Tää nyt taitaa olla enemmän tällänen yleisneuvo suojakumin vaihtoon mut.
Jos ei viitti/saa niveliä auki ottaa niin vedät uuden kumin mattoveitsellä halki saumasta ja liimaat loctitella takas kun kumi on pujotettu nivelen päälle.
Ite oon muutaman tolleen tehny kun ei ole nivel lähtenyt boordeilta auki.
Hyvin on kestäny.
Liimaaminen pitää onnistua sitten ekalla kerralla että kestää.
Ulkonivel pois ja sisäkumi akselia pitkin paikalleen. Samalla vaihtuu kätevästi ulkokumikin :)
Lienee mukavinta ottaa akseli kokonaisuudessaan autosta irti eli napapultti, ylätukivarsien yhdyspultti (lycka till) ja vetarin sisäpää lootasta ja näin voi puuhata pöydällä loput.
Jos ei viitti/saa niveliä auki ottaa niin vedät uuden kumin mattoveitsellä halki saumasta ja liimaat loctitella takas kun kumi on pujotettu nivelen päälle.
Niin no, jos joku tulee mulle pajalle ehdottamaan tuota, niin niskaperse otteella lentää mies ulos..
Se että tuo onnistuu vaatii TÄYSIN RASVATOMAT kädet, palikat yms. Ja sinne uuden nivelen sisään tai vähintään sinne kumin sisään, olisi suotavaa laittaa uutta vaseliinia..
Eli helpommalla pääsee kun purkailee niin kuin kuuluukin.
Tosin hattua nostan jos olet saanut liimattua suojakumin, itse en tosiaankaan lähde tuohon leikkiin.
Porkkista komaten.
Vai uhataan sitä jo niskaperse otteilla. Eihän tänne uskalla kohta enää mitään kirjotella..
Juu no ei tuo mikään autokorjaamo kikka olekkaan ;D
Vaatii tosiaan aika puhtaat pinnat että kestää ja onnistuu vain kerran uuteen kumiin.
Eikös sinne sitten saa uuden rasvan kun vetää kumin pois päältä ja pursottaa?
Kolme kertaan oon tollai joutunu laittamaan (2x vanhaan mazdaan missä oli paikat niin jumissa ja kerran 80 Audiin kun oli entinen omistaja kääntänyt vetarinpultin pyöreeks).
Comment