Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 kaasuläpän sopeutus ei onnistu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kertosit vaan

    Comment


    • #32
      joo antaa tulla, kaikki keinot on nyt tervetulleita, alkaa usko loppua

      Comment


      • #33
        Kaasupolkimen asentotunnistin maybe?
        Biturbossa accelerator position senders G79 ja G185

        Attached Files
        Viimeksi muokannut Pitkänen; 13.8.2011, 12:28. Perustelu: kuva

        Comment


        • #34
          vähän epäilyttää tuo kytkin, itsellä kun auto oireilee 1000-3000prm ja ainoastaan kone lämpimänä, kylmänä toimii normaalisti.

          Comment


          • #35
            tulikos noihin käynnistyksen rpm asioihin koskaan selvyyttä mistä johtuu? Itsellä tekee kans ihan samaa nyt kun on kelit lämmenneet.

            Comment


            • #36
              Eipä tullu ainakaan omalla kohdalla.

              Uusin oireilu on nyt ,että silloin tällöin käynnistäessä(ehkä enempi kuumilla ilmoilla oli kone sitten kylmä tai kuuma) kierrokset huutaa muutaman sekunnin 2000rpm ja sitten siitä laskee noin 2 sekunnissa jonnekkin 1100-1200rpm sekä samalla joku pytty yskii ja tätä kestää noin minuutin auton käydessä tyhjäkäyntiä tai vaikka polkasis paikallaan.

              Ensimmäinen kunnon kiihdytys tästä käynnistys tilanteesta tuo auton taakse "tehodiesel" savut , eli koko kaista mustana. Tämän jälkeen homma rauhoittuu jostain syystä.

              Tämän lisäksi ihan päivästä kiinni milloin on kunnolla potkua mukana jos taas toisinaan ei (ahtimet huutaa leipää mutta mitää ei tapahdu veto puolella, kierrokset vaan nousee laimeasti)

              Käy nyt samantien ottamassa uudet vikakoodit.

              Hirveen vaikea logittaa tota pätkivää pyttyäkin kun vika ilmaantuu vain silloin tällöin.


              Eipä ollut mitään vikakoodeja, VCDS:llä katottu.

              Tulpat on vaihdettu joku kuukausi sitten kun luulin tuon pytty ongelman niistä johtuvan , eipä ollut niissä vika. Ilmeisesti joku puola silloin tällöin pätkii.

              Yksi oireilu on myös ajaessa tapahtuva raju nykäisy/pamahdus kun hieman painaa kaasua niin että alkaa ahtamaan ja sitten päästää kaasun niin silloin tapahtuu tuo tosi raju nykäisy. Ikäänkuin auto pyrkisi eteenpäin vähän niinkuin automaatti laatikolla ajaisi vaikka on manuaali XD

              Tein vuototestin ja ainakin yksi syyllinen löytyi f-letku halki sakaroiden välistä juuresta, jatketaan vuototestiä kun saa uuden F-letkun.

              Viimeksi muokannut Tosde; 2.6.2014, 21:05. Perustelu: lisäys

              Comment


              • #37
                Dodiin , nyt olisi uusi F-letku asennettu paikalleen.

                Vuototestiä jatkaessa sain paineet nostettua nollasta 0.2 Bar:iin XD kunnes uusi vuodon lähde oli löytynyt.

                Y-letku (se kaasuläpän edessä oleva ns TBB) mapin nysän juuressa parin sentin halkeama läpi asti ja sieltä suhisi paineet taivaan tuuliin.

                Täytyy tilailla nyt sitten uusi Y-letku ja jatkaa edelleen vuotojen etsimistä.

                Comment


                • #38
                  Uppia taas.

                  Nyt on siis korjailtu noita vuotoja f-letku sekä y-letku uusittu , uudet TT audin "710N" bypassit. Enempiä isoja vuotoja en enää korvakuulolla huomannut.

                  Tämän jälkeen perehdyin tuohon yksipytty pois pelistä silloin tällöin ongelmaan , tilasin tepolta 4kpl Huco puolia(antoi kukkaro varaa vain 4kpl) sekä uuden maffin koska vanha näytti max 198g/s täyskaasulla vaikka on lastutettu ässä kyseessä.

