Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 -89 2.2 q tyhjäkäynti sekoilee+ muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 -89 2.2 q tyhjäkäynti sekoilee+ muuta

    Ensimmäisenä postauksena heti suoraan asiaan;

    Tuollainen 89 lötkö tuli hommattua k-jetillä varustettuna. Ongelmia alkoi ilmaantua seuraavasti:

    Tyhjäkäynti on joskus 1300 rpm ja joskus saattaa aaltoilla ihan itsekseen. Saattaa pysyä pitkään n. 2500 rpm kohdalla ja yhtäkkiä pudota alas. Välillä tosin saattaa käydä normaalia 900 rpm.

    Konehuoneen puolella olevasta sulakerasiasta k-jetin rele ( olikohan 326) on myös alkanut pätkiä ja räpsytellä itsekseen auton käydessä. Haenko uuden releen suosiolla?

    Kuskin jalkatilassa oleva siemenssin boksi ( vasemmalla konepellin aukaisumekanismin alapuolella) on ollut joskus auton käydessä irti. Vaikuttaa ilmeisesti myös tyhjäkäyntimoottorin toimintaan?

    Auto tosiaan seisoi pari vuotta kunnes ostin pois, vaihdoin bensiinit uusiin sytkäosien kera. Auto pelasi leimalla hienosti ja päästötkin olivat hyvät.

    Vinkkejä siis tuohon yhden releen naksumiseen ja tyhjäkäynnin sekoiluun?

  • #2
    Tyhjäkäyntisäätimen puhdistus voisi auttaa. "isv" hakusanaksi.

    Isv:tä ohjailee myös ilmastointi ja lämpöanturi, johon tulee yksi paljas abico-liitin.
    Lämpöanturi on siitä termostaattikotelossa. Mittaamaan sen pystyy hyvin paikoillaan, tuossa vastusarvoja mc-koneesta vertailukohteeksi.

    -20'c = 6000 ohm
    +20'c = 1000 ohm
    80'c = 130 ohm

    Comment


    • #3
      Tuli tuossa aamutunneilla huomattua, että kun repäisee sen boksin irti sieltä kuskin jalkatilasta, niin kierrokset laskee normaalille tasolle.

      Eli taidampa mitata tuon lämpötila anturin ja putsata isv:n.

      Aika yllätyksenä tuli se, mitenkä mahdottoman hyvä tämä on ajaa, kun nyt on ekoja kertoja päässyt piipahtamaan tuolla isommalla tiellä. Hakkaa monia uusiakin autoja mennen tullen!

      Comment


      • #4
        Aika yllätyksenä tuli se, mitenkä mahdottoman hyvä tämä on ajaa
        Ihan juna, positiivisessa mielessä. Tuntuma ajamiseen kokonaisuudessaan tosiaan sitä luokkaa, ettei moni nykyauto pääse samaan. Siinä voi virne suupielessä kuunnella, kun moni kehuu sitä Avensistaan...

        Comment


        • #5
          Jos se isv:n ohjauspoksi on avattava, niin ei varmasti tee pahaa käydä juotoksia läpi.

          Comment


          • #6
            Noniin, tulipa korjattua tyhjäkäyntihäröilyt;

            - Liotin isv:n ja putsailin ( oli muuten aikalailla mössöä täynnä)

            - Vaihdoin uuden lämpötila-anturin siihen termostaatti koteloon ( hinta 8? jyväskylän ad)

            - Kävin läpi kaikki letkut siitä isv:n ympäristöstä.

            Nyt alkoi sitten pelata oikein hienosti.

            Ainut että muutaman kymmenen kilometrin jälkeen korkkasi se bensapumpun rele. Siitä lisää tuolla sähköosiossa.

            Kiitoksia paljon auttaneille.

            Comment


            • #7
              Noniin, nyt meni n. 4000 km ja ilmaantui uusi vika; Kierrokset jäävät kantamaan lämpöisenä.

              Tyhjäkäyntimoottori ilmeisesti pitelee niitä esim vaihteenvaihdossa ja vapaalla suoraan kaasuvivusta kääntäessä. Olisiko isv jälleen vai jotain muuta?

              Comment


              • #8
                No ei se ainakaan pahaa tee jos sen isv:n uudelleen liottelet, näätpähän samalla onko möhnää kertyny.

                Tuli hyvä mieli lukiessa tuota Sinun juttua,...Avensikset;))

                Comment

                Working...