Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rs4 hytkyy eli 2.7 biturbon vianetsintää

    Missähän mahtaisi olla vika, kun rs4 b5 hytkyy tyhjäkäynnillä paikallaan kuin vanhanajan jenkki v8 motit... Siis, koko auto ei pelkkä kone..

    Tyhjäkäynti vaeltaa aavistuksen..

    kaasua annettaessa hytkyminen muuttuu pieneksi tärinäksi ja häviää kierroksia nostettaessa...

  • #2
    Veikkaan ettei käy kaikilla. Onko tulpat ja muut sytytyksen osat tarkistettu? Ali/ahtopainevuodot, maf, lambdat - periaatteessa kaikki tyypilliset viat ovat tutkinnan kohteena.

    Comment


    • #3
      Itseasiassa auto on seissyt viimeiset 2vuotta ajamattomana... Eikös sen kuitenkin pitäisi sytyttää vikavalon, jos ei käy kaikilla??

      Comment


        #4
        Ei sytytä vikavaloa pakosti.

        Comment


        • #5
          Ei sytytä vikavaloa kovinherkästi ja silloinkin vain, jos jokin päästöihin vaikuttava komponentti on rikki. Biturbon omistajan pakollinen ostos on VCDS (VAG-COM). Sillä vikaa hakemaan ihan ekana.
          Viimeksi muokannut amalin; 21.10.2010, 23:23.

          Comment


          • #6
            No, auto täytyy viedä huoltoon tässä pikapuoliin, niin katsotaan mitä löytyy...

            ps. Mihin kannattaa lahdessa viedä RiSa huoltoon?? Laakkonen??

            Comment


            • #7
              Laakkonen on ok ja pyydät aikaa Näräsen Jannelle.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jarre Näytä viesti
                Itseasiassa auto on seissyt viimeiset 2vuotta ajamattomana...
                Mitä pirua? Sydän itkee verta.

                Comment


                • #9
                  Nyt havahduin itsekin tässä, siis RS4 ollut jossain kököttämässä ajamatta ja yksin ja hylättynä? Kai tästä joku sanktio tulee kerholta, jos tekijä on jäsen?

                  Comment


                  • #10
                    Kuolinpesä omistanut... Mennyt "hieman" aikaa ilmeisesti pesän selvityksessä...

                    Comment


                    • #11
                      Itse toivoin auton arvon ymmärtäneen säilöneen alkuperäiskuntoisen auton ns. naftaliiniin.

                      Samapa tuo. Ajettavaksi on autot valmistettu.

                      Comment


                      • #12
                        Sori OT, mut vähän sama juttu kuin tuolla nettiautossa katselee Risoja, niin siellä yhdessä esim kommenttina, "ei ajettu talvisin" tms. Siis WTF, kyllä ihmiset on sitten hulluja :-D

                        Comment


                        • #13
                          Kävin luetuttamassa viat.

                          Lambda-anturi vika oikea
                          Veden lämpötila-anturi vika
                          Seos laiha oikea ja vasen


                          Että tälläisiä...

                          Comment


                          • #14
                            Pikkuvikoja.

                            Comment


                            • #15
                              Perussettiä. Omassa RS4:ssä aikanaan sai noita lambdoja ja pakolämpöantureita vaihdella aika tiuhaan. Nuo sekalaiset viat voivat sitten joskus viitata myöskin MAF:iin. Kannattaa seurata nyt vikojen nollauksen jälkeen, mitä sinne tulee takaisin.

                              Vianetsintälogiikka oman kokemuksen mukaan:
                              -onko imusarja tiivis vai vuotaako letkut (paineistustyökalulla testataan)
                              -vaihdetaan ne anturit, jotka herjaavat, eli lambdat ja pakolämpöanturit
                              -vaihdetaan MAF

                              Ja noilla se sitten tuli yleensä kuntoon. Käytin autoa aikanaan LMS:llä, ja osaavat kyllä noita RS:iä edelleen huoltaa.

                              Comment


                              • #16
                                Jos/kun hytkyminen johtuu puuttuvasta kipinästä niin siitä(kin) aiheutuu laihan näköistä seosta, lambda kun mittaa jäännöshappea.

