Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 jyristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 jyristää

    Välillä jyristää kiihdyttäessä ja tasakaasullakin.Tuntuu ihan kuin laatikko luistaisi,mutta kierrokset eivät kyllä näyttäisi nousevan.Vaihdoin laatikonöljytkin varmuuden vuoksi,öljypohjassa ei juuri ollut metallilastua eikä kytkimen kitkamateriaalia.Vikakoodeja ei ole.

  • #2
    Onhan auton rengastus täsmälleen samanlainen joka kulmassa ja oikeaa kokoa? Eri rangastus eri akseleilla jne nelivedossa rikkoo laatikon. "eri kulmissa" on eri pyörimisnopeus. Tosi herkkä sellaiselle.

    Comment


    • #3
      Kyllä on ja on toiminutkin tuolla rengastuksella.245/35 ja 285/30-20.
      Jurina on sellainen kun ajaisi sellaisen tienreunaviivan päälle missä on ne "herätys urat".Tänään huomasin että kun turbiini on lukittuna hiljaisessa vauhdissa ja kun painaa hiukan kaasua niin alkaa silloin jyristää.Vaikuttaa vähän turbiinivialta..

      Comment


      • #4
        Sekään ei tietysti ole poissuljettu että kävisi välillä vajailla pytyillä.Kuitenkin tuntuu kun se välillä tasakaasulla jyristää niin veto hieman hiipuisi mutta ei kuitenkaan näy kierros eikä nopeusmittarissa.

        Comment


        • #5
          Tarkoitatko että sinulla on toisella akselilla 30-sarjan ja toisella 35-sarjan renkaat? Tätä juuri tarkoitin. Tiptronic+neliveto ei siedä eri profiilin renkaita ja aloittaa ääntämisen ja lopulta porsii. Haulla löytyy lisää. Jollain oli A8:ssa juuri tuollainen ongelma ja se poistui laittamalla saman profiilin renkaat. Kannattaa ainakin koittaa vaikka lainarenkailla (talvikumit?).

          Comment


          • #6
            Juu renkaat ovat saman korkuiset,leveydellähän ei ole merkitystä.Täytyy kokeilla tietenkin.

            Comment


              #7
              Noissa renkaissa hyvinkin tarkkaan sama halkaisija niin siitä ei pitäisi olla kiinni.

              Comment


              • #8
                Pääseekö Vag Comilla(311,2) loggaamaan turbiinin tilaa ja kierroksia?

                Comment


                  #9
                  Kyllä pääsee ja pystyy tsekkaamaan muutenkin laatikon arvoja, kuten lukon toimintaa jne. En muista tarkemmin, mutta laatikon puolelta ne arvot löytyy.
                  Kierrosten seilaaminen viittaisi lukon temppuiluun.

                  Comment


                  • #10
                    Turbiini kyllä lukittuu mutta välillä tuntuu että joutuu ajamaan pitkän aikaa ennenkuin menee lukkoon.

                    Comment


                    • #11
                      Kannattaa kokeilla nollata laatikon muisti, ohjeet löytyy hakutoiminnolla täältä ja tietysti tarkistaa vielä öljyn taso oikeaoppisesti että on varmasti oikea määrä öljyä. Auto vaaterissa, lämpötila oikeana ja N:llä joutokäynnillä.

                      Comment


                      • #12
                        Laatikko resetoitu ja kokeiltu eri ohjelmilla.Myös laatikkoöjyt tarkistettu moneen otteeseen.

                        Comment


                        • #13
                          Ei näe turbiinin tai lukitussolenoidin tilaa VagComilla.Vaihteiden solenoidit kyllä näkyy.Huono vaan logata ajonaikana kun yhteys katkeaa kun kierrokset nousevat yli 2000 kierroksen.Mistä Blockista muuten löytyy vaihteiston lämpötila?

                          Comment


                          • #14
                            Selvisikö tämä ongelma?

                            Comment

                            Working...
                            X