Elikkä autosta hajosi tehostajan pumppu, ensiksi tehostus heikkeni ja sitten loppui kokonaan.
Vaihdoin uuden pumpun (vaihtolaite eli kunnostettu), öljyt hain merkkiliikkeestä eli nekin on juuri oikeanlaiset. Tyhjensin järjestelmän mahdollisimman hyvin vanhasta keltaisesta öljystä kääntelemällä rattia hiljalleen laidasta laitaan kun pumppu oli irti.
Nyt auto käyttäytyy seuraavalla tavalla:
Kun auton käynnistää niin tehostus toimii kuten kuuluukin mutta kun ajaa hetken ja pysähtyy esim risteykseen niin ei tehostakkaan tyhjäkäynnillä.
Kaasua kun painaa siten, että kierrokset nousevat ~1200rpm tasolle niin tehostaa normaalisti, taas kun kierrokset laskevat tyhjäkäynnille, tehostus loppuu.
Jos taas kääntelee rattia samalla kun kierrokset laskevat vaikkapa 1500rpm -> tyhjäkäynti niin tehostus toimii myös tyhjäkäynnillä, jos taas ei kääntele niin ei toimi :(
Pitääkö tuo järjestelmä ilmata jotenkin sen jälkeen kun se on ollut tyhjänä?
Kun asensin uuden pumpun paikoilleen, kaadoin säiliön täyteen öljyä ja pyörittelin pumppua käsin niin kauan kuin järjestelmään meni öljyä em. menettelyllä joten pumppu ei ainakaan ole kuivana pyörähtänyt yhtään kierrosta.
Kun keulan nostaa ilmaan niin ratti on kevyt käännellä eli mitään jumittamista ei hammastangossa tunnu.
Auttakaa viisaammat, oma ymäärrys alkaa olla tämän asian suhteen aikalailla loppu!
Vaihdoin uuden pumpun (vaihtolaite eli kunnostettu), öljyt hain merkkiliikkeestä eli nekin on juuri oikeanlaiset. Tyhjensin järjestelmän mahdollisimman hyvin vanhasta keltaisesta öljystä kääntelemällä rattia hiljalleen laidasta laitaan kun pumppu oli irti.
Nyt auto käyttäytyy seuraavalla tavalla:
Kun auton käynnistää niin tehostus toimii kuten kuuluukin mutta kun ajaa hetken ja pysähtyy esim risteykseen niin ei tehostakkaan tyhjäkäynnillä.
Kaasua kun painaa siten, että kierrokset nousevat ~1200rpm tasolle niin tehostaa normaalisti, taas kun kierrokset laskevat tyhjäkäynnille, tehostus loppuu.
Jos taas kääntelee rattia samalla kun kierrokset laskevat vaikkapa 1500rpm -> tyhjäkäynti niin tehostus toimii myös tyhjäkäynnillä, jos taas ei kääntele niin ei toimi :(
Pitääkö tuo järjestelmä ilmata jotenkin sen jälkeen kun se on ollut tyhjänä?
Kun asensin uuden pumpun paikoilleen, kaadoin säiliön täyteen öljyä ja pyörittelin pumppua käsin niin kauan kuin järjestelmään meni öljyä em. menettelyllä joten pumppu ei ainakaan ole kuivana pyörähtänyt yhtään kierrosta.
Kun keulan nostaa ilmaan niin ratti on kevyt käännellä eli mitään jumittamista ei hammastangossa tunnu.
Auttakaa viisaammat, oma ymäärrys alkaa olla tämän asian suhteen aikalailla loppu!
Comment