                                Comment


                                • #17
                                  Pitää paikkansa. Itselle ei aikanaan osunut sytkäongelmia, mutta toki se laite oli tuoreempi silloin. Laajemminkin, vikakoodi jostain anturista ei tarkoita automaattisesti osanvaihtotarvetta. Eli kannattaa käyttää asiantuntijaa noissa, jos ei itsellä ole sitä tuntemusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Maffi kannattaa katsoa milloin on päivätty. Päiväys on osassa. Tuo kannattaa vaihtaa kuitenkin. Hinta vaihto-osana reilun satkun.
                                    Samalla kannattaa vaihtaa lämpöatura joka sijaitseekin siellä maffin alapuolella.

                                    Sitten vikakoodien nollaus ja opittujen arvojen nollaus. Kovaa ajoa ja tutkaileen tuleeko uusia koodeja. Jos lambdoja herjaa niin vaihtoon vain, samalla molemmat.

                                    Nuo on kuluvia osia joihin vainRisan omistajan on totuttava :D

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla on irto rs4 maf antureita kun jostain syystä omassa noi ei hajookkaan ja otin niitä varastoon varalle, heh käänteishuoltoa. yks egt:kin vielä on.

                                      Jos mahdollista niin noita antureita kannattais lokittaa vaikka vagcomilla (vcds) eli ekana ostaisin vcds:n jos aiot tuota itselläs pitää tai ylipäätään pysyä vag konsernin autoissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Yksi mikä saa vissiin auton käymään laihalla, ovat murtuneet jousto-osat pakoputkistossa. Sitäki kannattaa kattoa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Enpäs ymmärrä että miksi se niin voisi tehdä? Taaemmat lambdat on niiden jälkeen, mutta ne ei vaikuta seoksiin.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 26.10.2010, 22:52. Perustelu: Pienenpieni typo korjattu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mjaa, pistin siksi "auton" kun omassa tapauksessani moinen vika oli A3:ssa. Mutta tuo olikin vain mutuilua. Siksi siinä olikin sana "vissiin" myös mainittuna =).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Huomasin tuossa justiinsa, että moottorin häiriövalo ei syty autossa lainkaan!!!! Siis, kun virrat laittaa päälle, niin moottorin valo ei syty edes hetkeksi...

                                              Mistäs h.lvetistä tämä nyt sitten johtuu???

                                              Autossa ei pitänyt olla viritysosia, esim: lastua..

                                              Comment


                                                #24
                                                Boxin maadoitukset arvattu? Huono kontakti jossain. Kosteus ja hapettumat tekee temppuja.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jarre Näytä viesti
                                                  Huomasin tuossa justiinsa, että moottorin häiriövalo ei syty autossa lainkaan!!!! Siis, kun virrat laittaa päälle, niin moottorin valo ei syty edes hetkeksi...

                                                  Moottorin häiriövalon
                                                  ei pidäkään syttyä kuin vasta ongelmatilanteessa.

                                                  Mulla oli vuosi sitten samankaltaista hytkymisongelmaa auton seistyä pari päivää sateessa. Kuiva talli teki tehtävänsä ja syy jäi selvittämättä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei syty mullakaan moot. häiriö valo. JA ruotsista asti selvitin että miksi ei. Sanoivat samaa. Syttyy vasta sitten kun jokin on vialla. Muuten ei syty edes virtoja päälle laittaessa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Veikkaisin puolavikaa...Ei aina pala vikavalo vaikka puola olisikin rikki.Vag-comilla löytyy mikä puolista on rikki. Tai sitten auto käymään ja yksi johto kerrallaan irti, se mikä ei vaikuta mitään on todennäköisesti rikki.
                                                      Tosin kauhean pitkiä aikoja ei autoa kannata käytellä koska bensaa menee palamattomana katalysaattoriin.
                                                      Jos puolat on ehjät niin sitten Maffi.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sain tänään koko vikaluettelon...

                                                        vaihtoon meni:

                                                        Lambdat
                                                        Molemmat bypassit
                                                        Laturi
                                                        Maffi
                                                        Vedenlämpöanturi
                                                        Lähes kaikki imupuolen putket

                                                        En edes uskalla ajatella, mikä mahtaa Audin mielestä olla sellainen vika, mistä moottorinhäiriövalo syttyy!!!!!

                                                        Että näin...

                                                        Laskua odotellessa...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Häiriövalo syttyy vain jos saasteisiin vaikuttavat komponentit vikaantuu.

                                                          Noi on ihan perus huolto-osia biturbossa. Paitsi laturi.
                                                          Halpaa, jos ostaa osat muualta kuin merkkitiskiltä ja vaihtaa ite.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eikö lambdoja lasketa saasteisiin vaikuttaviin komponentteihin??

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X