti (eli ei käy ilmeisesti kunnolla). Tämä siis vain ajoittain, joten ei liene muu voi olla kuin sytkävika. Vikakoodeja ei ole muuta kuin joskus tuo bank 2 catalyst pre-heat time exceeded intermittent tai jotain muuta vastaavaa.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mulla kone on nyt kunnossa. Käy kaikilla, mutta silti täristää tyhjäkäynti kierroksilla.

                                                      Vika koodeja ei ole...

                                                      Laakkonen epäili kopottuneita moottorin kannakekumeja...

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Voisko nokkien jako olla pykälän pielessä jommalla kummalla puolella?

                                                        Samaa oiretta itsellä 2.8 vaparissa, sytkäosat ja lambdat uusittu ja seokset on kunnossa, ei vikakoodeja. Tuo jako on tällä hetkellä pääepäiltynä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Nyt piippu suuhun ja vihreä lippalakki päähän: Mulla on ollut tuo oire ajoittain pitemmän kotvasen jo. Luulen, että se on sytkävika (voi se olla MAFikin tietty). Tulee koodia: Bank 2 (eli kuskin puoli) warm-up catalyst efficiency below treshold - Intermittent.

                                                          Olisiko niin, että joku kuskin puolen lohkon tulpista/välikikkareista/puolista on pimeänä ja sitten palamaton bensa aiheuttaa tuollaisen vikakoodin?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Pitääkö sulla seepra se kuskin puolen esikatti minkäänlaista ääntä?

                                                            Mulla oli myös tuo "warm-up catalyst efficiency below treshold" vikakoodi ja puolet kuskin puolen esikissan sisälmyksistä oli irrallaan, kun viikonloppuna ne puhdistin. Virhe-ilmo kuittaantui sellaisilla lambdanhuijausholkeilla.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No, en tiedä, mutta nehän saattaa jumpata kuntoon. Mulla on se ongelma, että mulla on jenkkiversio tuo auto, jossa on kuulemma nuo katit tiukemmin tarkkailtuna kuin taviksessa. Siihen auttaa lastuttaminen =). Mulla on tuo vika mallia intermittent.

                                                              Pitikö muuten kuitata sohtasta pois mitään vai porasitko vain tyhjäksi ne?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X