                  Puolat ja maffin vaihdoin toissapäivänä ja nyt tasaantui käynti (ei tärise koko auto tyhjäkäynnillä) , tosin edelleen tuo 1200rpm kierrosten "huutaminen" hetken aikaa 1-2minuuttia esiintyy , liekkö kuuluukin tehdä sitten noin.

                  Jännää oli se että puolien ja maffin vaihdon jälkeen vetoja oli huomattavasti huonommin kuin aikaisemmin ja vikakoodia pukkasi että kumpikin puoli meni liian laihalle. Noh akun kenkä irti pariksi tunniksi ja kaasuläpän sopeutus , tämä jälkeen ei enää tullut mitään vikakoodeja. Pitäisi käydä logittamassa tuota maffia että mitä antaa.

                  Nyt siis kiihdyttäessä täyskaasulla ekana lähteen vetämään ihan ok sit nyypähtää 3000-4500rpm välissä ja lopussa taas vetää jotenkuten , tuntuisi myös että osakaasulla kiihtyisi huomattavasti paremmin kuin täyskaasulla.

                  Olisiko ahtopuolella mahdollisesti vuotoja vai mistä nyt pitäisi vikaa lähteä hakemaan. Uudet tulpat tilasin "RS2" malliset ja tepolta pitäisi vielä loput 2kpl uusia puolia tilailla niin saisi eliminoitua nuo kohdat.

                  N75? mites tota N75 pystyy testaamaan taikka sen letkuja että vuotaako sieltä?

                  Comment


                    #39
                    Jännää oli se että puolien ja maffin vaihdon jälkeen vetoja oli huomattavasti huonommin kuin aikaisemmin ja vikakoodia pukkasi että kumpikin puoli meni liian laihalle.
                    Ihan normaalia, jos ei nolla vikakoodeja osien vaihdon jälkeen. Vikakoodien nollaus nollaa adapaation myös.

                    Comment


                    • #40
                      ok , onkos näissä se jonkinmoinen reaaliaikainen itseoppimistaito , eli siis kun vaihtaa vaikka maffin niin parhaimmat potkut löytyy vastan muutaman päivän ajo jälkeen?

                      Comment


                      • #41
                        Nyt olisi asennettu "RS2" tulpat sekä kaikki puolat ovat nyt uusia Huco merkkisiä.

                        Käynti tasaantui vielä vähän paremmaksi.

                        Mitenkäs paljon tuo ahtopaineen suhina pitäisi kuulua täyskaasu kiihdytyksessä ulos autosta eli siis kun ajaa ikkuna auki ja sitten talla tiskiin?

                        Omassa tuntuisi että kuskin puolelta tulisi todella kova suhina , olisikos mahdollista että esim välijäähdytin vuotaa paineet pihalle?

                        Comment


                          #42
                          Mutta kerääkö painetta. Mitkä välijäähdyttimet on sinulla paikallaan? Alkuperäiset voivat vuotaa kennon ja päädyn saumasta. Painetestillä selviää.

                          Comment


                          • #43
                            Ihan orkkis coolerit ovat , täytyy koittaa painetestillä jos nyt kuitenkin suhisis vielä jostain.

                            Nyt on siis edelleen ominaisuutena se että osakaasulla potkua on huomattavasti enempi , täyskaasulla meno on paljon laimeampaa ja ainoa ero osa ja täyskaasulla on tehonpuutteen lisäksi että täyskaasulla tuo suhina ääni kasvaa kovemmaksi sekä ahtimet ilmottelevat jo iloisella vinkumisella olemassa olostaan kovemmalla äänellä (ahtimet ovat vaihdon tarpeessa , mutta ei kyllä tämän pitäisi noin vaikuttaa , selkeästi kyllä kuulee että kumpikin ahdin pyörii)

                            En tiedä liittyykö samaan "vikaan" , mutta jos kiihdyttää täyskaasulla ja sitten päästää kaasun osittain pois noin 75%:iin eli neljänneksen , tällöin auto rytkäsee rajusti ihan kuin kaikki tehot hetkellisesti katoaisi kokonaan ja sitten tulisi takaisin. Voisiko tämä johtua voimansiirron väljyydestä , tuntuu sitäkin olevan kohtuullisesti.

