eli kun hetki sitten auton ostin niin ei ollut mtn vikaa. pystyi ajelemaan pienellä painen nostoilla 0,7 vakio vissiin 0,5-0,6. mutta nyt se on ruvennut veteleen jtn moottorin turvarajola päälle. auto ei vissiin ole vika tilassa mutta kun on painetta vaikka 0,6 säätö ja lähtee ykkösellä niin auto rupee rykimään hullunlailla.eli katkoo vissiin bensan syöttöä?.ja vakio paineilla sama tapahtuu kun painaa kaasua 80kmh vauhdista? ihmettelen vaan että miksi se tekee tuota kun ei 1kk sitten ollut mtn tuollaista. tietysti täytyy vissiin ruveta käyttämään 98 tuossa.ajattelin että voisko nakutus antureissa olla vikaa.?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
a4 1,8tq aeb vm96 vetää turvarajoja
Collapse
X
-
niin on tarkoituskin ja samalla vaihtuu ahdin ja pakosarja+ koneeseen tulee uuttaa sisuskalua ja tepolta kytkin ym. mutta ihmettelen vaan. kuinka helposti nuo nakutus anturit renaa ja onko niihin mtn mittaus tekniikkaa tai vakio arvoa. mitä puolia suosittelet? alkuperäisiä? nuissa lukee että s4 mutta tuskin mtn merkkaa
Comment
-
Ei taida nakutusantureihin liittyä mitenkään. Uudet vakio puolat vaan tilalle, vanhat vetelee viimeisiään jos ahdoilla rykii. Ja tosiaan se alkuperäinen ahtopaineensäätövena kannattaa pitää siellä, muilla saa vaan ongelmia.
Vikakoodit kannattas lukasta kans, varsinkin jos tuo puolien uusiminen ei autakkaan.
Comment
-
tuossa näyttäs olevan kolmea mallia motonestissä
Puolahattu VAG-1,8 OVAALIliit 10-1144 1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /OVAALIliitin [1995 - 2000] 29.90 €
Puolahattu VAG-1,8 OVAALIliit BOSCH 10-1220 1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /OVAALIliitin (alkuperäinen Bosch) [1995 - 2000] 49.90 €
Puolahattu VAG-1,8 SUORAKliit 10-1152 1,8-Turbo Tulpanhatussa jos painettava /SUORAKliitin [1995 - 2000] 37.50 €
Comment
-
-
Boksi ei tiedä ahtopaineesta tuon taivaallista, koska paineanturiointia ei ole. Pelkästään ilmamassalla pelataan.
Seoksiakaan ei tutkita lambdasäädön ollessa pois päältä (eli isolla kuormalla). Nakutusanturoinnin kautta suojaa on kuitenkin olemassa, koska laihalla käyvä tapaa olla aika nakutusherkkä.
Comment
-
ei auttanut puolat ja tulpat
vaihdoin juuri tänään uudet puolat 4kpl +bosch tulpat ja asentelin pa-säätimen mittarilla
vakio ahdot kestää hienosti muttakun niitä nostaa vaikka vaan 0,7-0,8 niin rupeaa pätkiin ja varsinkin isolla vaihteella. eli sähkö osat ei auttanu tilannetta
seos on aika kohdillaan ja jopa hieman rikaskin innovaten laajakaistalla katsottuna. huom auto ilman kattia.mutta painetta kun nostaa niin meno katkeaa. oli n75 kiinni tai ei. viritystä ei ole muuta kun bleed,pa-säädin 1:1 lineaarinen vakio säätimen jälkeen,3 tuuman downpipe ja putkisto ilman kattia.otr bybass ja uusi n75.mistähän moinen vois johtua. bensan painetta en ole nähnyt ahdoilla koska mittari moottori tilassa mutta voisiko olla suodin tukossa/pumppu viimesillään.
mikä on maffin imetyn ilman maks raja-arvo ei luulisi sen noin nopeesti tulevan.Viimeksi muokannut jaskaz; 26.1.2011, 12:41.
