Tietääkö kukaan mistä mahtais saada 2.8 v6 iha oikean lastun? Kuulemma menee kolvaus hommiksi tossa mallissa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.8 V6 30v lastutus
Collapse
X
-
-
Menipä taas :D Onko kellään minkään näkösiä kokemuksia sitten enemmänki noista vaparien lastuttelusta? Mustaa valkoisella? Ite mitä olen kavereilta kuullu niin kyllä se vaparissaki vaikuttaa joltisenki mitä sen tarttee :) Pitää laittaa infoa tänne sitten kun olen lastun saanut hommattua autoon, että miten se toimii siinä :)
Comment
-
Lupaan ostaa tuohon omaan vapariin vaikkapa kolme lastua, jos joku saa siitä jotain järkeviä lukemia muka irti. En lupaa pidätellä henkeä odotellessa.
Comment
-
Aika harvassa varmaan tosiaan on ne vaparit joihin lastuttamalla mitään oikeasti ihmisen tuntoaistilla tai mittalaitteella havaittavaa vaikutusta saa. Ja jos joku on jo todennut ja testannut ettei tuohon 30v:hen ole kätkeytyneenä mitään käyttämättömiä voimavaroja niin itse en ainakaan rahojani tuhlaisi. Mutta toki se on jokaisen oma asia mihin ylimääräiset rahat laittaa.
Bemareihin hullaantunut, itsekin vapareiden lastutukseen skeptisesti suhtautuva kaveri oli joskus bemariklubin penkkipäivillä todistanut että jollain markan lastulla oli penkitetty toistakymmentä heppaa vakiolastua enemmän samasta autosta samana päivänä samassa penkissä. Kyseessä muistaakseni E36 325. Mutta tuollaiset saavutukset lienee perin harvinaista sorttia.
Jos joku löytää todistettavasti 2.8 30v moottoriin lisää tehoa tuovan lastun niin saatan kiinnostua. Tuo PES sarja kiinnostaa jo nyt mutta hinta ei. Toisekseen tuo A4 on käyttöauto, pysyköön vakiona.
Comment
-
Jops, mä ostin ton lastun mun 2.4L 30v A4 B5 quattroon.
Muutokset:
Jotaki pientä muutosta väännön suhteen huomaan (eli siis parempaan päin), mutta tuntuu, että hörsii iha vitusti enemmän soppaa. Näin talvella tuola riftates se pieni tynkä mitä sitä vääntöä saa on iha kiva asia, mutta normaalis ajos en tota pitäisi laisinkaan kiinni. Asennus todella helppo, 30 sekunnis osa asennettuna kiinni ja otettuna pois. Suosittelen kummiskin jättämään poxin kauppahan ja ostamaan ÄSSÄLÄÄSEN!
Comment
-
Juu siis lastuttamisesta sen verran että yks tuttu haki aikoinaan tehoo sen audi 100 2.8 v6 lastuttamalla ja putkiston vaihdolla. Rahaa meni melkein 2000e ja tehoa tuli noin 15hp lisää. Kannattavaako?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiJuu siis lastuttamisesta sen verran että yks tuttu haki aikoinaan tehoo sen audi 100 2.8 v6 lastuttamalla ja putkiston vaihdolla. Rahaa meni melkein 2000e ja tehoa tuli noin 15hp lisää. Kannattavaako?
Comment
-
No kun vertaa omaa 200:sta lastu ja putkisto meni joku noin 1000e rahaa kun tuttu väsäs putken niin tuli +50hp
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiNo kun vertaa omaa 200:sta lastu ja putkisto meni joku noin 1000e rahaa kun tuttu väsäs putken niin tuli +50hp
Comment
-
Juu totta, mutta en minä nyt 2000e siihen laittas. Normaalisti taida saada edes 10hp lastulla ja putkistolla vaparissa, joten siihen nähden kaveri sai kovan tuloksen.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster Näytä viestiJuu totta, mutta en minä nyt 2000e siihen laittas. Normaalisti taida saada edes 10hp lastulla ja putkistolla vaparissa, joten siihen nähden kaveri sai kovan tuloksen.
Comment
-
Ei onnistunut luku portin kautta. Lisäksi tunnisti 5.9:ksi. Vag-comi ja Unisettings toimii kuitenkin moitteetta. Oisiko guruilta antaa vinkkiä ongelman ratkaisuksi? Tarkoitus oli vain lukea softa ja sen takia en viitsi alkaa boxia availemaan ja prommeria käyttämään. Onko joku sorkkinut softaa vai onko noissa vanhoissa ollut joku suojaus?
Comment
-
Tietääkseni kaikki vag ME7 menee portin kautta, mutta mittariston immo saattaa katkoa yhteyttä, joten vika on ikäänkuin autossa. Sama pätee kyseisissä autoissa ecux/me7logger -lokituksiin. Tietysti kaikilla työkaluilla ei kaikki autot toimi.
Nefmoto toimii vain 8Mbit/1MB muistipiirin kanssa, joten jos boksisi on "400-piirinen", ei voittoa sen kanssa.
Comment
-
Tarkennetaan, että en itse tehnyt softamuutoksia, vaan kaveri jolla on välineet ja osaaminen. Oma tekeminen jäi softan lukemiseen ja uudelleen kirjoittamiseen. Tärkein syy softaan oli käynnistyksen rikastamisen säätäminen lämpötilan mukaan. Unisettinginsillä tuo rikastus oli sama kylmällä ja lämpimällä koneella, joten aika mukavat käryt tuli kun kuumana käynnisti ja ei oikein usko riittänyt että pakkasella toimisi kunnolla. Ja nyt tuo sytysennakkokin on varmasti säädetty. Täyttä varmuutta ei ollut, toimiko tuo Unis. säätö tuolta osin. Softa on myöskin tehty auton vakio suuttimille ja hyvin näyttivät riittävän. Näin perstuntumalta auto liikkuu liukkaammin, joten taisi homma jotenkin onnistua. Katsotaan miten kulutus asettuu, kun joskus saan nuo lambdat ostettua. Onneksi netistä löytyy fiksuja softia ilmaiseksi, joilla noita säätöjä pystyy tarvittaessa tekemään. Ja tarvittaessa pientä viilausta voi vielä tehdä. Mielestäni tuo alkuperäinen softa on hyvä olla backuppina, jos tulee sählättyä pahasti.
Ps. Onhan tässä tullut jo kohta 9tkm:ä ajettua RE85:lla jos jonkinlaisilla boxeilla ja omilla virivirisäädöillä, joten ihan mukava että auto toimii kerrankin kunnolla.Viimeksi muokannut Kilu7; 9.8.2012, 21:35.
Comment
Comment