Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T AEB Käy täristäen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T AEB Käy täristäen

    Motarilla ajettaessa yht äkkiä auto ei enää kiihtynyt normaaliin tapaa, eli paljon verkkaisemmin, kulki kyllä ihan tasaisesti. Motarilta pois liikennevaloihin pysähdyksiin -->auto käy tyhjäkäyntiä selvästi täristäen, liikkeelle lähtiessä kiihtyy täristäen, mutta kun saa hieman lisää vauhtia ja kierroksia, niin liikkuu suht tasaisesti. Kotipihaan parkkiin, käy edelleen selvästi täristäen --> sammutin auton, ja haistelin että hieman outo käry haisoo. Kokeilin uudestaan käyntiin, mutta käy etätasaisesti edelleen täristäen. Eli viittaisi ehkä sytytysvikaan, ja näin yksi pytty pois pelistä...

    Ilmeisesti siis voisi olla puola/sytytyksenvahvistin vikana. Tarvii mennä koettamaan, niin että käynnissä nypin ruiskun piuhoja yksitellen irti, jos vaikka löytyisi mikä pytty pimeenä, sitten vaihtaa kahta puolaan ristiin, jos selviäsi niin onko puola vai vahvistin mäsä.

    Muita ehdotuksia/mietteitä asiasta?

    Auto on -96 a4 1.8T aeb b5

  • #2
    Eli paikallistin ruiskun piuhojen irti nyppimisellä koneen käydessä pimeän pytyn, ja tämän jälkeen vaihdoin kaksi puolaa ristiin, puolien ristiin vaihto ei siirtäny vikaa toiseen pyttyyn. Eli vika ei puolassa. Eli voisi sitten olla puolan piuha taikka se sytytysvahvistin.

    Comment


    • #3
      Monologiani jatkaen, itse itselleni vastaten, vika oli sytytysvahvistimessa. Uuden vaihdoin tilalle, ja taas toimii.

      Comment


        #4
        Samaa vikaa

        Morjesta.

        Oireilis a3:nen samallalailla. Missäspäin tuo sytytyksenvahvari sijaitsee?

        Comment


        • #5
          Itsellä meni kanssa tuo sytytyksenvahvistin pari kuukautta sitten. A4:ssa se on siinä ilmansuodatinkotelon päällä semmonen pieni yksikkö johon menee kaks johtoa / liitintä. Sen sytytyksenvahvistimen alaosa on kiinni jäähdytyssiilissä, joka on sitten siellä putsarikotelon sisällä. Motonetistä hain tilalle tarvikevahvarin tais olla 98eur halvin mitä löysin. Vähän isompi kuin vanha, mutta kyllä se siihen paikalle meni ja hyvin on pelannut.

          Comment


          • #6
            Missähän mahtaa b6:sessa sijaita tuo sytytyksenvahvistin, kaverin 2002 a4 1.8t vaan rupes tänään oireilemaan juuri tuolla tavalla, kolmella kuulostaa käyvän ja downpipekin hehkuu mansikkana.
            ilmanputsarinkotelon liepeiltä ei kuulemma löydy ainakaan..

            Comment


            • #7
              Noin uudessa 1.8T:ssä epäilisin kyllä puolavikaa. Searchilla lisää.

              Comment


              • #8
                Joo täytyy syynätä ne. Näyttää olevan, että niitä on muiltakin mennyt niinkuin ruokaa leipäjonosta.
                Tattista

                Comment


                • #9
                  ^Siinä koneen muovin alla ne o rivis.JA HEI!Ne on takuu tavaraa,eli ei tartte maksaa mitään.Omaan vaihdettu pari vkoa sitten.

                  Comment


                  • #10
                    mulle kans vaihdettiin puolat joitain kuukausia sitten kun yhtäkkiä rupesi käymään todella epätasaisesti ja katti punaisena.. Yks puola oli pimeänä mutta Espoon Audi center vaihtoi kaikki 4 ja tosiaankin ilmaiseksi! (vaikka auton takuu on jo mennyt umpeen). Lisäksi mulle kerrottiin että vialliset puolat voivat vioittaa moottoin ohjausyksikön jos ei vaihdeta samantien..

                    Comment


                    • #11
                      Mulle vaihettiin vain yksi ja loput vasta siinä tapauksessa jos vielä yks menee.

                      Comment


                      • #12
                        Puolavikahan tässäkin sitte loppujen lopuksi oli, mistä jari kertoi! Näyttää olevan kulutus tavaraa ja yrittävät vielä käyttöautossa tarinoida että autossa/osassa 2v takuu...espoon Audi Centerissä sanottiin että 5v???

                        Comment


                        • #13
                          Sama vika ilmeni meikäläisenkin kaarassa 60 000km kohdalla, yksi puola rikki. Itse ehdin auton ostettuani ajaa vasta <1000km. Huollossa uusivat kaikki neljä puolaa,
                          ja itse jouduin maksamaan.
                          Kiinnostaisi minuakin toi audin maahantuojan takuuhomma, mitä kattaa ja mitä ei ja kuinka kauan?

                          EDIT: Ihan on suomi-auto kyseessä. Pitääpä soitella tuonne ja kysyä.
                          Viimeksi muokannut notsobad; 25.2.2008, 16:34.

                          Comment


                          • #14
                            Onko se auto uitettu tänne sinulle vai puhutko ihan normaalista audin maahantuojasta?

                            kannattaa olla suoraan yhteydessä siihe maahantuojaan.

                            Audi-maahantuonti
                            VV-Auto Group
                            Hitsaajankatu 7 B
                            00810 Helsinki
                            Puh. 09-75831

                            Comment


                            • #15
                              Itellä tuli autoon täysin samat ongelmat. Voikos tuon puolien toimivuuden tarkistaa ihan kipinästä? Eli tulppa irti ja sit vaan se runkoa vasten ja auto käyntiin? vähän niikuin mopoissa aikanaan =)

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Samppale Näytä viesti
                                Itellä tuli autoon täysin samat ongelmat. Voikos tuon puolien toimivuuden tarkistaa ihan kipinästä? Eli tulppa irti ja sit vaan se runkoa vasten ja auto käyntiin? vähän niikuin mopoissa aikanaan =)
                                Itse itselleni vastaten. Kävin suosiolla ostamassa 1 kappaleen puolia audilta 39 euroon. Sitten kokeilin vaan että jokaista että millon rupeaa toimimaan. Sattu vielä niin hyvä tuuri että, vika oli laitimmaisesssa pytyssä josta aloitin kokeilun =) Moottorin vikavalo jäi vielä palamaan. Mutta audilla sanoivat että, sammuu 20 käynnistyskerran jälkeen jos vika on poissa.
                                Viimeksi muokannut Samppale; 14.7.2008, 14:47.

                                Comment

                                Working...
                                X