Comment
-
No siis jos bleedi kiinni ja yrittää vakio softalla nostaa ahtoja tuonne mainitsemaasi 0.7-0.8bar niin varmaan pistää pelin poikki, kun ilmaa menee reilusti yli pyydetyn. Ei siinä mitään vikaa ole. Eli edelleen bleedi poijes ja antaa n75 ohjata ahtopainetta ohjelmallisesti. Eikä tämä ole piruilua vaan sitä oikeaa tietoa. Nämä bleedi viritykset on nähty ja koettu moneen kertaan, eikä toimivaa ole tullut.Viimeksi muokannut VilleP; 26.1.2011, 00:11.
Comment
-
vakio ahdot kestää hienosti muttakun niitä nostaa vaikka vaan 0,7-0,8 niin rupeaa pätkiin ja varsinkin isolla vaihteella... oli n75 kiinni tai ei. viritystä ei ole muuta kun bleed...
Eli villeä kompaten, jos ei kerran ole softaa muutettu niin autosi toimii juuri niin kuin pitääkin.
Comment
-
Kannattaahan se heittää roskikseen, kun se ei toimi vakio-ohjelmalla niinkuin tahdot vaan sisältää moottoria suojaavia turvaominaisuuksia kuten ilmamassarajan.
Sopivat taidot omaava henkilö voi sieltä niitä rajoja nostaa ja jättää vaikka muuten ohjelman vakioksi. Sitten on hyvä tilaisuus bleedivirityksillä koittaa rikkoa vehkeet.
Lopputulos lienee aika paljon kivuttomammin ja halvemmalla toimiva kun vaan kiikutat sen auton vaikkapa sinne Motestille kuten ylempänä totesit.
Tästä vielä vähän lukemista:
http://www.audiclub.fi/audifinns/announcement.php?f=68
Comment
-
Kannattaa nyt toisaan järjellä miettiä että laittaako 2000€ toiseen moottorin ohjaukseen ja säätöön, vain että saa bleedin toimimaan, josta lopputuloksena ehkä käkikello kone. Lastu maksaa sen 300-500€ ja on kaikkein toimivin vaihtoehto. Sillä saat sen +1bar niitä ahtoja ja tehoakin mukasti enemmän kun bleedillä leikkimällä.
Comment
-
vaan eipä sittenkään toimi kävin äsken tossa kaupassa ja huomasin että nykäs pari kertaa myös vakio ahdoilla.
ville pakettiin kone tulee muuttumaan 100% osiltaan eli eaglen kanget,arp pultit,cometic tiiviste,punametalli laakerointi,+muut koneustukset myös männät tarpeen mukaan, s2 asetelma,vauhtis tepolta,
holset hx35 ahdin+ irtoportti,vaparin nokat/hariselta kisanokat, myös moottorin ohjaus vaatii päivityksen jo siinä vaiheessa.toki custom lastu olis mahdollinen.jostain kuulin että motronicilla ja a8 massamittarilla on kans päästy aika pitkälle tarkoittaen säätöä ja penkitystä sen jälk. jostain treadista luin että porkkis vääntää softia kohtuu hintaan kys koneisiin? mutta tekeeköhän hän myös softan tommoselle paketille.?Viimeksi muokannut jaskaz; 26.1.2011, 16:07.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jaskaz Näytä viesti...toki custom lastu olis mahdollinen...
Comment
-
Tuota, mitähän tähän nyt sanois...
Eli mulla EI oo bleediä, eikä tarvitsekaan.
Pelkällä softalla ahtaa "jatkuvana" n. 1,2bar ja piikkinä käväisee ajoittain pyöreästi 1,4bar.
Ei tuohon ihmeitä tarvita, pelkällä softalla tekee jo ihmeitä. Tietysti jos mennään HC -virityksiin niin sitten tietysti tarvii vaikka mitä, ja maksaakin vaikka mitä ;)
Comment
Comment