Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8TFSI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8TFSI ei käynnisty

    Moi

    A3 1.8TFSI ei käynnisty.

    Edellisellä ajolla ennen starttivikaa oli pahoja käyntihäiriötä ja moottorivalo syttyi ja vilkkasi ++ kone tärisi ja kävi tosi epätasaisesti.

    Nyt startti pyörittää konetta, mutta tuntuu kuin ei olisi puristuksia ollenkaan.

    Tarkistettua/vaihdettua tähän mennessä:
    - Tulpat
    - sulakkeet
    - puolat (ok ?)

    Akku ollut irti jotta tuli opittua että sen käyttöönotto ei onnistu itseltä.

    Statusta > VCDS Version: Release 10.6.1 :
    01-Engine -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    47-Sound System -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000



    Ideoita tarvitaan! kiitos!

  • #2
    Ihan alkajaisiksi se asuinkunta sijaintiin.

    Comment


    • #3
      Morot,
      Kunta päivitetty.

      Outoa että VCDS ei anna moottorille virheitä ?? Jos vika olisi esim . nokantunnistimessa niin voisi kuvitella että siitä tulisi erroria .

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja jake12 Näytä viesti
        Nyt startti pyörittää konetta, mutta tuntuu kuin ei olisi puristuksia ollenkaan.
        Onko koneessa sitten puristuksia? Jakohihna kun katkeaa tai sutaisee tyhjää, niin starttaaminen kuulostaa tulpattoman mopon polkemiselta.

        Comment


        • #5
          Eikö 1.8tfsi:ssa ole ketju ?

          Siis tulpat ainakin saa bensaa , mutta kipinä on hukassa.

          Mistä näen onko ajonestolaite päällä ?
          Viimeksi muokannut porkkis; 12.10.2010, 12:22. Perustelu: kummallinen viiva pois

          Comment


          • #6
            Moi

            Onko ideoita mistä aloittaa vian etsiminen ? siis VCDS ei anna hirveästi virheitä.

            Comment


            • #7
              Lämpötila-anturi? Kato testerillä suoraan paljonko näyttäisi olevan moottorin lämpö.

              Comment


              • #8
                Ajoneston merkkivalo (jos noin uudessa se vielä on) jää starttauksen jälkeen vilkkumaan jos syy on siinä. Tosin ainakin vanhemmissa audeissa moottori käynnistyy pariksi sekunniksi ja sitten sammuu jos ajonesto blokkaa.

                Comment


                • #9
                  Mittaristoon syttyy ratin merkkivalo ensin punaisena ja vaihtuu keltaiseksi hetken päästä, mutta jää palamaan vai onko tämä ratin kulma-anturin merkkivalo ?

                  Comment


                  • #10
                    Olisiko niin paljon karstaa venttiilien välissä ettei ole puristuksia?

                    Comment


                    • #11
                      Moie

                      pientä updatea.. käynnistettäessä välillä kone hörähtää/poksauttaa ilmanputsariin....?
                      Miten voin mitata puolien kunnon, ainakin kahden keskimmäisen piikin välillä taisi olla n. 60ohmia.

                      Ja lämpötila-anturille tulee arvoja.
                      Viimeksi muokannut okkim; 13.10.2010, 10:05. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi siis sitä.

                      Comment


                      • #12
                        löyty syy: nokkaketjun kiristin hajonnut. Ainakin ylimmäisin ja ilmeisesti myös toinen isoista kiristimistä, koska ketju hyppii nokan rattailla??? Meneekö venttiilit jos kiristimet hajoavat ?

                        Comment


                        • #13
                          Eiköhän siellä ole venat ja männät tavanneet jostain syystä, sen verran noissa uusissa on puristuksia et aika toivoton rakentaa vapaasti pyöriväksi.

                          Comment


                          • #14
                            Jos oli kannessa ennestään paljon osia, nyt niitä on vielä enemmän ;) Yhden pd:n nähnyt kun jako hyppäsi tyhjäkäynnillä => venttilit mutkalla, paininkupit palasina, yms... vakuutus korvasi onneksi

                            Comment


                            • #15
                              Ja eiköhän siellä ole jumi päällä jos kerran nokkaketju hyppii rattaiden yli.

                              Comment


                              • #16
                                Moi

                                Joo, ketjunkiristimestä oli lähtenyt ns. sokka irti ja kiristimen mäntä ei lukinnut ketjua, hyvää laatua.

                                Comment


                                  #17
                                  Paljonko on ajettu moottorilla?

                                  Comment


                                  • #18
                                    rauhallista työajoa 110000km.

                                    Comment

                                    Working...