Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 b5 röpeltää yms

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 b5 röpeltää yms

    Taas näitä mystisiä S4 toimintoja...

    Aluksi rupesi röpeltämään kunnolla meno puutuen täysin täydellä kuormalla ja sitten jo pienilläkin. Tulpat vaihtoon ja jee jee, kaikki toimi.

    Sitten alkoi havaita täydellä kuormalla välillä ihan vähän hyytymistä ajoittain, ikäänkuin aivan pieni röpellys (huomaa koneen äänestä). Ilmamassa tekee siinä kohtaa pienen kuopan ja meno saattaa jatkua kasvavasti tämän jälkeen. Vaihdoin puolat ja ei vaikutusta + että melko heti tämän perään alkoi radalla tekemään ajoittain kunnon röpellystä, jolloin hyytyi täysin ja lähti taas yhtä-äkkiä täysillä eteen päin. Tien päällä en ole saanut kertaakaan täyttä röpellystä tulppien jälkeen mutta radalla ihan satunnaisesti tai vähään aikaan ei ollenkaan.

    Nyt taas logittelin tätä tien päällä juuri ja juuri havaittavaa tehokuoppaa, moottorin äänestä tunnistaa ja ilmamassa ikäänkuin jää vähäksi aikaa samaan tasoon ja jatkaa sitten kasvuaan. Mutta nyt huomasin tällä kertaa myös sellaisen, että tuon tehon menetyksen kohdalla kaasuläppä menee 100%=>50% , joten ei ihme ettei nyt vedä täysillä ! Ahdot tippuu 0.1 bar.

    Siis WTF ?

    Sytkävahvistimet on tilattu ja saa ne kohta. Voiko se ruokkia noita kaikkia vikoja ? tien päällä täysi röpellys lähti heti tulppien vaihdolla ja tilalle tuli satunnainen pieni tehonmenetys yli 300 g ilmamassoilla ainoastaan. Radalla kovalla rasituksella saa lisäksi todella harvoin täyden röpellyksen.

    EGT on uudet ja logitettu toimivan.
    MAF on uusi ja toimii
    Kaasuläppä on sopeutettu ja OK toimii
    Puolat/tulpat uudet
    Ilmansuodatin uusi
    Ei katteja putkistossa

    Ja sokerina pohjalla => EI VIKAKOODEJA TIETENKÄÄN.

  • #2
    Veikkaus vaan bensapumppu/suodatin?

    Comment


    • #3
      Seokset on ok laajakaistalla katsottuna, vika on siis ikään kuin täysin randomilla tuleva ilman mitään muuta logiikkaa, kuin kova kuorma koneessa.

      Comment


        #4
        Veikkaan koodia ton throttlen jutun takia.

        Comment


        • #5
          Joo toi kaasuläppä juttu ilmestyi vasta nyt, tosin ecu ei pääse ahtopaineita tiputtamaan ollenkaan halutessaan, joten jos jostain syystä sitä haluaa, tekee kuorman pudotuksen varmaan kaasuläpällä. Sen puolesta ajattelin jonkun komponentin mättävän, misfireä en ole nyt vielä katsonut.

          Sytytyspyoleen ajattelin liittyvän sen takia, kun tulppien vaihdolla loppui täysi röpellys siihen paikkaan, jääden vain korkeilla kuormilla pieni satunnainen katvealue tehossa.

          Comment


            #6
            No kohtahan se selviää kun saat sytkävahvarit. Noi läpän säädöt vaan mun päässä saa aina koodivirheet soimaan vaikka tässähän noi tuli myös matalilla ahdoilla tosin silti voi johtua ahdon liian nopeasta noususta tms.

            Comment


            • #7
              Joo liian nopea nousu ei vaikuta tähän ilmamassa vajaukseen, koska se tulee 5000 paikkeilla mutta radalla röpeltämiseen se voi kyllä vaikuttaa.

              Tähän asti läppä on pysynyt 100% aina kaasulla.

              Comment


              • #8
                Joo hyvin alkoi sytkävahvistimilla meno, puhtaita vetoja monta perään kunnes alkoi taas empimään ajoittain. Ahtoja pyysi vähemmän empiessään ja kaasuläppää tarjosi kiinnipäin. Ei misfirejä ja seokset ok.

                Alkoi sitten EGT näyttämään taas kummia 940 asteen lukuja ja nauhalle sattui harvinainen totaali röpellys, joka paljastui EGT paniikki rikastukseksi. Se siis syynä radalla ja jotenkin samalla sotkee tuo empimisenkin mukaan, kun näyttelee 940 asteen lukuja.

                Joopa joo, oli tämäkin EGT anturi vain tasan vuoden vanha, kuten se edellinenkin, jonka vaihdoin aikaisemmin. Vaikeuttaa loggausta kun ei meinaa vikaa saada nauhalle.

                En yhtään enää ihmettele, miksi säätäjät haluaa poistaa nämä anturit käytöstä ja taidan nyt kyllä minäkin...

                Voiko mitään vastuksia yms laittaa anturin liittimeen, jotta sen saisi irti anturista ja arvot pysyisi siinä vakio 945 ? Liitin irti ajellessa näyttää 1030 muttei anna vikakoodia ? kuitenkin korjaa seosta heti ahdoilla.

                Comment


                • #9
                  Kaipa toi on sitte se syy miks ne esim. vast:illakin haluaa poistaa ne käytöstä.
                  Tai jos joku kertos jonkun muun syyn?Saiko Marko koskaan vastausta miksi ne oli poistettu?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä nuo pitäisi käytössä pitää, jos vehkeet meinaa ehjänä pitää mutta rs6 versiot varmaan täytyy koodata kiinni. Sitä ennen voisin kikkailla nuo pois, jos jollain olisi tietoa vastus tms hommista ?

                    Comment


                    • #11
                      Rs6 versiot olisi kyllä optimaaliset. Minulla olis pari 1/2 vuotta ajettua EGT anturia jouten..
                      Kysymys on vetämässä, mutta uskoisin yhden syyn deleteintiin olevan ainakin isoissa kiteissä tilan ahtaus.
                      Liekö toinen syy sitten heikko kestävyys.

                      Comment


                        #12
                        Taitaa olla pulssisignaali, että vaikka ecu ehkä jännitetasoa seuraakin niin saako silti vastuksella tehtyä.

                        Comment


                        • #13
                          Niinpä taisi ollakkin pulssilla, voihan piru.

                          Comment


                          • #14
                            On tuolla joku rohkea tempun tehnyt

                            http://forums.audiworld.com/showthre...ght=egt+delete

                            Nämä on näitä nettiohjeita...do it your own risk tyyliin
                            Viimeksi muokannut Marko77; 23.10.2010, 08:15.

                            Comment


                            • #15
                              Tuossa vaynen toisessa EGT keskustelussa RS6 anturiasiaa puitiinkin jo ja ei pitäisi olla paha nakki softata anturit.

                              Comment

                              Working...
                              X