                            Sitten olisi vielä se ongelma että kun yritän logittaa ahtopaineita Vcds-lite:llä niin jokainen kerta siinä tulee loggauksessa joku error että lokitus menee pieleen(lokitus päälle ja saa sen muutaman sekunnin talteen sitten tilttaa). Tätä ongelmaa ei ole kun esim lokittaa maffia , joten en ole saanut mitattua miten ahdot seuraa pyydettyä.

                            Ja nyt on edelleen sama myös se että on ihan päivästä kiinni miten paljon löytyy potkua...

                            Comment


                            • #44
                              Jälleen koitetaan selvittää puuttuvan tehon ongelmia.

                              elikkäs tänään lukasin vikakoodit ja tuli tämmöinen , mitään ei autolle ole tehty moneen kuukauteen ja ensimmäistä kertaa näin tämmöisen koodin. Mikähän mahtaa olla vialla?

                              VCDS-Lite Version: Release 1.2
                              Sunday, 05 October 2014, 14:01:48:0
                              Control Module Part Number: 8D0 907 551 C
                              Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G01 0002
                              Software Coding: 05711
                              Work Shop Code: WSC 00000
                              VCID: 2A2781ABC5E7
                              1 Fault Found:
                              17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
                              P1556 - 35-10 - - - Intermittent

                              Comment


                                #45
                                Ahtovuoto luultavasti.

                                Comment


                                • #46
                                  Voi olla joo , ahtopaine testi kamat just roudaamassa autolle. Netistä äkkiä lukasemalla voisi olla myös N75 venttiili?

                                  Vielä lisäyksenä tämmöinen liekkö vika , kaasuläppä pitää outoa vinkunaa kun laittaa virrat päälle , sit ku se aikansa vinkuu niin se loppuu mutta alkaa heti uudestaan kun koskee kaasuun. Sopeutus ei mene läpi mutta läppä reagoi kaasupolkimen asentoon. Nyt on toinenkin kaasuläppä käsissä ja sillä tekee ihan samaa , eli ilmeisesti ei johdu kaasuläpästä tai sitten kuuluukin tehdä noin. Ohessa linkki videoo missä ääni esiintyy.

                                  https://www.youtube.com/watch?v=v56DtCx58iw
                                  Viimeksi muokannut Tosde; 5.10.2014, 14:41.

                                  Comment


                                    #47
                                    Normaali ääni.

                                    Comment


                                    • #48
                                      ok.

                                      Tuo ylempi vika selvisikin painetestillä...

                                      Parikuukautta sitten vaihettu y-letku halki toisen y sakaran saumakohdasta... ostettu marmorilta.

                                      Comment


                                        #49
                                        Liekö kiristetty liian tiukkaan tai huonot klemmarin syynä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          klemmarit on uudet marmorilta ne niinsanotut korvaavat enkä oikein tuohon liikakiristykseenkään usko kun klemmarin kiristyskohta on kuitenkin ihan eri kohdassa kuin repeämä ja kun sauman kohdalla on niin minun mielestä joku valmistushärö.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt voi vihdoin hymyillä ja todeta ,että ässä on kunnossa. Kyllä on niin iso ero kun tuli tehot takaisin että huhhuh. Painaa penkkii kunnolla niinkuin pitäskin ja vetää tasaisesti koko kierros alueen.

                                            Viimeksi tuntenut samoja vetoja ehkä kolmevuotta sitten viimeksi.

                                            Vaihdoin siis jälleen tuon y-letkun kun uusikin meni halki(liekkö menny heti ekalla vedolla halki , koska auto ei toiminut kertaakaan näin kuin nyt toimii)

                                            Nyt ei painetestillä ainakaan mitään älyttömiä vuotoja ole ja pitää paineet sisällä normaaliin tapaan(mittari laskee pikkuhiljaa takaisin nollaan)

                                            Aikaisemminhan ässä ei jaksanu tehdä edes hiekkatiellä jälkiä hiekkaan vaikka talla oli pohjassa XD
                                            Viimeksi muokannut Tosde; 8.10.2014, 11:19. Perustelu: korjaus

                                            Comment

                                            Working...
                                            X