Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 käy vähän paksulla?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 RS4 käy vähän paksulla?

    Eli kyseinen kapistus mtm lastutettu.

    Ahdoilla pöläyttää mustaa jonnin verran. Rek.kilvestä huomaa että mustaa tulee. Ei ole tehnyt aikaisemmin.

    Jos jotain vinkkiä mistä ensimmäisenä kannattaisi alkaa miettimään.
    Muuten pelaa ja vetää normaalisti.

  • #2
    Jos jotain vinkkiä mistä ensimmäisenä kannattaisi alkaa miettimään.
    Vikakoodien luku aina ekana kun ongelmia ilmenee.

    Comment


    • #3
      Ettei työnnä öljyä, jos auton perässäkin mustaa löytyy ?

      Comment


      • #4
        Löytyy sitten paikkakunnalta apua koodinlukuun, jos tarvis.

        Comment


        • #5
          No sen verran autoilla olen ajellut että öljyn käry on sinistä ja rikkaalla kun käy niin mustaa.

          Comment


          • #6
            Jeps ja ahdin autolla kannattaa muistaa, ettei kaikki öljy tule välttämättä palotapahtuman kautta.

            Nim. kokemusta on takakontin siivouksesta ;)

            Comment


            • #7
              No 12kpl ahdin autoja omistaneena tiedän kyllä tuon. Mutta jos tämä musta tulee pakoputkesta niin miten luulisi tuon palotapahtuman kanssa olevan??? ;)

              Comment


              • #8
                Putkesta tulleesta palamattomasta öljystä omat takakontin pesukokemukset ovat olleet eli ei ollut sylinterissä palanutta öljyä, esim. kerran mustaa usvaa ihmeteltiin isoilla ahdoilla ja lopulta seoskin säädettiin todella laihalle ilman savun hälvenemistä, se oli palamatonta öljysumua se ja lopputulos oli isompi remppa ;)

                Tuli vaan mieleen, kun biturbo autosta oli tässä puhetta ja noita ahtimia on noista mennyt, kuten itselläkin ;)

                Mutta yksi vaihtoehto tämä vain muiden joukossa.

                Comment


                • #9
                  Niin juu meinaat ahdin vikaa. Eihän se nyt näissä mikään iso remppa ole. Kyl ne ahtimet varmaan hajoaa kerrasta. Ku nyt taas sitä keuhua ei ole tullut ollenkaan.
                  No eiköhän se tästä selviä yksi Kaveri (jota en tosin vielä tunne :)) lupasi lukasta koodit audista. Lähdetään nyt siitä liikkeelle.

                  Comment


                  • #10
                    Tossa äskön oikein päätin lähteä vähän testilenkiä ajamaan ja sen verran sain pään vaivaa et kun vedättää pidemmälle niin joskus kuuluu sellainen ns kalahdus ääni vaikea selittää mut silloin aina lykkää mustaa hieman. Saattoi olla monta vetoa 1-5 vaihteella että ei tehnyt ollenkaan ja sit taas muutama veto jolloin tuo ääni kuului ja silloin tuli pieni mustan pölly putkesta. Ääntä vaikea paikallistaa mutta edestä se kuitenkin tulee.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaapi kuitenkin olla joku pieni resonointi ääni... Tarkemman pällistelyn jälkeen. Ja nyt taas pysynyt takaluukku puhtaana... Perkeles. NO täytyy seurata tilannetta.

                      Ja tuhannet kiitoksen nomoreford:lle vikakoodit tuli tarkastettua ja koelenkki heitettyä. Ei vikakoodeja. :)

                      Comment


                      • #12
                        Voisko olla mahdollista, että jostakin syystä nokeaa putkiston "normi ajossa" ja sitten ripeemmän vedon (ja vaihtamisen) takia pölläyttää noet putkesta?

                        Comment


                        • #13
                          Kaikki on mahdollista. :) Asiat kyl selviää. Pakko viiä se tohon kaverille rullille niin pääsee tsiigaan paremmin.

                          Comment


                          • #14
                            Kylmänä kun käynnistää ja hieman antaa kaasua niin raakana lentää ainetta putkesta. Eli luultavasti kylmäkäynnistyksessä ja siitä johtuvasta rikastumisesta on nyt jotain vituillaan.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla teki S2 samaa. Kylmänä kun käynnisti niin noki lensi putkesta oikeen hiutaleina. Rytkytti oikeen huolella konettakin. Maffi paljastui syylliseksi. En kyl osaa sanoa voisko tuo johtua samasta...

                              Comment


                              • #16
                                Näyttikö sulla mitään vikakoodeja??? Mulla ei yhtään mitään. Sehän tässä vähän omituista onkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos MAF on vaan ikääntynyt ja näyttää liian pieniä lukemia, muttei oo varsinaisesti rikki, niin ei tuu vikakoodia. Logittamalla vois tutkia. Tosin luulis ennemmin menevän hoikille.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jepa. Samaa mietin itse mut siinähän voisi käydä just niin että pienillä kierroksilla paksulla ja ylempänä laihalla. Ja juuri näin vähän on audin käytös. Mut taas ei aina. Sehän tässä vituttaa. Nyt kun ajelin finlandia talolle kisoihin eilen hels-tre motaria niin pelas kun kello. Yhden veten kanssa tuli siinä vähän kisaakin ajettuu. (no putoshan se) niin joka kierros alueella toimi hienosti. Tosin kone oli lämmin 90astetta näytti lähes koko motarin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kylmällä koneella lämmöt alle 65 niin silloin "rovahtaa" kiihdyttäessä ja sit pöläyttää mut lämpimällä yli 80ast. pelaa todella hienosti. vika siis ilm jossain sähköissä. Noo pikkuhiljaa täytyy varmaan alkaa antureita vaihtelemaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei tullut koeajolenkin jälkeen mitään vikakoodeja mistään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oisko ihan lämpötila anturi? Mimmonen maffi tossa on, onko kuumalanka? Ei antanut maffi vikakoodeja, vamhuuttaan mittatarkkuus heikentynyt, kuumalanka öljypaskan peitossa ja huono kontakti liittimessä teki ongelman.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Maffi yleensä näissä hiipuu (myös jos on paskainen) eli alkaa näyttämään liian pieniä lukemia, tällöin voi jäädä laihalle. Vikakoodia siitä tosiaan ei helpolla tule.

                                            Comment


                                            • #23
                                              n.360 g/s pitäis punarajalle lastutettu risa näyttää maf arvoa. eli eikun logittamaan...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kiitos tiedosta. Täytyy kaverin kanssa käydä logittamassa. Sitten varmaan selviää jotain? ;)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu ei tullut joo. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mites kävi tämän kanssa, tuliko tolkkua maffin vaihdolla? Itsellä vähän samoja oireita. Välillä tuntuu myös selvää puutumista, mutta kun käyttää sammuksissa niin sitten taas vetää normaalisti...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo ei sen enempää tolkkua tullut mutta maffin putsaus kadotti kaikki keuhut. Hyvin on pelannut siitä saakka ilman ongelmia.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X